Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nasses lille verden

Smått og stort

Jeg er liten og rosa, men om min verden er i virkeligheten så liten som meg vites ikke, men noe må jo bloggen hete? Og noe må den handle om - mye dill og dall; smått og stort.
Smått og stort Litt om hverdagens kjas og mas, gleder og sorger.
Gammel

Hagen i juli

Postet 02-07-09 kl 14:52 av Nasse
Et knippe med bilder av hagen min slik den ser ut akkurat nå:







...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 17 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Det er ikke gøy...

Postet 09-05-09 kl 22:05 av Nasse
... å oppdage ei kul i brystet. Alle tankene som flyr rundt som gale. Frykten for det man helst ikke vil snakke om eller nevne med ord. For det kan gå troll i ord. Så går man til legen som også kjenner at det ene brystet er mer knudrete enn det andre. En får bekreftelse på at en ikke er hypokonder. Egentlig så håper en jo på det. Det er en god følelse å bli tatt på alvor, og får time på kirurgisk og mammografi uka etter 17.mai. Legen mente at det sannsynligvis ikke er noen ting, men kun...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 32 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Hagen i mai

Postet 03-05-09 kl 20:40 av Nasse
Nå har jeg pyntet ute, plantet i bed og potte. På trappa står det flere potter med Margeritter, Stemor og Tagetes. Det ble så flott atte.

I hagen har vi plantet to nye Rhododendronbusker som blir spennende å følge med på. Og så har jeg plantet to Primula i bedet.

Jeg pleier å fornye litt hvert år, ikke så mye om gangen rett og slett for å se hva som trives og ikke trives her, og for å se hvordan de vokser.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 2 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Hagearbeid

Postet 19-04-09 kl 13:47 av Nasse
Hagen ser ikke ut etter en vinter med mye snø. Dermed måtte vi til pers i dag med luking, rydding og nedklipping av grener på rosebuskene. Det er så mye skvallerkål i hagen at jeg nesten er lei før lukesesongen har startet. Vi blir ikke kvitt det. Dvs vi kan men det er enormt arbeide. Egentlig så må man grave ut hele hagen, ha på litt gift, legge jorda i brakk, legge på "plast" e.l. i bånn så ha på ny jord før en planter igjen. Og selv da er en ikke garantert for at skvallerkålen forsvinner....
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 4 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Uff og huff

Postet 23-03-09 kl 19:01 av Nasse
Har jeg gjort det store mon tro? Noe helt dumt? Det er ledig en stilling som fagleder der jeg jobber. Jeg har nettopp sendt en e-post der jeg ber om en samtale med rektor før jeg søker. Jeg lukket øynene i det jeg trykket på "send".
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 16 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Trøtt, trøtt, trøtt

Postet 18-03-09 kl 20:46 av Nasse
Hverdager er det mange av, altfor mange. Det er ikke rart en blir trøtt når det er for mange kjedelige rutiner.

Stå opp tidlig, jage opp ungene, spise frokost, frakte minstemann og mann til barnehagen. Ja, mann også. Jeg slipper dem begge av på parkeringsplassen hvorpå min kjære følger minsten. Og så bærer det videre på jobb. Er der en god stund og så kjører jeg hjem, plukker opp minsten i barnehagen før hjemkomsten. Lage middag, spise den. Kanskje er det fritidssysler for de to store....
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 3 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Nedtelling

Postet 08-03-09 kl 16:59 av Nasse
Ja det holder vi på med for tiden. Teller ned dagene vi skal til Paris. Vi drar om 2 uker og 5 dager.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 11 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Typisk!!

Postet 25-02-09 kl 17:12 av Nasse
Akkurat når jeg holder på å lage verdens beste sjokoladekake så går miksmasteren i stykker. Den er riktignok ganske gammel. Vi arvet den fra farmoren til min kjære. Kakenrøra er ganske tung å røre rundt for hånd siden en skal røre smør og sukker hvitt. Typisk nok så ryker maskinen da. Heldigvis er jeg sterk så det ordnet seg til slutt.

Slik ser den ut, nesten.

Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 9 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Pannekaker

Postet 07-02-09 kl 19:46 av Nasse
Pannekaker til middag. Ungenes glede, mors store skrekk. Hvordan oppfører pannekakene seg i dag? Er de samarbeidsvillige eller ikke?

Jeg gikk til oppgaven med oppbrettede ermer. Blandet mel, salt, melk og egg. Alt så bra ut inntil jeg skulle snu første pannekake. Totalt mislykket. Den gikk i tusen biter. Røra var litt tynn i dag, og derfor LITE samarbeidsvillige. Pannekaken ble samlet sammen i en skål og med litt sukker så smakte den bra allikevel. Pannekakene ble noenlunde bra til...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 9 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Bursdag i vente

Postet 01-02-09 kl 19:24 av Nasse
Om to dager blir minstemann 6 år. I dag kom min lillebror med sambo på besøk for å feire guttungen. I morgen kommer 5 barnehagebarn hit. Helgen har derfor stått i kakebakingens tegn. Sjokoladekake, muffins og boller er bakt. Tenker det er mer enn nok.

Tenk at jeg har fått min siste 6åring i hus. Han har fått brev fra skolen at han er blitt skrevet inn. Tirsdag om ei uke skal han besøke skolen, og kanskje treffe de lærerne som skal være på det trinnet til høsten. Men det er ikke sikkert...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 2 Nasse er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no