Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 16-01-18 kl 07:24 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 45

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
First.
God morgen.
Postet 16-01-18 kl 08:35 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen! 30-40 cm nysnø er en pen, men upraktisk, start på dagen. Jeg kom nesten til bussholdeplassen før jeg fikk vite at bussene ikke gikk (det står en fast i bakken opp), så da gikk jeg hjem igjen. Ville kommer seg på skolen, men mannen og jeg blir hjemme - i hvert fall til det er brøytet og fremkommelig.
Postet 16-01-18 kl 08:41 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Gud hjelpe jeg er lei av NSB! Er det komplett umulig å gi beskjeder om hvilke tog som går eller ikke?! De vet jo om toget har reist fra første stasjon eller ikke!
Postet 16-01-18 kl 08:49 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Vi har 30 cm snø, men antar det er brøyta, for mannen og de eldste guttene har dratt. Jeg har sjukt barn-dag, enn så lenge, vi skal bytte etter lunsj.
Postet 16-01-18 kl 09:23 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Yngste fyller år i dag, og ble vartet opp med pannekaker og ny mobil på senga. Fineste ungen!

Det klaffet godt å starte dagen hjemme, for jeg skal i to møter i nærheten her. Et kjedelig, men obligatorisk, og et spennende. I kveld er det pizza og film som gjelder, i følge den nyslåtte 11-åringen!
Postet 16-01-18 kl 09:28 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eowyn, (stavet feil) du ser det kanskje hvis du går inn i appen? Togtider og priser?

Her har det og komme snø, men faktisk mindre enn eg trudde. Ikkje at det gjer noko, eg må snart begynne å måke vekk snø for å få plass til å måke meir snø. Og da er det nok, etter mi meining. Etter i kveld gjer det seg visst for ei stund.
Postet 16-01-18 kl 09:28 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hurra for bursdagsbarnet Eia.
Postet 16-01-18 kl 09:33 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg måkte masse snø da jeg kom hjem sent i går kveld. Det føltes temmelig bortkastet da jeg kikket ut i sag.

Jeg har fått to unger ut i snøen, reddet inn en langhåret katt som definitivt ikke var godvenner med all den kramme snøen, fått yngste igjennom snøkaoset til barnehagen og faktisk kommet meg på en buss. Som gikk presis! Spennende kurs i dag, og jeg rekker å fange en god kaffe før det begynner!
Postet 16-01-18 kl 09:33 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Hurra for bursdagsbarn Eia.

Vi har kommet oss til legekontoret. Grusomt føre, ikke gøy å kjøre. Stakkars brøytemannskapet som jobber livet av seg.
Jaja, det går mot lysere tider.

https://www.timeanddate.no/astronomi...ane/norge/oslo

Det er håp!
Postet 16-01-18 kl 09:44 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg burde hatt hjemmekontor. Mannen lot bilen stå, men lite vits med kollektiv når ingenting funker. Så nå står vi her som sild i tønne på et tog som står stille.
Postet 16-01-18 kl 09:51 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg snudde i fart (sneglefart) og tok hjemmekontor. Dvs straks hjemme nå.
Postet 16-01-18 kl 10:01 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Musemus sin avatar
Herremin, for en dag! Ser knapt ut av vinduet - det er snøsnøsnø O V E R A L T.
Tror ikke det har vært sånne mengder her siden jeg var lita jente, og brøytekanten utenfor her er høyere enn mannens arbeidsbil. (Typ høy)
Jeg er glad jeg har sykedag i dag og ikke skal ut.
Postet 16-01-18 kl 10:08 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har gått en strekning som er fire kilometer, jeg brukte femti minutter. Det er våt snø og vann overalt og ikke brøytet. På det meste vasset jeg med vann til knærne.

Jaja, nå er jeg fremme og tvangstørker elevenes føtter. (de går med converse! )
Postet 16-01-18 kl 10:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Her er det lite snø, men desto mer vind. Fy som det har blåst i natt! Fikk en liten ekstragave også, det lå plutselig et juletre foran døra vår. Hva gjør man med sånt, egentlig?
Postet 16-01-18 kl 10:19 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Hurra for hjemmekontor i dag!
Postet 16-01-18 kl 10:25 av Kanina Kanina er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Nok en hjemmekontorist melder seg, etter å ha prøvd å være frisk og rask og tidlig ute. Bussen kjørte forbi, og så kom det liksom ikke flere. Sofa og fyr i ovnen var ikke fælt nå, skal innrømmes. Glad for å ha en jobb der det er mulig å jobbe hjemmefra! Så får vi se hvordan vi skal transportere barn hjem og i bursdag seinere i dag.
Postet 16-01-18 kl 10:27 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg gadd heller ikke å bevege meg ut i dag, og har tatt hjemmekontor. Det var usedvanlig praktisk at snødagen viste seg å være en av mine svært få helt møtefrie dager (muligens fordi dagen var satt av til en tur til Bergen som det på fredag ettermiddag viste seg å ikke bli noe av).

Jeg er ganske sikker på at jeg tok rett beslutning.
Postet 16-01-18 kl 10:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Både politi og vegvesenet oppfordrer jo til hjemmekontor idag...
Postet 16-01-18 kl 10:38 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Det blir nok ingen frokost på terrassen i dag, konstaterte en nabo tørt med vedlagte bilde.



Selv hadde jeg en kjappere og mer behagelig sykkeltur til stasjonen enn på ukesvis, og kom meg om bord på det eneste toget som ikke var kansellert. Ankom kontoret 7 minutter seinere enn vanlig.
Postet 16-01-18 kl 10:43 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ekstremt fornøyd med å ha løpt til jobb i dag, kjenner jeg!

Passer jo bra at bilen ble taua i går, nå er den ikke i veien for brøytebilen heller, som forhåpentligvis har vært der når jeg kommer hjem med den.

Jeg liker sånne crazy snødager, det blir litt action og naturdrama av det.
Postet 16-01-18 kl 10:46 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Hmm, litt i overkant med snø ser eg. Skulle gjerne hatt litt snø her og slik at ungane kunne leika i snøen, men ikkje i mengder.
Såg på supernytt med ein klasse i går. Det kom nokre sure kommentarer då dei ville ha akebilder frå klasser rundt om i Noreg.
Postet 16-01-18 kl 10:54 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Her hos oss sto det intet mindre enn 3 (!) busser og spant på en strekning på under 50 m. Samme rute, så de har jo stått der en stund.

Jeg sitter hjemme, og har måkt gangveien (såklart vår måkeuke i sameiet), og har avtalt hoodlunsj. Dette blir jo ikke så verst. Nevnte jeg at jeg går i oppsigelsestid?
Postet 16-01-18 kl 10:55 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Bussene som stod ved deg var vel en av de jeg ventet på litt lengre opp, Candy. Bekrefter bare at det var godt valg å snu i tide.
Postet 16-01-18 kl 10:59 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Oooh, oppsigelsestid, Candy!? Fortell! Evt pm?

Jeg gikk mine 3 km til jobb i dag, med kaosradio og musikk på øret, og gleder meg vilt til ski i morgen.
Postet 16-01-18 kl 11:26 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Fortell, Candy!

Jeg sitter hjemme på formiddagen og må innrømme at jeg gruer meg litt til en halvtimes kjøretur i snøkaoset. Må man så må man. Det blir måking i kveld.
Postet 16-01-18 kl 11:29 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg kom nesten ikke opp veien hjemme, måtte ta fart.
Supert at jeg må ut å kjøre minst 2 ganger til idag...
Veien inn til skolen til ungene har ikke full bredde og med mange busselever så var det et sant kaos av busser og biler.
Postet 16-01-18 kl 11:32 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Misunner dere som kan ha hjemmekontor. Det er ikke like enkelt på en skole.

Men kom fram, sakte med sikkert, og skal på møte nede i byen i fra 12.00 så det er vel bare å gå ut å koste bilen igjen. Tror det blir parkeringshus i dag..

Gratulerer til bursdagsbarnet, Eia!
Postet 16-01-18 kl 11:56 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Gikk ikke buss til barnehagen. Kjørte fast bilen da jeg prøvde å kjøre gjennom en halvmeter ubrøytet kram snø. Satte igjen ungen hjemme hos sin far. På vei til jobb med trikk, det er jo koselig. Jeg går faktisk ikke med på at man ikke skal komme seg på jobb pga SNØ når man bor i Oslo. Fin dag.

Elsker snø, da.
Postet 16-01-18 kl 12:05 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg bor riktignok et stykke utenfor Oslo, men det er primært et kost/nyttespørsmål. Stå ute og vente på buss tre kvarter eller mer, sitte på buss en time eller mer, versus å få gjort mye arbeid hjemmefra? Lett matte for meg og arbeidsgiver.
Postet 16-01-18 kl 12:07 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, absolutt Ingling, jeg snakker kun om meg selv og egen stahet her.
Postet 16-01-18 kl 12:10 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det intelligente ville vært å gå for hjemmekontor selv.
Postet 16-01-18 kl 12:11 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kunne kommet meg på jobb i dag, men den sjeldne kombinasjonen litt tett hode, helt møtefri dag (det skjer uhyre sjelden), en del arbeidsoppgaver som krever ro OG enorme snømengder gjorde at jeg valgte å jobbe hjemme i dag.
Postet 16-01-18 kl 12:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
JEg er enig i prinsippet om at man jo _kommer_ seg til jobb med snø i Oslo, Maverick, men min vurderig var slik som ingling sin. Lett matte for meg og arbeidsgiver, og ved at jeg ikke bidro til kø på veien eller trengsel på bussen, fikk de andre litt bedre plass. Det var jo nettopp den matten: å bruke 70 minutter t/r barnehagen, som gjorde at jeg valgte å gå hjem og ikke til kontoret. Ikke fordi det var fysisk umulig. gså sta:
Postet 16-01-18 kl 12:12 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jajaja, jeg mente ikke å disse hjemmekontor, beklager dårlig formulering.


Nå stoppa trikken også.
Postet 16-01-18 kl 12:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det skal vist sludde litt på ettermiddagen på Sørvestlandet. Foreløpig er det bare regn og jobb.
Postet 16-01-18 kl 12:32 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg er på jobb. Det er det nok ikke så mange andre som er, var null kø på vei til jobb - det hadde jeg ikke forventet. Ser det er stillere enn normalt i gangene her, så det er mange som har hjemmekontor. Jeg droppet hjemmekontor fordi jeg trodde jeg skulle ha møte med noen fra et annet kontor jeg sjelden ser, men det ble endret til Skype-møte. Jaja.
Postet 16-01-18 kl 12:43 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
I Bergen veksler det mellom å sludde og å regne, så her er det ikke noen bragd å være på jobb.

Jeg har vært ute og spist lunsj og der forsvant all arbeidsmotivasjonen min. Jeg er trett og helt tom. Frem til nå har jeg klart å holde på med en grei rutineoppgave. Men nå er den ferdig og jeg må begynne å gjøre noe som faktisk krever konsentrasjon. Og den er jeg litt usikker på hvor jeg skal finne.
Postet 16-01-18 kl 13:54 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg er på jobb, strengt tatt ikke noe must for min del, men her gikk det nå helt greit å komme seg på jobb, så skal i grunn ikke klage. Hjem igjen blir det dog litt mer spennende, det har snødd en del disse timene.
Postet 16-01-18 kl 14:41 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Mann på ski observert i Oslo sentrum i dag.

Kom meg på jobb, toget bare 20 minutt forsinket. Spent på hvordan det blir når jeg skal hjem og hvor mye snø som har samlet seg på stakkars bilen som står på togstasjonen. (Hvor det var totalt kaos, siden ingen hadde kommet på å brøyte der i natt.)
Postet 16-01-18 kl 15:53 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
I Sør-England er det nydelig vårvær. Savner ikke snø!
Postet 16-01-18 kl 16:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Kor masse snø er det egentlig komme i olso i natt?
Postet 16-01-18 kl 17:05 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
50-70 cm, kanskje? Nå regner det da.
Postet 16-01-18 kl 17:07 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Hos oss må det ha kommet 1 m siste døgnet.
Postet 16-01-18 kl 17:11 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
At det er masse snø og feil på signalanlegget er jo slikt som kan skje, men når info uteblir eller er feil blir jeg sur.

Jeg gikk fra Majorstua (hadde dessverre ikke ski) og brukte nok kortere tid på det enn å vente på banen. Kom heldigvis bare 15 min forsinket til forelesning.
Postet 16-01-18 kl 17:11 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Å herlighet! Her er det komme kanskje berre tretti cm, så eg lurte på kvifor det var så masse oppstandelse. Ser at det er verre sørover kysten, så me slapp viss unna litt denne gongen.
Postet 16-01-18 kl 18:28 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no