Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 07-08-17 kl 07:59 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Dagens plan er bytur med eldste.
Postet 07-08-17 kl 08:10 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Jobb i dag etter to uker F (4 uker totalt i sommer).
Postet 07-08-17 kl 08:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Litt sein start i dag, for snuppa skal leveres på sommerskole. Heldigvis er hun så stor nå at hun kommer seg til og fra resten av dagene. Hun gleder seg veldig, for de skal på engelskkurs med lærere som ikke kan norsk.

I dag skal alle kolleger komme tilbake på jobb. Jeg har vært sjef de siste ukene og er glad for å slippe.
Postet 07-08-17 kl 08:32 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Hunden er syk, så jeg ser på klokka og venter på at dyreklinikken skal åpne. Håper vi får en kjapp time og at det ikke er alvorlig.
Postet 07-08-17 kl 08:54 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
scilla sin avatar
Første dag på jobb etter ferie i 4,5 uker og jeg synes egentlig det var bare et par dager siden jeg var der sist.
Jaja, jojo, det er vel bare å dra igang hjernecellene igjen. Det hjelper nok litt etter sykkelturen til jobb i sola, men akkurat nå kunne jeg fiiint hatt ferie en stund til.
Postet 07-08-17 kl 08:59 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Straks på vei til jobb. Denne uka kommer det nok flere på kontoret. I tillegg starter en flyttesjau av to trinn til en annen skole. Så skal det rives og bygges om i en hel fløy av skolen. Kanskje vi får undervisningslokaler som egner seg for undervisning av barn??? (hva arkitekter tenker med av og til er for meg en gåte - og brukermedvirkning - det har vi ikke hørt om)
Postet 07-08-17 kl 09:02 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Første dag etter ferien. Det pøser ned ute så det passer greit. Kaffe og div passord er lokalisert. Bare å kjøre på!
Postet 07-08-17 kl 09:27 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Vi hadde opprinnelig en plan om å møte opp på den skolen der Poden stod på to sommerskole-ventelister, for å se om han kom med på en av dem, men så har vi funnet ut at han skal reise nordover litt ut i uken i stedet, for å besøke foreldrene mine. Så da får han sove lenge i dag i stedet, og det er nok bra, sånn som han har behandlet døgnrytmen sin i det siste.

Jeg er straks på vei til jobb, der jeg regner med at vi blir litt flere enn i forrige uke. Kort uke for meg, da jeg skal ha Øya-fri torsdag og fredag.
Postet 07-08-17 kl 09:36 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har allerede jobbet tre uker etter ferien, så jeg begynner å komme inn i tralten. I dag har jeg planer om å bare jobbe normal dag og så dra hjem og gjøre ingenting. Se litt Game of Thrones, kanskje eller en film. Og kanskje ta meg tid til å lage litt god middag. Jeg skal i alle fall IKKE jobbe overtid eller trene.

Også skal jeg klemme ekstra godt på mannen min. Ei god venninne av meg ble uventa dumpa av kjæresten i helga, så jeg har så vondt av henne. Og tenker på hvor heldig jeg er, og hvor lite man vet om hva framtida bringer.
Postet 07-08-17 kl 09:40 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Jeg har egentlig ferie. Men store deler av teamet mitt er tilbake på jobb i dag, og jeg kan ikke ha dem drivende dank en hel uke, så må til et par møter for å sette dem i sving.

Eldste har vært borte på overnattingsbesøk i natt, og regner med at han blir der store deler av dagen. Yngste har fått besøk av en klassekompis som skal campe her i dag.
Postet 07-08-17 kl 09:44 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Eg har begynt den utakknemlege jobben med å snu døgnet til ungane. Det gjekk overraskande greit. Alle tre var oppe, utan at eg hadde vekt dei, før halv 9.
Postet 07-08-17 kl 09:57 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg har akkurat våknet, og lurer på hva jeg skal ha til frokost, hadde ingenting fristende. I dag skal jeg sikkert innom foreldrene mine, de kom hjem fra ferie i natt, de måtte til med buss for fly, så i stedet for å lande her kl 19, så kom til med buss litt over midnatt. Også skal jeg bake en kake til en minnestund i morra.
Postet 07-08-17 kl 10:01 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Første dag på jobb etter ferie her også og kontoret er omtrent halvfullt. Senere i dag er det full fres med korpset. Pangstart med hele tre spillekvelder denne uken.
Postet 07-08-17 kl 10:24 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Helluuu!! Jeg har et to år gammelt ramperusk i dag!
Postet 07-08-17 kl 10:52 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Stemmer det, vi har bursdagsbarn samme dag, vi!

Jeg er helt grinernrørt av veslerusket mitt som har blitt tenåring og føler intenst "slipping through my fingers".
Postet 07-08-17 kl 11:03 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Gratulerer med store og små ramperusk!
Postet 07-08-17 kl 11:03 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer til både 2-åring, tenåring og stolte foreldre!

Jeg har også fått litt flere kollegaer rundt meg enn sist uke. Nå gjelder det å nyte den siste uka med rolige dager både her og hjemme. Neste uke starter hverdagen mer på ordentlig, så da er det godt å få gjort unna litt rydding og annet forefallende arbeid først.
Postet 07-08-17 kl 11:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Gratulerer med dagen!

Jeg har nytt kontor og ny jobbvei, så jeg har både syklet meg bort og vært gjennom ymse nøkkelforviklinger. Men det begynner vel å falle på plass nå.
Postet 07-08-17 kl 11:45 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Gratulerer med toåring og tenåring. Det er helt vilt hvor fort det går.

Siste uke med F, skal skrive på en eksamensoppgave, men sliter hardt med å komme i gang. Må virkelig begynne å snu på døgnet til ungene, de er virkelig ekte B-mennesker begge to.
Postet 07-08-17 kl 12:42 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Gratulerer til bursdagsbarna! Jeg sitter i skolegården og ser på at de to eldste leker - det skal bli spennende å ha de to på samme sted igjen. Enn så lenge går det ganske bra med den vordende førsteklassingen, og det tok kortere tid enn antatt å levere motvillig treåring først. Hvis de store nå kan la være å drepe hverandre, så kan dette bli bra.
Postet 07-08-17 kl 12:44 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Marla Singer sin avatar
Matilda

Gratulerer til små og store bursdagsbarn!

Her er det hjemmekontor, som vanligvis er veldig effektivt, men i dag er det så utrolig mye annet som konkurrerer om oppmerksomheten; Pinterest, FP og planlegging av et eventyrrom under trappa.
Postet 07-08-17 kl 13:11 av Marla Singer Marla Singer er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med toåring og tenåring!
Postet 07-08-17 kl 13:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen til bursdagsbarnene.

Jeg har første dag i ny jobb og akkurat nå er hodet mitt litt fullt. Men jeg tror at det skal bli gøy og siden jeg både har fått datatilgang og inngangskort så er jeg forholdsvis fornøyd. Ikke fullt så fornøyd med hun som har sendt meg et spørsmål om bankkontonummer og for sikkerhets skyld sendte det til ny jobbepost for en måned siden. For der lå det jo pent og ventet helt til jeg kom nå. Det blir med andre ord spennende å se om jeg får lønn på fredag eller ikke. Bra jeg har en mann å leve på om det skulle skjære seg.
Postet 07-08-17 kl 13:56 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer til bursdagsbarn og foreldre!

Vi har tilvenning i SFO og ny barnehage i dag. Minsten og pappaen var et par timer i barnehagen, mens eldste gikk med på å bli igjen litt aleine etter i underkant av to timer. Da hadde hun fått seg en ny venn. Store jenten!
Postet 07-08-17 kl 13:57 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med bursdagsbarna!
Postet 07-08-17 kl 16:24 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Gratulerer så mye med store og små bursdagsbarn!

Jeg er nå på tredje jobbeuke, og det blir visst ikke noe bedre. Håper at å være hjemme igjen og komme i rutiner igjen kan hjelpe. Og søvn. Var på en morsom og fin hyttetur i helgen, men søvn ble det lite av, så nå må det snart skje noe. Ikke sov jeg godt i natt heller.

Nåja, i kveld kommer jentene mine hjem fra Vestlandet, det blir stas!
Postet 07-08-17 kl 17:07 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no