Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 20-12-21 kl 06:50 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
vixen sin avatar
Jeg har bursdag og ble vekt av gutta og mannen som kom med frokost på senga. Veldig koselig. Min tur til å være på jobb idag så skal dit snart.
Postet 20-12-21 kl 07:45 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Mandag, og kun en dag igjen til solsnu!

I dag får de ansatte julegaven sin, ettersom en av de tar juleferie fra lunsj.

Yngste blir hjemme fra skolen i dag også, men er heldigvis nærmest feberfri nå. Hosten og den generelle formen tilsier dog ikke skoledag.
Postet 20-12-21 kl 07:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med dagen, vixen!
Postet 20-12-21 kl 07:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Solsnu i morgen!!!! Å hei, det gjorde mandagen mye bedre! Tror jammen vi må feire med god middag i morgen da!!!
Postet 20-12-21 kl 07:49 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Gratulerer så mye med dagen, vixen!

Her er en ungdom sendt på skolen, den andre skal ha hjemmeskole før han skal på sykehuset for påfyll av medisin. Mannen er hjemme og har lagt beslag på store deler av hjemmekontoret, så jeg har rett og slett litt sofakontor i dag frem til at de reiser på sykehuset. Snaaaaaart ferie.
Postet 20-12-21 kl 08:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med dagen, Vixen!

På kontor-kontoret for siste gang i år. Tenker at det blir fjernkontor resten av denne uka frem til lillejulaften.

Solsnu i morgen
Postet 20-12-21 kl 08:29 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Gratulerer så mye med dagen, Vixen! :fest:

Soloppgangen her er helt magisk i dag. Det er kaldt og klart ute. Jeg skal på jobb kl 14, og før det skal jeg lage sirupsnipper!
Postet 20-12-21 kl 08:57 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Gratulerer med dagen, Vixen!

Hjemmeskole og forsøk på litt hjemmekontor innimellom. Blir bra med ferie om et par dager.
Postet 20-12-21 kl 09:10 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har egentlig ferie, men har lovet å sjekke innom et par ganger om dagen for å ta unna en del ting som "bare dukker opp".

Jeg rakk akkurat å vekke knerten før digital skole skulle begynne. Det hadde jeg helt glemt (og han også), men 10 minutter før skoledagens start fikk jeg ham ut av senga. Snuppa har "studiedag" i dag, og fikk beskjed av læreren om at de kunne velge hva de ville "studere" (les: slettes ingenting ) og beskjed om å gjøre noe utendørs mens det fremdeles var lys. Så hun skal møte to klassevenninner for å gå på skøyter, og det synes jeg var en STRÅLENDE idé.

Jeg skal spise lunsj med min mor i dag, så jeg har fridag selv om jeg sjekker innom på jobb.
Postet 20-12-21 kl 09:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen vixen.

Hjemme hos meg har alle andre ferie, så jeg har forsvunnet til kontorkontoret. Her blir jeg nok ganske alene, men det blir en liten mulighet til å "snakke med voksne jeg ikke er gift med" for å sitere Tjorven, og det blir godt.
Postet 20-12-21 kl 09:29 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Gratulerer, vixen!

Her er det 2 x hjemmekontor og 1 x Teams-skole. Hmpf.
Postet 20-12-21 kl 09:39 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, vixen!

Jeg er på spisebordkontor i dag, siden skoleeleven har inntatt sin egen pult på grunn av digital undervisning. Der bare for i dag og i morgen, så tar jeg ferie ut året.
Postet 20-12-21 kl 09:39 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Siste dag med skikkelig kontor her også, de to neste dagene skal jeg henge på Teams. Serverte (hånd)sprit og pepperkaker kl 8.

Egentlig har jeg det traveltravelt, men kroppen min insisterer på at det er ferie og tuller til søvn og gode arbeidsvaner.
Postet 20-12-21 kl 09:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med dagen, Vixen.

Møtemorgen. Tror jeg er eneste som sitter hjemme ser jeg. Ikke følger de reglene som ble satt hellerser jeg.
Postet 20-12-21 kl 09:46 av star star er aktiv nå
Gammel
Jobber også hjemmefra. Sitter i tv-stua som også har fungert som sovested for meg de siste nettene. I kveld får jeg ny seng levert.

Gratulerer med dagen, Vixen!
Postet 20-12-21 kl 10:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer med dagen, vixen!

Hjemmeskole/hjemmekontor med litt tregt tempo her i dag, er ikke helt i form så pusher ikke for mye. Et par møter og tidlig avslutning, håper jeg på.
Postet 20-12-21 kl 10:33 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Matilda sin avatar
Bursdag! Gratulerer med dagen, vixen!

Breakout rooms virker ikke, ungene hviner i bakgrunnen og jeg har i overkant mye retting. Nå skal jeg spise lunsj og våkne nok til å få unna noe muntlig vurdering gjennom Teams, og så kanskje jeg orker noen tekster etterpå. Så vanvittig lei digital undervisning, og det er bare tredje dagen. Jeg vil spise julelunsj med kollegene og ta ferie, ikke henge i masse trøtte møter! Bah!
Postet 20-12-21 kl 11:11 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer, vixen!

Nå er jeg elgsint! Vi dro på vaksine drop-in i dag, det var gått akkurat fire måneder og 15 dager, så dette skulle være helt riktig. I dag er reglene endret igjen. Det må være 20 uker.

Vet dere hvorfor? Fordi folk er så dårlige til å regne. *

Hvis de i det minste hadde sagt 4,5 måneder og/eller 20 uker denne uka her til ny regel ble kjent, men nei, vi ble sendt på dør fordi vi var tre dager "for tidlig" ute i følge ny regel fra i dag.

På torsdag vaksinerer de ikke, så de som satt på mottak spurte en overordnet om vi kunne komme onsdag, men nei det gikk ikke. 20 ukers regelen var absolutt. Selv om det da altså er gått mer enn 4,5 måneder.

Så da har vi fått time i den 27. i stedet for på torsdag vaksinerer de ikke.
Postet 20-12-21 kl 11:12 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Jeg har bestilt time til i dag, Nenne. 19 uker og 6 dager. Litt spent på om jeg får, men møter opp og ser.
Postet 20-12-21 kl 12:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Lykke til, millactl!
Postet 20-12-21 kl 12:28 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Oppdatert 20-12-21 kl 12:33 av Nenne
Gammel
Martis sin avatar
2xhjemmekontor og 2xhjemmeskole og nå er det to elever som leker med hvalpen på mitt hjemmekontor. Tror jeg må be om å få en kontordag eller to denne uken for å få gjort noe fornuftig.
Postet 20-12-21 kl 12:28 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Gratulerer, vixen!

Åh, så kjedelig, Nenne! Og for ei teit håndtering av regelendring. Som om det gjør noen forskjell, liksom.

Jeg har fått min boosterdose i dag. Og siden jeg alltid gruer meg litt til stikking (det er mye morsommere å stikke andre enn å bli stukket sjøl), så er jeg ganske letta nå.
Postet 20-12-21 kl 13:12 av Pingis Pingis er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
20-ukers regelen var ny for meg. Jeg skal få onsdag, da er det 20+1, så det var jo flaks.
Postet 20-12-21 kl 13:16 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Takk for info om 20 ukers-regel, Nenne, det har jeg aldri hørt. Jeg skal på drop in i morgen, 21 uker etter andre dose.
Postet 20-12-21 kl 13:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fikk vaksinen, Nenne.
Postet 20-12-21 kl 15:58 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Godt å høre, millact!
Postet 20-12-21 kl 23:26 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no