Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 07-08-19 kl 08:03 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar

Hardt å stå opp idag.
Postet 07-08-19 kl 08:06 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg er så j.... jetlagged. Parret med begynnende bihulebetennelse. Har nå et snitt på 3,5 timers søvn på fem netter.
Postet 07-08-19 kl 08:18 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Huffa, Anda

Mer enn halvveis på antall ganger med vekkerklokke denne uka! Gårsdagen på jobb ble både lang og tøff, jeg har hatt så mange gode intensjoner om effektiv oppstart etter ferien, men disse intensjonene hensyntok ikke komplett hjernesvinn i løpet av ferien.

Nuvel, masse møter og så gå tidlig for å hente etter SFO-tilvenning.
Postet 07-08-19 kl 09:02 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hardt å stå opp ja. Lurer litt på hva jeg skal ta meg til i dag. Fysio i efta.
Postet 07-08-19 kl 09:22 av star star er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg tok benmargsprøve i går, så jeg er øm i hofta. Og litt bekymret, for jeg har googlet hva som kan feile meg. Men fastlegen sier "skjerpings" og tror visst ikke et sekund at det er noe galt med helsa mi, så jeg får vel høre på henne, da. Og så er jeg trøtt, jeg ser nå at jeg burde ha vasket håret, jeg har mye (vanskelig) å gjøre på jobb og i dag har jeg en avtale med en venninne etter jobb at vi skal se på lokale til bursdagsfeiringen min. Men jeg vet ikke om jeg vil ha noe "lokale", jeg får automatisk litt hetta, for jeg tenker hesteskobord og rosa sanger, og det vil jeg ikke ha. Hmm ... jeg tror jeg må skrive en tråd om akkurat det. Men det har jeg jo ikke tid til ...
Postet 07-08-19 kl 09:26 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på jobb og lurer litt på hvordan jeg skal takle en medarbeider. Han er nærmere pensjonsalder og har faglig tyngde så det holder. Jeg er hans overordnede og allikevel sender han meg masse oppgaver og spørsmål som tyder på at han har et ganske annet syn på saken. Tingene han ber meg gjøre er helt greie nok og jeg vet utmerket godt at jeg skal gjøre dem, men det irriterer vettet av meg at han tror at jeg ikke har oversikt nok til å vite det uten hans kontinuerlige påminnelser.

Og denne fyren skal jeg jobbe tett med det neste halvannet året.
Postet 07-08-19 kl 09:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
På jobb. I tøfler. Jeg var visst trøtt i morges.

Ja, ja. På med arbeidstøy (og vernesko ) og til arbeid! Etter litt mer kaffe ...
Postet 07-08-19 kl 09:40 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
på Divine og andre som trenger det.
Jeg er treg i hodet, og lurer på om det er dårlig søvn, bivirkning av ny medisin eller bare generell sløvhet.
Postet 07-08-19 kl 10:01 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen!

Så kjipt det høres ut Tjorven, det må du gjøre noe med. Kan din sjef bidra? Eller er det bedre for fortsettelsen at du tar det opp med personen direkte? Ikke lett det der! Hva er det med disse allvitende, godt voksne mennene der ute?

Jeg er i noenlunde form igjen etter total kræsj på magefronten i går. Håper det ikke var smittsomt, ser foreløpig ikke slik ut.

Hjernesvinn høres kjent ut, Timar, har koblet så totalt bort og fra jobbting, tar noen dager å koble på igjen.
Postet 07-08-19 kl 10:18 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Siste feriedag. Vet ikke helt hva jeg skal finne på.
Postet 07-08-19 kl 10:35 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
På jobb og har sovet dårlig, så jeg er litt ute av form.

Hyggelig lunsj måtte dessverre utsettes. Dumt, men sånn er det av og til. Så det blir en ren kontordag i dag.

Lykke til Tjorven. Gamle gubber som tror de kan alt er det ikke så mye å gjøre med tror jeg. Jeg ville bare prøvd å overse og tenke at det bare er en periode.
Postet 07-08-19 kl 10:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er en minitur på jobb i England, for det meste av byråkratiske årsaker. Men siden jeg nå er helt alene på kontoret og har minimalt med avtaler, får jeg vel kanskje omsider erklære ferien for over og faktisk forske litt. Hvordan gjorde man det igjen?
Postet 07-08-19 kl 10:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kjeder vettet av meg. Godt jeg skal gå 2 timer før.
Postet 07-08-19 kl 11:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Huff da, Divine. Høres jo litt drastisk ut med beinmargsprøve da. Håper at det ikke er noe.

Vanskelig, Tjorven. Tror han at han er din sjef? Jeg tror jeg ville tatt en prat med han og prøvd å kartlegge hvordan han ser for seg at ansvarsområdene er. Hva han forventer av deg, og hva du forventer av han.

Jeg er på nabobykontoret i dag. Lenge siden sist jeg var her. Hyggelig å hilse litt på denne gjengen også.
Postet 07-08-19 kl 12:11 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God dag! Her driver vi SFO-tilvenning, men i dag har mannen tatt tilvenning og jeg har helt fri hjemme aleine mens de er på SFO noen timer. Sårt tiltrengt aleinetid! Forhåpentligvis går det seg såpass til i dag at jeg kan få litt ferie de siste feriedagene mine i morgen og fredag, for fra mandag er det ny jobb! Har kombinasjon av ferietåkehode og bekymring for litt for mange mennesker jeg er glad i på en gang, så noe oppladning hadde vært greit å få.
Postet 07-08-19 kl 12:19 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tror at han føler han gir meg vennlig veiledning ettersom jeg bare har vært i denne jobben i et halvt år. Han vet jo ikke at jeg er helt ekstrem når det kommer til "klare selv"-trass, så jeg oppfatter det han sikkert mener er snilt som utrolig invaderende.

Men det er nå litt underlig at han skal drive å "gi meg arbeidsoppgaver". Det er jo ikke vanlig at man gjør det til andre enn de man er leder for?
Postet 07-08-19 kl 14:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
@Tjorven. Nei, man kan spørre en kollega om de har tid og anledning til å hjelpe eller overta noe, men man delegerer ikke.
Postet 07-08-19 kl 14:25 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg har første jobbdag etter ferien, og er trøtt som en strømpe. Kom hjem fra junaiten i går, burde jo ha hatt en dag ekstra ferie, men jeg lærer aldri. Kan jo ikke kaste bort en feriedag på jetlag.
Postet 07-08-19 kl 14:47 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Har ferie fortsatt. Hatt service på varmepumpe og levert bil på antirustbehandling. Det betyr at jeg nå skal sykle til butikk og handle middag.
Postet 07-08-19 kl 14:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hm. Jeg kjenner igjen litt av det der, Tjorven.

Her er det sjuende far i huset, som driver på med slikt. Eller - han har blitt mye bedre nå, da, etter at jeg har hatt roret i snart tre år.

Jeg har overlevd, men har måttet telle langt MANGE ganger.
Postet 07-08-19 kl 14:49 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Min erfaring fra offentlig forvaltning så fordeles oppgaver etter et system som har overlevd alt for lenge og gjerne av en person som ikke er leder (men oppgaven er delegert av leder). Kan det være at denne personen har hatt fordeleroppgaven av tidligere leder og bare antatt at slkk skal det være nå også?
Postet 07-08-19 kl 14:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
hmm, hvorfor er jeg på jobb om det fortsatt er onsdag?



Postet 08-08-19 kl 10:54 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no