Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 15-08-19 kl 09:11 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar
God morgen! Jeg har fått nytt skatteoppgjør, hvor feilen på 85 000 kr i min disfavør er rettet opp! Da får det heller bare være at jeg sitter her og venter på at apoteket skal åpne så jeg kan få kjøpt lusemiddel.
Postet 15-08-19 kl 09:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Høsten har kommet. Kjølig ute og ungene ville ha lue og vanter på vei til aks.
Postet 15-08-19 kl 09:15 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Første skuledag og eg startar det nye året med fridag
Postet 15-08-19 kl 09:18 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg fikk noen dager på hytta fordi jeg har vært på jobb i Arendal. Nå sitter jeg ute med gummistøvler, genser og shorts og drikker kaffe og skal straks kjøre hjemover.
Postet 15-08-19 kl 09:20 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Jeg skjønner ikke helt at det er torsdag alt. Forhåpentligvis litt opplæring i dag.
Postet 15-08-19 kl 09:21 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
85 000 veier vel opp for noen lus, ja, Toffskij :knegge:
Jeg har mistet motivasjonen for å jobbe i dag, prøver å samle initiativ til å plugge inn ny pc og se hvor langt jeg kommer før jeg må ringe support.
Postet 15-08-19 kl 09:23 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Wow, det var ingen liten sum som ble endret heller.

Første skoledag for ungene og solen skinner.
Postet 15-08-19 kl 09:41 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Litt treigere start i dag, første uke i ny jobb er ikke bare bare! Mann og barn er hjemme på grunn av planleggingsdager, som jo aldri passer sånn rett etter sommerferien. Desto roligere dag for meg når jeg ikke trenger å hente!
Postet 15-08-19 kl 09:53 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
85 000 som i «slipper å betale feilaktig i restskatt», ikke som i «får igjen», altså.
Postet 15-08-19 kl 09:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag!

Skatteoppgjør her også. Må visst legge inn litt mer skattetrekk på lønna, for her gikk det litt i minus. Ikke så hakkandes gale, men jeg må vurdere vinterens planlagte tur litt nøyere ...
Postet 15-08-19 kl 09:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Så bra, Toffskij!

Da jeg ryddet i helgen så fant jeg papirene fra den gangen jeg hadde en sak gående og ble etterlignet for 1998 i år 2000 ( ), den endte ikke bra for meg. Det var et ganske bortkastet halvår, sånn lønnsmessig. Det er greit at det er gøy å jobbe, men med 80% skatt så forsvinner litt av moroa, må jeg si...
Postet 15-08-19 kl 10:22 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det høres ekstremt surt ut, Polyanna!
Postet 15-08-19 kl 10:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Hurra for Toffen! Jeg liker jo (eller liker og liker) egentlig å betale skatt, men det føles liksom som en ekstra seier når man får et godt, og ikke minst riktig, skatteoppgjør!
Postet 15-08-19 kl 10:49 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg går litt rundt meg selv i dag. Litt for mange baller i luften og venter på litt for mange tilbakemeldinger.

Men det går seg nok til.

Gode ting er at det er sol ute, jeg skal trene etter jobb og snart er det helg.
Postet 15-08-19 kl 11:04 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten har fått innvilget skoleskyss i år også. Jeg tror jeg må har gjort noe feil, for de har avvist min forespørsel om taxi til og fra skolen, men har gitt ham Ruterkort isteden. Jeg kan ikke helt se at jeg har søkt om taxi. Det var jo nettopp det Ruterkortet vi ville ha, for det kan han jo bruke hele resten av året også.

I dag er knerten på "astronauttrening" i Frognerparken og jeg kjenner at jeg er veldig takknemlig for sommerskoletilbudet i Oslo. Han har det virkelig helt toppers.

Og i dag starter høstsesongen i fotball for snuppa. Jeg er like gira som ved oppstarten i våres.
Postet 15-08-19 kl 11:16 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar
Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, Tjorven, men hvorfor skal han ha skoleskyss?
Postet 15-08-19 kl 11:29 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Tally: Det var strengt tatt ikke skatt, men trygdeavgift. Som i at jeg ikke skulle betale trygdeavgift til to land, og det må jo være greit, selv blant oss skattebetalerentusiaster!
Postet 15-08-19 kl 11:35 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Divine: Han fortsatte på sin gamle skole da vi flyttet i fjor sommer. En ordning han er særdeles fornøyd med selv på grunn av oppfølgingen han får der. Han bruker bare hårfint lenger tid på å ta t-banen til den skolen enn han ville brukt på å gå til "nærskolen" (som slett ikke er den nærmeste skolen siden skolekretsene her vi bor er skikkelig rare og vi bor relativt langt unna den skolen vi sogner til).

Edit etter Blånns kommentar: Han har 4,2 km skolevei nå. Så derfor får han skyss betalt av kommunen. Hvis vi hadde hatt 300 meter kortere skolevei, så hadde vi betalt selv, for det tar nesten en time å gå til skolen hans. Og om vinteren er korteste vei ikke mulig å bruke.
Postet 15-08-19 kl 12:06 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Oppdatert 15-08-19 kl 12:55 av Tjorven
Gammel
Blånn sin avatar
Divine: regner med at det er mer enn 4 km til skolen (hvis jeg husker riktig får han ikke på nærskolen).
Postet 15-08-19 kl 12:06 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Timar sin avatar
Jeg fikk skattekrav med restskatt fra 2017 Altså, det er helt fair at ikke jeg skal få hele rentetrekket på meg, men når både jeg og mannen registrerer det riktig så er det urettfeigt at Skatteetaten roter det til og sender meg restskatt ET ÅR senere, når jeg har glemt hele greia!
Postet 15-08-19 kl 12:12 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg fikk en haug med penger igjen på skatten. Antar det er fordi jeg øker for sakte i lønn i forhold til det Skatteetaten synes jeg burde, men hey, noen fordeler skal man jo ha ved det også.

(Og nå kom jeg på at vi har jo aldri søkt om skoleskyss til Poden; det hadde han kanskje hatt krav på? Jaja, nå er det snart ikke relevant lenger uansett.)
Postet 15-08-19 kl 12:41 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Skilpadda: Ja, dere kunne fått dekket skoleskyss. Det hadde ikke jeg heller visst hvis det ikke var for at jeg er driftsstyreleder og stilte spørsmål om hva i all verden den utgiftsposten i regnskapet innebar. Jeg ble rimelig månebedotten over at vi frivillig kan velge å flytte ut av skolekretsen, søke om å beholde plassen og allikevel få betalt for transporten. Men jeg fant ut at kommunen godt kan få betale når det er den gjeldende ordningen.
Postet 15-08-19 kl 12:57 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Vet ikke hva jeg får enda. Søkte om fritak for skatt eller hva det nå heter.

I dag har jeg faktisk noe å gjøre. Fysio om drøye halvannen time
Postet 15-08-19 kl 13:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ferdig på leteaksjon, og lykkelig over arbeidsgiver som krevde at jeg hvilte istedet for å komme på jobb.
Postet 15-08-19 kl 13:32 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har betalt 291,- i restskatt i dag.

Står ikke helt i forhold til det jeg allerede har betalt, kjenner jeg. (Og hadde jeg giddet å endre et fagforeningsfradrag jeg oppdaget på tampen, hadde jeg sluppet overhode. Jaja. Neinei.
Postet 15-08-19 kl 14:28 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er jo mulig å endre skattemeldingen i 3 år, så det er enda ikke for sent.
Postet 15-08-19 kl 15:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er inne i migrenedøgn nummer to og er både nedstemt og sliten. Håper på bedre tider snart.
Postet 15-08-19 kl 15:33 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Hva har du lett etter, Frøy?
Postet 15-08-19 kl 17:47 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Postet 15-08-19 kl 17:55 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Tjorven: Du får også dekket om du søker barnet over på privatskole.
Postet 15-08-19 kl 18:35 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Agent Scully sin avatar
Flott, takk. Agenten - det er 007 det ...
Postet 15-08-19 kl 19:15 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Haha stemmer det Scully var noe som skurrer når jeg skrev det
Postet 15-08-19 kl 19:23 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blånn: ja, det er det jeg har innsett. Jeg bare synes det er litt rart at det er en kostnad jeg kan lempe over på samfunnet når det er jeg selv som har valgt å ha skolen så langt unna. Men, men - jeg takker og bukker.
Postet 15-08-19 kl 19:32 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Det er regionale forskjeller, Tjorven. Vi flyttet til en annen bydel mens mellomste var barneskolebarn. Vi måtte da bekoste transport selv, også da han ble så syk at det måtte bli drosje. Vi måtte bytte til nærskolen hvis vi skulle få det dekket.
Postet 15-08-19 kl 19:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Skolestart, fornøyde barn. Jeg er fornøyd med å ha lagt gråpapir på en diger stabel bøker for 9.klassingen. Men hun får nok flere bøker til uken.
Postet 15-08-19 kl 20:05 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no