Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 04-04-19 kl 10:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Sitter på cafe med juksekaffe og venter på en legetime.
Dag full av møter og småting, jobben får vente til i morgen.
Ny tatovering skal jeg få meg også.
Og jeg fikk igjen på skatten
En god torsdag til alle.
Postet 04-04-19 kl 10:53 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Siste innspurt før revisor kommer i morgen, tror og håper jeg har en slags kontroll.
Postet 04-04-19 kl 10:55 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg pg dekk att på skatten. Deilig. Ellers skal eg lite heoldagsprøvevakt i dag, og når det er ferdig må eg ut i sola.
Postet 04-04-19 kl 11:22 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Her er det dokumentasjon på nytt utstyr som står på planen. Pluss litt jobbing ute i produksjonen i ettermiddag - kan ikke bare sitte stille heller.
Postet 04-04-19 kl 11:23 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings. Jeg skal på spennende arkivbesøk i dag. Men først må jeg lese en rapport og spise lunsj. Viktige saker altså. Er spent på om vi får sommertemperatur som lovet i løpet av dagen.
Postet 04-04-19 kl 11:28 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Herregud, jeg må seriøst få testet meg for senilitet. Kollegaen min kom og da hun trodde jeg hadde glemt å skru av lyset på bilen. Neida. Jeg hadde glemt å skru av bilen. Jeg har altså parkert, gått ut av bilen, låst og gått....
Postet 04-04-19 kl 11:33 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Skattepenger igjen på meg også. Da blir det en ferie til høsten kanskje, etter en sommer med oppussing både hos meg og han jeg er sammen med.
Postet 04-04-19 kl 11:51 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Høst sin avatar
Vesla og kjæresten bestemte seg for å ta en pause i går. Så dagene fremover er satt av til trøstepjusking. De føler dypt disse ungdommene, men løfte om en liten trøstegave fra Londonturen jeg skal på til uka fikk frem ett lite smil i alle fall..
Postet 04-04-19 kl 11:57 av Høst Høst er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Fikk igjen på skatten her også gitt! Hurra!
Kommunestyremøte på gang så lang dag.
Postet 04-04-19 kl 11:59 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Skatteetaten tror jeg er nullskatteyter. (Fordi jeg ennå ikke har fortalt dem at jeg har tjent noe i 2018.)
Postet 04-04-19 kl 12:21 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Baksmell på skatten. Dobbelt så mye som i fjor, så nå må jeg gjøre noe med skattetrekket.
Postet 04-04-19 kl 12:59 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg går nesten i null, restskatt på 482,-skal jeg fikse! Det var omtrent som beregnet.
Postet 04-04-19 kl 13:05 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Jeg får ikke vite før i høst for mannen regnes som bonde i tillegg til at han har egen bedirft. Han har arvet et gårdsbruk med skog.
Postet 04-04-19 kl 13:20 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg får igjen 115,-! Nå blir det skikkelig fest!
Postet 04-04-19 kl 13:21 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Fikk masse igjen på skatten, men det er jo bare fordi jeg har bedt personalavdelingen trekke ekstra. Men supert likevel.
Postet 04-04-19 kl 13:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på jobb og er halvsyk. Jeg har en del viktige møter i dag, så derfor følte jeg ikke at jeg kunne bli hjemme og bli helt frisk. Jeg synes ofte det er vanskelig å bestemme om man bør gå på jobb eller bli hjemme.

Snuppa har serieåpning med fotballaget sitt i dag (hun spilte kamp på mandag også, men da med et eldre lag). Jeg er egentlig ganske oppspilt med tanke på dette, men kroppen kjennes så lite samarbeidsvillig at jeg tror jeg bare drar hjem fra jobb og går glipp av kampen. Vel, vel ... det er nok et tegn på at jeg kanskje ikke burde være på jobb heller.

Jeg får igjen 5000 på skatten, men mannen min pleier å få litt baksmell, så de pengene bare forsvinner.
Postet 04-04-19 kl 13:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Tjorven, samme her. Og det er veldig frowned upon å gå på jobb syk hos oss, så jeg endte med å dra hjem etter fysiotimen. Men det er så utrolig mye bedre å sitte på to store skjermer enn den lille laptopen.
Postet 04-04-19 kl 14:24 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Nevnte jeg at jeg skal på fest i dag med jenter jeg ikke har sett på kjempelenge?
Postet 04-04-19 kl 14:25 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Hvorfor er det trist, da, Candy? Vondt i morgen skjønner jeg.

Jeg skylder visst 290,-. Det lever jeg veldig godt med.
Postet 04-04-19 kl 14:28 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
At jeg er småsyk og subfebril.
Postet 04-04-19 kl 14:28 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Ah. Lese alt, og få med seg ny avatar.

Postet 04-04-19 kl 14:48 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Får man ikke vite noe nå dersom man har enkeltpersonforetak?
Postet 04-04-19 kl 14:57 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Fikk igjen en drøy hundrelapp, akkurat som jeg vil ha det. Men mannen fikk stor baksmell, noe han vel egentlig burde ha skjønt. Jaja, går seg vel til.
Postet 04-04-19 kl 15:08 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Og hvert. Jævla. År. Settes alle renter og all gjeld på mannen slik at jeg får restskatt.
Postet 04-04-19 kl 15:14 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Pepper Lemon sin avatar
Huh, jeg pleier alltid å få tilbake 15 - 20.000. I år fikk jeg det samme, bare i restskatt. Au.
Postet 04-04-19 kl 15:21 av Pepper Lemon Pepper Lemon er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
747 kroner på meg, så det blir hæla i taket.

Jeg har endelig fått lov til å annonsere internt at jeg skal slutte i jobben, og det er.så.deilig. Nå må jeg bare skrive oppsigelse, så er det formelt også.
Postet 04-04-19 kl 16:12 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
1200 kr igjen på meg. Må visst be om økonomisk rådgiving for å takle det tror jeg.
Postet 04-04-19 kl 16:20 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Mannen fikk igjen sjokkerende mye, og jeg 3000. Vi eier alt likt, så skjønner ikke hvorfor, men vi deler uansett. Jeg trekker 500 ekstra i mnd, så skulle da egentlig hatt baksmell. Rart at det blir så ulikt.
Postet 04-04-19 kl 16:45 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
I det minste fikk jeg dritgod nyhet på jobb i dag, da! Det veier opp mye! Tror jaggu jeg er frisk nok til å drikke champis.
Postet 04-04-19 kl 17:26 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Banken melder inn gjeld bare på den ene, Pelle, også når to ektefeller eier like mye.

Jeg fikk sjokkerende 45' tilbake, det er før jeg har justert for felleslånet med eks, så jeg er utrolig lettet. Har vært så bekymret..
Nå skal jeg ut i vårsola
Postet 04-04-19 kl 17:50 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Så kjekt med nyhet i champis-klassen, Candy!
Postet 04-04-19 kl 17:51 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Candy, det kan du da justere? Det gjør vi. Dermed får jeg 0, og mannen enda mer minus.
Postet 04-04-19 kl 18:13 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jada, det gjør vi jo. Hvert år. Men det er like irriterende for det.
Postet 04-04-19 kl 18:32 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Men nå er jeg jo glad, det glemte jeg!
Postet 04-04-19 kl 18:32 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
1500 i pluss for meg, 4700 i minus for mannen. Grrr.
Postet 04-04-19 kl 18:46 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Lillebror har sosial lekse denne uken, så nå er 3 klassekompiser her. De baker muffins, og skal visst spille brettspill etterpå.
Postet 04-04-19 kl 18:50 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
6500 i pluss for meg. Trekte 1000 kr/mnd ekstra hos hovedarbeidsgiver i fjor, heldigvis, ellers ville det blitt nesten like mye i minus. Skylder primært på biarbeidsgiver som ikke klarer å trekke meg korrekt.
Postet 04-04-19 kl 19:09 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Enig at det er irriterende. Fins det en måte å få de til å skjønne dette på? I så fall, enlighten me please.
Postet 04-04-19 kl 20:09 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg tror dessverre ikke det går, Dali. Mener jeg undersøkte det nøye for en del år siden. Kan det stemme at alt føres på den eldste, eller er det andre prinsipper som ligger til grunn?
Postet 05-04-19 kl 00:07 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Årsaken til dette er at Skatteetatens rapporteringsregler sier at banken er nødt til å rapportere lån- og betalte renter til den som står som hovedlåntager i banken. Når man oppretter et lån er det nemlig kun en som kan stå som hovedeier av lånet, den andre blir "medlåntaker".
Postet 05-04-19 kl 01:01 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
gajamor sin avatar
Husbonden har ikke fått slettet ENKen sin ennå, så vi får ikke vite noe nå. Men jeg har laget meg skatteregneark, og hvis det stemmer får vi en helt grei baksmell.
Postet 05-04-19 kl 01:22 av gajamor gajamor er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg gikk i pluss, mannen gikk i minus med dobbelt så høyt beløp. Sånn er det hvert år. Akkurat i juni har vi delt økonomi, ellers har vi delt.
Postet 05-04-19 kl 01:30 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no