Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Bobbelur

Sponsede koblinger:

...veien tilbake etter å ha truffet en vegg.
Gammel

"Forbainna bikkjejævel!"

Postet 28-09-12 kl 10:48 av Bobbelur
Jeg har to ganger denne uka tatt med meg hundene i skogen 'bak' huset og gått litt med dem. Sluppet dem løs av kobbelet slik at de skulle få løpt av seg litt, trent litt innkalling og hatt det hyggelig med å bare gå i skogen.
Jeg burde kanskje sett tendensen første gang, men det gjorde jeg altså ikke. Den eldste av dem bare løper. Og løper. Da vi gikk i går ettermiddag kom han tilbake et par ganger for å få godbiten når jeg ropte, men plutselig var han bare borte vekke. Helt vekk.
...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Verre enn jeg trodde

Postet 23-09-12 kl 15:43 av Bobbelur
Jeg er visst ikke så frisk som jeg trodde. Fire dager med foreldrene mine på besøk har i alle fall slitt meg totalt ut. De er ikke så ille, de er bare så MYE. Legg til at pappa er noe nærtagende og at jeg gjør en enorm innsats for å bedre sinnet hans...

Heldigvis er det lenge til de kommer igjen. Kanskje har jeg da klart å gro tykkere skall og å sette tydeligere grenser for dem. Ellers må jeg si at jeg ikke orker ha ha dem her mer enn til middag.

Det er egentlig litt...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 11 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Visst gjør det ondt

Postet 21-09-12 kl 23:16 av Bobbelur
når knoppene brister. Eller i dette tilfellet - når roser og knopper skal på plass...

...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 4 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Kunst

Postet 17-09-12 kl 18:37 av Bobbelur
Mitt siste kunstverk:

Det er lenge siden det jeg malte for to år siden, ikke sant? Det er en oppgave jeg har malt - og jeg løste alt slik. Den lille larven i bildets venstre kant og fuglen ble malt sist, og 'læreren' syntes jeg løste oppgaven kjempefint og gjorde det hele mye mer spennende.

Oppgaven er
- en figur
- som...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 7 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Få dager igjen

Postet 16-09-12 kl 10:20 av Bobbelur
Det er få dager igjen til vi skal reise herfra. Til jeg skal hjem til meg selv og mitt eget liv. Jeg prøver å sette ord på hvordan det er, men jeg klarer det ikke helt. Det er godt og spennende og gledelig, og det er skremmende og iskaldt og skummelt. Dette er de ordene jeg fant - følelsene er så mye mer.
Vi skal alle hver til vårt. Vi har ikke lenger luksusen av å finne en av de andre i gruppa for en prat om demoner, følelser, ønsker, drømmer. Alt dette må vi takle ved hjelp av andre eller...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 9 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Mjøltenuten, Falkenuten, Tehytta, Gaustadtoppen og Timo.

Postet 09-09-12 kl 19:21 av Bobbelur
Jeg har vært aktiv. I løpet av halvannen uke har jeg vært med på fire turer. Tre av dem har vært i egen regi - kun Falkenuten har vært arrangert av idrettspedagogen vår. Gaustadtoppen besteg vi i går. Drit tungt og aldeles verdt det! Selv med støle legger i dag.

Timo er hesten jeg har fått tildelt. Han skal børstes og stelles og hovene rengjøres før jeg kan ri. Jeg får det til. Og vi er ikke uvenner, selv om han av og til prøver seg på litt fark. Han får høre det - i likhet...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 6 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Lykkesmil

Postet 29-08-12 kl 21:04 av Bobbelur
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 23 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Vi trives

Postet 28-08-12 kl 21:12 av Bobbelur
Gruppen begynner å finne tonen. En av oss har vært innom sykehuset og returnert tilbake til resten av oss. Vi andre har fulgt 'sykehistorien' via facebook - og kommet med oppmuntringer. Tonen og fleipen er kommet.

Og jeg har deltatt på kurs. Denne uken har det vært kalligrafikurs. Hyggelig og merkelig fengende. Det er nesten så vi glemte tid og sted...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 12 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Støle lår er deilig!

Postet 26-08-12 kl 14:07 av Bobbelur
Da er jeg i gang igjen. Nye gruppe, nytt rom, nye teamfolk. Noe er som før - og uansett er det godt å være her igjen. Maten er super, gruppen ser ut til å være fin, jeg slipper å lage middag og ta oppvasken etterpå og i det hele tatt - jeg kan fokusere på meg selv.

Vi har hatt et par timer gym, og den ene timen var med samme idrettspedagogen som jeg hadde for to år siden. Jeg kjente at jeg hadde savnet gymtimene hennes faktisk. Jeg kjenner at det er godt å bruke kroppen mer, og jeg...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 1 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Tomt hus

Postet 22-08-12 kl 08:19 av Bobbelur
Det er tomt i huset. Rick ble igjen med oppdretteren da jeg dro fra utstillingen på Bjerke lørdag. Han ble tredje beste hannhund i rasen sin med reservecert og knall kritikk - og jeg hadde trengt at han fikk certet. Oh well. Neste gang...
Men han ble altså igjen med oppdretteren. Og det var drittøft å gå fra han der. Like tøft var det å gå fra Odin hos eksen i går. Begge gangene tendens til tårer i øyekroken og gråt i halsen.

I dag har jeg tre timer igjen å ordne meg, rydde hus...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 14 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Med pøntehubro.

Postet 17-08-12 kl 12:19 av Bobbelur
Jeg har fått flyttet inn i eget hus altså. Avlevert det som var vårt hus og kan nå fokusere på det som er mitt hus. Mitt, mitt, mitt og ingen andres enn mitt. (Om vi ser bort fra banken da, og det må vi vel kunne gjøre.)
Jeg fikk overraskende god hjelp til å flytte av eksen. Min ene bror m familie hjalp meg samme dag som jeg overtok, og de store og tunge tingene ble flyttet da. Som takk for hjelpen stikker jeg innom bror i morgen og bommer middag av han, men det er en annen historie.
...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 13 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Oppussing.

Postet 02-08-12 kl 19:22 av Bobbelur
20120802_190607843809650.jpg

20120802_190632-1349482365.jpg

Forsøk på bildeblogg fra mobilen... Det er kjøkkenet, og de underskapene som vises her er ikke brukbare. Dvs det blir søppelskap og gryteskap. Uten hyller. Det som er med av overskap på bildet er det som er av sånne skap. Det er to smale underskap til og noen skuffer. Jeg skal prøve å få til bedre bilder.
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Gammel

Livstegn

Postet 01-08-12 kl 21:09 av Bobbelur
Huset er overlevert.
Jeg har kjøpt takmaling og grunning men må nok ha mer. Og grubler masse på hva jeg skal gjøre med kjøkkenet; lite skapplass og dårlig benkeplass krever noen andre løsninger. Men hva? Så jeg starter med hobbyrommet først. Da får jeg pakket ut flere esker og tømt noe pikkpakk.

Det står altså til liv, selv med elendig mobilnett, ikke internett og ingen tv. Det å gjøre ferdig huset har krevd mesteparten av tiden, og ellers har jeg prøvd å komme i orden...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Gammel

Kjapt innom

Postet 26-07-12 kl 13:02 av Bobbelur
Det blir så bra i huset mitt! Det er så bra allerede, og det til tross for røyklukt og feil farger og kaos - det er bra der allerede!

Eksen min har vært innom og hjulpet til med litt småtterier, jeg har kjøpt ny mikro og ny komfyr og tenker jeg driter i ny oppvaskmaskin. Evt tar med den gamle som står her. Det må jeg tenke litt mer på.

Jeg har begynt å få noen sms-er fra Han Deilige som er på ferie. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, så det lar jeg være....
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 8 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Flyttesjau

Postet 24-07-12 kl 12:36 av Bobbelur
Et lite billedras fra flyttesjauresultatet:

Det ser ikke så aller verst ut i stuekroken. Resten av stua er ikke like bra...

Kjøkkenet... Mange esker. Lite skapplass. Jaja. Jeg har litt jobb her. Og det skal males.
...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 5 Bobbelur er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.