Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
Vi var på visning i går og ble betatt, men i dag kjøper noen andre huset «vårt»? Budrunde på tredje timen nå, så banken er nok glad for at vi ikke har alt klart til å by.
|
|
Postet 15-08-24 kl 14:08 av Blondie |
Takk for info, Skilpadda. Regnet ikke med det var det offentlige som arrangerte, men med tanke på hvor mange offentlig ansatte som reiser dit må det koste en del. Men det er sikkert nyttig. Har aldri vært der selv.
|
|
Postet 15-08-24 kl 15:55 av Dali |
Endelig fredag. Den går heldigvis som regel fort for det er en del å gjøre.
|
|
Postet 16-08-24 kl 07:02 av star |
Etterlengtet fredag, ja. Jeg skal forberede rom og mennesker til å ta imot sprett nye elever på mandag, alltid spennende. Blir godt å komme i gang nå. Men først, heeeeeelt rolig helg.
|
|
Postet 16-08-24 kl 07:58 av Blondie |
Fredag og jeg er på jobb. Jeg er helt satt ut av en beskjed jeg har fått på morgenkvisten. Fader heller. Jeg er heldigvis ikke personlig direkte berørt men fader heller.
Vel, får legge det bak i hodet og gå ut i skolegården for å leke. |
|
Postet 16-08-24 kl 08:27 av Blånn |
Frifredag før oppstart ny jobb over helga. Har så langt benyttet frimorgen til å hjelpe min ferske busspendler med å kjøre henne første etappe for å finne riktig skolebuss. Ikke bare bare å skulle starte busslivet med å må ut døra 0645 og ta to busser for å rekke skolen. Men tror året kommer til å bli bra da.
|
|
Postet 16-08-24 kl 08:40 av Dali |
Gjemmekontor, mens jeg venter på å kunne ringe noen for å få reparert oppvaskmaskin. Og, når jeg først er her så blir jeg nok hjemme tror jeg. Mindre vits i å ta turen bare for å være noen timer på kontoret.
Brøddeig på gang og god musikk på radioen, så jeg skal nok få jobbet. |
|
Postet 16-08-24 kl 08:44 av Blå |
Jeg er syk på nte dagen og drittlei. Prøver på litt hjemmekontor for å ikke falle helt bakpå, nå som verden er i gang igjen passer det skikkelig dårlig å ikke virke.
|
|
Postet 16-08-24 kl 08:46 av ingling |
God morgen og god fredag! Arbeidsdagen er godt i gang, det samme er andre halvår og tempoet i hverdagen. Skolestart for yngste på mandag, lærermannen har planlagt seg gjennom uken. Tredje og siste russetid sparkes vel i gang om litt, håper det går like rolig og avbalansert for seg som de to første. Glad for helg nå, skal ut og spise med jentene mine i ettermiddag, satser på uteservering og god stemning i byen!
|
|
Postet 16-08-24 kl 09:36 av Addison |
Jaggu effektiv i dag. Får forhåpentligvis ordna opp i en del ting.
|
|
Postet 16-08-24 kl 09:44 av star |
Morn! Dette er siste dag med alle hjemme før jul – Secunda drar av gårde på folkehøyskole i kveld. Og etter det er det bare en uke til utenlandsstudenten forsvinner også.
|
|
Postet 16-08-24 kl 10:03 av Toffskij |
Jeg har sofakontor i dag, og leser meg opp på alt mine kjære kollegaer har produsert denne uken når jeg har vært litt for mye avlogget på grunn av dårlig form.
Været er nydelig og balkongdøra står dermed åpen og jeg nyter lyden av haugevis av barn som er på Tine fotballskole. |
|
Postet 16-08-24 kl 11:02 av Adrienne |
Morn! Siste feriedag denne ferien og jeg lurer på hvor ukene har blitt av.
|
|
Postet 16-08-24 kl 11:04 av Fersken |
Endelig fredag! Skoleåret og sesongen er godt blåst i gang i løpet av denne første uka på jobb. Heldigvis litt gradvis opplading i løpet av uka. Blir tidlig lunsj og tidlig hjem på meg i dag. Stikker til Østlandet for bryllup.
|
|
Postet 16-08-24 kl 11:13 av tink |
Hjemmekontor i finværet. Det er flyttedag for Storesøster så vi skal ha litt kort dag i dag.
|
|
Postet 16-08-24 kl 11:35 av Nenne |
God dag! Kort innpå, før jeg fyker ut i produksjonen igjen.
Det skal bli godt med helg, og denne blir sosial og spennende kan man si. Opp til småbruket og forberede for festcamp. Det er ventet rundt 50 pers som skal fores med paella fra en gedigen paellera, så det blir i hvert fall litt annet å tenke på enn jobb ... |
|
Postet 16-08-24 kl 11:57 av Eia |
På hjemmekontor i dag også. Skal reise på hyttetur til Lindesnes om et par timer, så jeg fyker litt rundt og pakker innimellom jobbingen. Ser ut til at vi får fint vær, så vi gleder oss.
|
|
Postet 16-08-24 kl 13:12 av Sissel |
Jeg har blitt kalt inn til et møte som er så spennende at hele tre direktører har lyst til å være med. Men de kan selvsagt ikke på det tidspunktet de er kalt inn til. Derfor er jeg bedt om å finne et nytt tidspunkt. Og når jeg samkjører de fire kalenderne, så er det ledig ..... den 23. desember kl 16 .... sånn omtrent. |
|
Postet 16-08-24 kl 13:16 av Tjorven |
Så at bussen jeg vanligvis tar var særdeles forsinka så tok bussen en time før. Det var veldig lurt. Har nemlig ligget strak i sofaen i en halvtime og bussen jeg skulle tatt har akkurat dratt.
|
|
Postet 16-08-24 kl 16:54 av star |
Morn! Kaffe og bok før resten står opp. Pussig, på fridager er jeg alltid først oppe, ellers i uka står mannen opp først. Godt med litt stilletid i huset iallefall.
|
|
Postet 17-08-24 kl 08:30 av Dali |
Jeg er i dårlig form og vurderer om helgas plan om å flytte seg til kysten lar seg gjennomføre. Det er så kjedelig å ta hensyn hele tiden. Mannen er fin og har fikset kaffe, så jeg skal ikke klage.
|
|
Postet 17-08-24 kl 09:38 av Blondie |
Har pakket for en miniweekend til min mor, det blir koselig. Litt kaffe og mat i magen før jeg kjører. Det er bare meldt drittvær hele helgen, så stueforandring er overlevelsestrikset jeg har.
|
|
Postet 17-08-24 kl 09:52 av Fintdethei! |
Rolig lørdag her. Har lånt bort bilen så den vanlige butikkrunden utgår. Må få rydda litt.
|
|
Postet 17-08-24 kl 10:42 av star |
Heihei folkens.
Driver med en kombo av husarbeid, skolestartprepping, jobbing og straks noe stallarbeid også. Det er litt høst i luften og det er altså SÅ deilig! |
|
Postet 17-08-24 kl 12:25 av Maverick |
Hallo! Jeg skal i bryllup til en kollega i dag, det blir nok hyggelig. Har puslet rundt og funnet kjole og dessuten smykker som jeg ikke har brukt på lenge, og er veldig fornøyd. Og i morgen skal vi gå på visning, det er det veldig mange år siden vi har gjort.
|
|
Postet 17-08-24 kl 15:32 av Skilpadda |
Skal dere flytte, skilpadda?
|
|
Postet 17-08-24 kl 19:46 av Pøblis |
God søndag, folkens.
Her blir det klargjøring for skolestart imorgen og litt annet småtterier. Men først kaffe. |
|
Postet 18-08-24 kl 09:05 av Millen |
God morgen
Vi er på hytta på fjellet. I dag er det meldt pissregn hele dagen, så ser fort for meg at vi ikke blir så sene hjem. Vil ikke være for tidlige heller. Arvingen hadde fest i går |
|
Postet 18-08-24 kl 10:01 av løve70 |
God morgen! Plan for dagen er en crossfit-økt, middag hos foreldrene mine og litt jobbing.
|
|
Postet 18-08-24 kl 10:51 av Blånn |
Og for første gang siden 2005 er det bare jeg som starter på et nytt skoleår i morgen. Milepæl!
|
|
Postet 18-08-24 kl 10:52 av Blånn |
I morgen starter vi alle tre så føler jeg trekker pusten før det kicker i gang. Blir en hektisk høst,men greit å komme i gang på et vis. Overgang til helseplattform i høst og jeg har 140 ansatte som skal læres opp. Blir litt av en logistikk og høsten er ofte hektisk fra før med budsjettprosess og det som hører med. Jeg ligger an til dundrende overforbruk før vi starter lizm. Hujja!
|
|
Postet 18-08-24 kl 10:53 av vixen |
Morn! Jeg har laget matpakkebrød etter oppskrift fra IG (spisoppmaten heter hun). Anbefales, jeg har lyst å spise opp alle selv i dag. Skal starte på ny bok lånt fra bibliotek, og det krever alltid litt sats før jeg kommer i gang. Men pleier å være verdt det.
|
|
Postet 18-08-24 kl 13:42 av Dali |
Skolestarten var i gang forrige uke for tenåringen. VG2, årene flyr…
|
|
Postet 18-08-24 kl 14:06 av Fintdethei! |
Ungdomsskoleeleven startet torsdag, mens videregåendeeleven og jeg starter igjen etter ferien i morgen. Da er det ikke ferie/fri igjen før til jul for meg.
|
|
Postet 18-08-24 kl 14:21 av Fersken |
Heisann hoppsann. Unødvendig travel dag som begynte før kl 07, etter lang og unødvendig travel dag i går som sluttet rundt midnatt. Har rukket å være innom opptil flere konsertarenaer opptil flere ganger i dag, og krysser fingrene for at jeg slipper en tredje tur ut, men kan løse resten av fandenskapet hjemmefra.
|
|
Postet 18-08-24 kl 14:56 av Maverick |
Pøblis: Foreløbig stikker vi bare en tå uti det å se på leiligheter. Første visning dette århundret! Men det er med tanke på å kanskje flytte, ja.
|
|
Postet 18-08-24 kl 16:19 av Skilpadda |
Så spennende, Skilpadda!
|
|
Postet 19-08-24 kl 07:31 av Kanina |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Ukeskaffe for oktoberuke nr. 2 (07-10-24)
- Ukeskaffe for første oktoberuke (30-09-24)
- Septemberkaffe (01-09-24)
- Augustkaffe (19-08-24)
- Sommerkaffe nr. 8 (12-08-24)