Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Bobbelur

Sponsede koblinger:

...veien tilbake etter å ha truffet en vegg.
Gammel

Å stå i det

Postet 04-03-16 kl 09:05 av Bobbelur
Det er få ganger jeg tenker så mye eller så godt som når jeg går tur med bikkje eller er alene i bilen. Her forleden kjørte jeg hjem fra kino og havnet inn på 'kroppslesing' i mitt eget hode. Kropper som uttrykker seg på ulike vis selv om den som befinner seg i det kroppen ikke tenker over det selv. Så hva sier min kropp? Jeg kan jo ikke vurdere det objektivt selv, men jeg tror at de som skulle sett på den kanskje ville sagt noe om bena godt plantet, som om kroppen gjør seg klar til neste...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Postet under Uten kategori
Kommentarer 8 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Baksiden av medaljen

Postet 22-12-15 kl 11:10 av Bobbelur
I dag kommer baksiden av medaljen ved å ha hund. Lille dronning Norah, engelsk toyterrier med et langt navn som forteller at hun har vunnet mange utstillingstitler, har vært syk siden i august. Diare mer eller mindre hele tiden, og multiresistent mot antibiotika. Hun går nå på runde to med den ene sorten hun ikke er resistent mot, men... nå hjelper den ikke.
Og så ser jeg at en syk hund påvirker balansen i hundeflokken veldig mye, så de to andre sloss veldig mye nå.

Så i helgen...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 12 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Jeg drodler rundt jobb

Postet 01-10-15 kl 13:12 av Bobbelur
Sjefen - han daglig leder/gründer-sjef - har hatt et par dager her der han ikke har vært fornøyd med jobben jeg gjør. Jeg regner med at jeg får høre litt om det når det skal være lønnsforhandlinger (uss - jeg HATER lønnsforhandlinger!) og at de ikke er helt fornøyde med meg. Og jeg har vel bare ett svar på det - jeg er ikke fornøyde med dem heller. Jobbmotivasjonen er ikke den beste hos meg med andre ord, og ferien min viste meg at det er ikke her jeg skal jobbe til jeg blir...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 12 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Hundene og jeg.

Postet 24-03-15 kl 13:35 av Bobbelur
Hundene og jeg... vi bor fremdeles på ca 45 kvm. Trangt og ikke helt enkelt (jeg måtte for eksempel plassere støvsugeren i flyttelasset for det var rett og slett ingen steder å sette den hjemme hos meg. Bortsett fra midt på gulvet.) og helt klart ikke optimalt med tre hunder - selv om de er små. Vi flytter til en større leilighet om tre uker. Nærmere jobben min, nærmere venninner. Plass til at jeg kan sette opp symaskinen min, plass til spisebord og plass til hundebur og støvsuger. To soverom, og...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 3 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Nye kapitler

Postet 27-08-14 kl 21:52 av Bobbelur
Nytt livstegn følger:
Jeg har igjen flyttet. Bare ca kilometern fra forrige sted da, men nå til noe som er veldig mye mindre. Det aller meste av tingene mine er lagret i kjellerstuen hos foreldrene mine, og den ene av hundene synes vi bor trangt nå. Og 45 kvm er jo greit å bo på når man er ung og ikke eier så mye, men midt i førtiåra og med tre hunder...
Men det går. Det er rimelig husleie, og den er inkludert strøm, så det er helt greit.

Huset jeg flyttet fra i...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 6 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Bobbelurlivet.

Postet 09-02-14 kl 14:51 av Bobbelur

Bare sånn i tilfelle noen lurer på om jeg lever eller ikke: Jeg lever altså.

Jeg har flyttet nordover og klarer meg. Det er veldig, veldig uvant å gå på butikker og bli gjenkjent eller kjenne igjen folk, både ansatte og kunder, og jeg har vært mer sosial siden jeg flyttet enn jeg har vært siden... tja, siden jeg måtte være hverdagssosial med eksen min.

Jeg er ikke frisk fra utmattetheten ennå. Men kanskje jeg er blitt litt flinkere til å ta konsekvensen...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 15 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Dypt vann

Postet 07-05-13 kl 21:37 av Bobbelur
Sånn ref forrige blogginnlegg om:
- Vikariatet. Det er forlenget ut juli.
- Økonomi. Ingen forbedring akkurat nå, men jeg ser lysning der fremme fordi
- Jobb er på plass. Det innebærer dog at jg må flytte fra bøgda her, fra mitt deilige hus og fra det lille nettverket jeg har her. Jeg skal begynne i jobb på hjemstedet mitt nordpå. Og jeg hopper virkelig uti det med begge beina og på skikkelig dypt vann, for jeg aner ikke noe om jeg vil trives.

Men det er godt betalt....
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 23 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Rene fakta

Postet 03-02-13 kl 21:15 av Bobbelur
Det er en stund siden sist jeg skrev her, og jeg tror ikke det er så mange som egentlig har savnet meg så mye heller.
Jeg har bare ikke så mye å si her for tiden.

Ren og saklig oppdatering:
- vikariat forlenget ut april. Blir muligens mer.
- seilte litt på glattisen med bilen. Det koster meg åtte lapper i egenandel.
- økonomien min er helt elendig. Jeg har gjort tiltak for å spare der jeg kan og så får tiden vise om det er nok. Et annet tiltak vil jo være å...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 15 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Sist søndag

Postet 04-12-12 kl 20:59 av Bobbelur
Fant jeg frem godt med klær og tok hundene med ut på tur i tolv minus og mer. Vi gikk i nesten en time, mørkt, kaldt, stille. Stjernehimmel over oss, ingen gatelys, ingen fugler, helt stille og mørkt. Og det var godt å gå med hundene slik. Jeg fikk tenkt og reflektert og kjent hvor uendelig godt jeg har det akkurat slik det er nå. Jeg valgte vekk alle bekymringstanker og bare nøt små glimt av total lykke der vi gikk i mørket. Jeg kunne omtrent begynne å glede meg til dagene som kommer, se...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 7 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Tilbakeblikk mens jeg ser fremover

Postet 06-11-12 kl 01:11 av Bobbelur
Jeg har brukt tid på å lese gjennom bloggen min. Gamle innlegg og kommentarer.

Det har skjedd mye i livet mitt siden jeg startet bloggen for to og et halv år siden. Mye av det har skjedd er ikke alltid like gode ting, men jeg kom meg gjennom og er blitt sterkere. Jeg kan lese uten å bli emosjonelt knust selv om jeg husker hvordan jeg hadde det. Bortsett fra de innleggene som handler om svik. Uansett hvilket nivå det dreier seg om så er det tøffeste.
For meg er det verste sviket...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 10 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Hund vs hund vs hund

Postet 15-10-12 kl 14:31 av Bobbelur
Denne helgen har vært preget av at det var utstilling i Vikingskipet i Hamar. Rick skulle i ringen på søndag, og jeg kjørte oppover på lørdag for å slippe masse kjøring grytidlig søndag morgen.

Fikk sett meg godt om i Hamar sentrum mens jeg lette etter Torghjørnet. Og så fikk jeg hilst på Star, luftet Rick og skravlet masse. Overnattet i Brumunddal og så god film i hyggelig selskap - og så var det søndag og NKK-utstilling.

Denne gangen var han som vanligvis handler...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 7 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Brent? Kresen? Fryste egg?

Postet 10-10-12 kl 21:39 av Bobbelur
Jeg har brukt litt tid i kveld på å lese en blogg på vg: Karibua.

Jeg blir sittende og tenke, og jeg er ennå ikke helt sikker på hvor jeg vil med dette innlegget. Tenke høyt kanskje?

For jeg hører vel til dem som valgte han jeg ble stormforelsket i. Som ikke passet sammen med meg. Men jeg valgte ikke alfahannen, jeg valgte ikke den sterke eller kjekke eller han med god lønn og fantastisk jobb. Det var helt andre ting som fikk meg til å falle pladask, og de tingene var ikke...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 14 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Dronning

Postet 09-10-12 kl 10:50 av Bobbelur
"Hei, det er xxxx fra Tele2 som ringer! Er det dronninga sjøl jeg har kommet til eller?"

"Nei, da har du ringt feil nummer."

Jeg var ikke særs interessert i å prate med en overivrig selger. Så jeg la på.
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 17 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

"Forbainna bikkjejævel!"

Postet 28-09-12 kl 11:48 av Bobbelur
Jeg har to ganger denne uka tatt med meg hundene i skogen 'bak' huset og gått litt med dem. Sluppet dem løs av kobbelet slik at de skulle få løpt av seg litt, trent litt innkalling og hatt det hyggelig med å bare gå i skogen.
Jeg burde kanskje sett tendensen første gang, men det gjorde jeg altså ikke. Den eldste av dem bare løper. Og løper. Da vi gikk i går ettermiddag kom han tilbake et par ganger for å få godbiten når jeg ropte, men plutselig var han bare borte vekke. Helt vekk.
...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 0 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Verre enn jeg trodde

Postet 23-09-12 kl 16:43 av Bobbelur
Jeg er visst ikke så frisk som jeg trodde. Fire dager med foreldrene mine på besøk har i alle fall slitt meg totalt ut. De er ikke så ille, de er bare så MYE. Legg til at pappa er noe nærtagende og at jeg gjør en enorm innsats for å bedre sinnet hans...

Heldigvis er det lenge til de kommer igjen. Kanskje har jeg da klart å gro tykkere skall og å sette tydeligere grenser for dem. Ellers må jeg si at jeg ikke orker ha ha dem her mer enn til middag.

Det er egentlig litt...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 11 Bobbelur er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.