Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 05-06-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar

På Gardermoen på vei vestover. Heldagsworkshop når jeg kommer frem.
Postet 05-06-18 kl 08:34 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
På jobb. Vil hjem.
Postet 05-06-18 kl 09:02 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
3 dagers workshop i vente. Våknet med et brak idag tidlig. Dette blir slitsomt.
Postet 05-06-18 kl 09:21 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
På vei til jobb. Jeg sov over mannens vekkerklokke OG min gjallet på fullt volum før jeg begynte å lee på øyelokka. Jeg håper kaffeautomaten byr på god kaffe u dag, jeg trenger den. Mye!
Postet 05-06-18 kl 09:23 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor med den skadede tenåringen og holder på å fryse i hjel. Alle ovner og varmekabler er skrudd ned og vinduene åpne og plutselig ble det polarkaldt her. hmpf jeg som akkurat var blitt vant til tropevarmen!
Postet 05-06-18 kl 09:46 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg ble bråvekket av storesøster som hadde forsovet seg til den hun skulle sitte på med til jobb. Så jeg måtte opp og starte dagen med halvannen times kjøretur (veldig mye lengre tid tilbake ettersom det var kø den veien). Hun har aldri forsovet seg før, så det er ikke akkurat noe jeg må gjøre ofte. Stakkars liten.

Nå er jeg på jobb og skal gjøre store endringer i et program som egentlig har ligget fast veldig lenge. Men det er faktisk en god grunn til at jeg må gjøre det, så da får jeg heller ta de timene med ekstra jobb.
Postet 05-06-18 kl 09:53 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Et sjeldent hjemmekontor på meg i dag, deilig. Jeg er litt på alerten for telefon fra barnehagen, så greit å være hjemme i tilfelle. Skal få unna konsentrasjonsarbeid og krysse vekk noen dårlige samvittigheter, er planen.
Postet 05-06-18 kl 10:09 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Var det virkelig sååå kaldt i dag? Jeg syklet til jobb i sommerkjole og sandaler. På jobben møter jeg folk ikledd boblejakke som maste fælt om hvor kaldt det plutselig var blitt. Jeg synes mer at det var i kategorien "endelig får jeg puste også tidlig på morgenen igjen".
Postet 05-06-18 kl 10:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Boblejakke? Nei, så kaldt var det virkelig ikke!
Postet 05-06-18 kl 10:59 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Boblejakke kaldt? Nei, fleecejakke ja..

Har noen sett motivasjoen min til å gjøre noe? Den er borte vekk.
Postet 05-06-18 kl 11:25 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg frøs skikkelig på vei til jobb i dag. Skjørt og bare legger var kaldt og jeg angret på at jeg ikke hadde bukser.

Fag-time-lærer-kabal på planen i dag.
Postet 05-06-18 kl 11:50 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg sendte ungene på skolen i shorts og t-skjorte i 10 grader, og det syntes de var litt kaldt. De hadde bukse og genser i sekken, og nå er det 20 grader i skyggen, så de overlever nok.

Jeg vurderer å legge igjen den tjukke strikkegenseren hjemme, men det _kan_ slumpe til å være kaldt i auditoriet på jobb. :grubler: Film i dag, så grillfest i barnehagen. Starta dagen med halv fridag og frokost i drivhuset. Deilig!
Postet 05-06-18 kl 11:57 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Sikker på det er 20 grader i skyggen, Matilda? 12 hjemme hos oss klokka 10, ifølge yr, og 7 m/s nordavind. Jeg hadde strømpebukse og to jakker i tillegg til kjolen i morges.
Postet 05-06-18 kl 11:58 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
13 i skyggen her (rett ved Bluen), så ikke påfallende varmt. Håper det stiger litt, femåringen har tyllskjørt og strømpebukse (vi er der, ja). Skolebarnet har langbukse og genser, så hun burde klare seg.
Postet 05-06-18 kl 12:08 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg frøs på morgenturen med hunden kl 05.45, det var deilig! Lenge siden det har vært kjølig. Kaldt er det dog ikke, men betydelig kaldere enn det har vært. Jeg er veldig glad for det!
Postet 05-06-18 kl 12:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hvor ofte er det lov til å gullforgylle lærere?

Jeg synes vi er usedvanlig heldige på barnas skole. Knertens klasseforstander er for tiden sykmeldt, men nå har jeg fått en lang liste med tiltak for neste års matteundervisning for knerten; tilsendt av klassens mattelærer (som ikke er sykmeldt, heldigvis). Den var full av unnskyldninger om hvorfor det ikke har blitt helt optimalt i år, og årsakene ligger langt utenfor denne lærerens ansvar. Men det er uansett en skikkelig god plan for hvordan det skal gjøres riktig til neste år, og når det kommer fra den som har ansvaret, så har jeg trua på at det skal bli bra.
Postet 05-06-18 kl 13:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg ble i hvert fall litt solbrent på den ene armen da vi satt ute i lunsjen, så helt elendig vær er det ikke. Yr sier at det er 17 grader (og føles som 17 grader).
Postet 05-06-18 kl 13:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Nei hjelpes, det er jo kjempefint i Osloområdet i hvert fall! 15 grader og strålende sol her, det er ikke lov å klage på! Kanskje mulig å løpe seg en tur uten å svime av i dag.
Postet 05-06-18 kl 13:30 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Åhkjærevakrevene, i ÅR vet jeg ikke om jeg overlever juni altså.
Postet 05-06-18 kl 14:22 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg GLEMTE å vekke eldstemann i dag, tross tydelig beskjed fra mannen om å huske det. Viser bare hvordan brudd på rutiner virkelig er vrangt! Det er vanligvis mannen som vekker ham, og han skulle starte sent i dag. Men lell.

Han ringte ti over ti, på vei til skolen, og ville at jeg skulle gi beskjed.

Jaja, det er bare kosedager på skolen nå de siste ukene av tiende, så han går ikke glipp av noe. Fikk en hyggelig melding tilbake fra læreren.
Postet 05-06-18 kl 14:39 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Men unnskyld meg, Polyanna, - bør ikke en 10. klassing strengt tatt klare å komme seg opp til sen skolestart på egen hånd? :insert passende emoji:

Vi har vært på førskoledag i dag. For babyene mine. Jeg må visst slutte å kalle de det.
Postet 05-06-18 kl 14:52 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Sitat:
Men unnskyld meg, Polyanna, - bør ikke en 10. klassing strengt tatt klare å komme seg opp til sen skolestart på egen hånd? :insert passende emoji:
Jo, og det skal han ha, det sa han selv også. Men min putesyende mann har etablert denne rutinen med at det er han som vekker eldste hver dag, jeg tror de syns det er hyggelig. Kan jeg bruke det, tro, at selv om det siste han sa da han gikk ut av døra var "husk å vekke eldstemann!!", så er det MANNENS skyld at eldste forsov seg, fordi det er MANNEN som har etablert denne dumme rutinen?

(Det funket ikke den gangen jeg kjørte bilen tom for diesel: "JEG sjekker da aldri hvor mye diesel det er igjen. Kan JEG noe for at du har skjemt meg bort med å alltid sørge for at det aldri går tomt?! Det er ikke RART at jeg tenker at det er din jobb, da!!" Gikk ikke på den, gitt. )
Postet 05-06-18 kl 14:59 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Førskolebabyer!
Postet 05-06-18 kl 15:00 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Førskolebabyen min var på overnatting sist uke, i morgen er det duket for tidenes siste sommerfest i barnehagen og på torsdag skal vi på førskoledag. Jeg må si det er stas med større barn altså.
Postet 05-06-18 kl 15:04 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Det er da enda godt det er mannen din som syr puter, Poly, og ikke deg! (jeg syns du skal prøve. jeg liker argumentet)

Vi har barnehageavslutning i ettermiddag, Tink, så her går det unna!
Postet 05-06-18 kl 15:07 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg gruffer her også, jeg, over at jeg i det hele tatt trenger å bruke tid på å vurdere om jeg skal legge om til vinterdekk før jeg kjører over Hamarøy i ettermiddag. Det sier det meste om hvorfor jeg - som synes 15-20 grader er perfekte sommertemperaturer - har nulltoleranse for vær-erting fra folk i andre deler av landet for tida.
Postet 05-06-18 kl 15:10 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Du har rett, bluen, det må ha vært formiddagssol på kjøkkentermometeret. Bilen viste 14 grader klokka 11. Passa fint med strikkegenser. Ellers er det usedvanlig varmt i kuldehølet mitt om dagen, her settes det rekorder og greier.

Vinterdekkvurdering er kjipt, Stompa.

Jeg sitter samvittighetsfullt og registrerer framovermeldinger på muntligvurderinger, noe som føles rimelig meningsløst, når elevene er så fed-up at de ganske sikkert ikke gidder å lese dem. Snart eksamensforberedelser.
Postet 05-06-18 kl 15:19 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Og ellers, Tjorven, synes jeg man kan gullforgylle lærere så ofte man vil. Bare la være å dekke for neseborene. Så godt at gutten din får god tilpasning! Jeg har en sånn mattegutt sjøl (han går i førsteklasse og multipliserer tosifra tall i huet raskere enn meg og kjeder vettet av seg over matteleksene), og han har heldigvis også en flott lærer. Vi får velge hva som skal være mattelekse sjøl, så nå er matte morsomt igjen!
Postet 05-06-18 kl 15:41 av Matilda Matilda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no