Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nasses lille verden

Ned i vekt

Jeg er liten og rosa, men om min verden er i virkeligheten så liten som meg vites ikke, men noe må jo bloggen hete? Og noe må den handle om - mye dill og dall; smått og stort.
Ned i vekt Jeg skal ned ca 20 kg, og vil bruke bloggen til å rapportere hvordan det går - 1 gang i uka.
Gammel

Det er så godt..

Postet 23-05-09 kl 21:38 av Nasse
... når jeg merker at jeg ikke puster og peser lengre når jeg går i de tyngste bakkene når jeg går trimturen min. Jeg er i bedre form da, ja sant? Jeg går samme turen hver gang, for da er det lettere å se/merke forskjell.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 4 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Det går opp og ned..

Postet 03-05-09 kl 20:43 av Nasse
Litt som i Alf Prøysen sangen "Hompetitten". Vekta har så og si stått stille, men midjemålet er blitt mindre. Så noe er det. I denne uka har jeg fått tid til å trimme også. Ikke verst bare det. Det er lys i tunnelen.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 5 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Nå er jeg i gang ...

Postet 19-04-09 kl 13:41 av Nasse
Nå har jeg kommet godt i gang. Jeg gikk ned forskriftsmessig 700g den første uka. Og jeg har såvidt begynt å trimme igjen. I går kjøpte jeg meg nye løpesko - Nike + pegasus tror jeg de heter. Ikke fordi at jeg skal løpe for det gjør jeg ikke, men jeg skal gå trimturer med pulsklokke. Tidligere har jeg brukt tursko, men de var for harde til å gå på asfalt med slik at jeg fikk vondt i anklene og oppover leggen. Jeg tror i hvert fall at feil type sko kan være grunnen til vondten, derfor nye sko...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 5 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Jeg måtte krype til korset

Postet 17-03-09 kl 23:46 av Nasse
Jege har meldt meg på et nytt GR kurs. Jeg klarer ikke å motivere meg selv. Jeg har prøvd slike kurs før med stort hell. Og jeg har ikke gått opp igjen heller, hvis en ser bort fra svangerskap der jeg har gått opp 30 kg hver gang (hele 3 i tallet), etter endt kurs. Jeg har dessverre ikke klart å gå ned alle 30 kg i etterkant, kun 10 kg (dvs jeg mistet jo naturlig 10 kg med en gang etter fødsel - har store barn - mao 20kg til sammen) hver gang slik at når svangerskap nr 2 og 3 startet så var jeg...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 14 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Det går sakte

Postet 08-03-09 kl 17:01 av Nasse
.. men sikkert nedover. Jeg har gått ned 0,5kg på ei uke. Vekta har stått stille lenge, så jeg er veldig fornøyd med at vekta viser en nedgang selvom den er aldri så liten.
Nå må jeg bare fortsette denne gode trenden.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 4 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Skitur

Postet 15-02-09 kl 17:19 av Nasse
Jeg var på skitur i dag med familien. Det gjorde godt for kropp og sjel. Skigåing er sikkert en fin treningsmetode, noe jeg sikkert kan benytte meg av. Bare jeg blir flinkere, men for nå for det holde med gode, raske gåturer. Jeg føler meg mer motivert nå enn jeg gjorde for et par uker siden. Mulig det har noe med at det blir lysere ute? Som regel blir en mere optimistisk jo lengre dagene blir. I hvert fall gjelder dette meg. jeg må bare skjerpe meg når det gjelder sjokolade og sånt. Fra nå av,...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 3 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Motivasjon?

Postet 01-02-09 kl 13:02 av Nasse
Motivasjonen er ikke på topp for tiden. Jeg prøver allikevel å få trimmet litt i dann og vann. Treningsstudio støttes med mange kroner i året, derfor lurer jeg på om jeg skal si opp medlemsskapet mitt der. Jeg liker å gå turer (jeg har gått en liten tur i dag) og så har jeg jo en pilatesDVD. Den tok jeg i bruk her forleden. Fungerte fint det, sammen med noen styrkeøvelser (har strikk) så trente jeg ca 40 min på stuegulvet. Klarer jeg å finne tid til det 3 ganger i uka, samt å gå et par turer i uka...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 8 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Overvektig - jeg?

Postet 27-01-09 kl 19:34 av Nasse
Ja, for det er jeg selv om jeg egentlig ikke vil innse det. Derfor ønsker jeg å gjøre noe med det, eller jeg har gjort noe med det. Nå må jeg bare fortsette.

Jeg har gått ned 10 kg på et år. Det er ikke mye, men jeg har ikke gått opp igjen til tross for at jeg er umotivert for tiden. Jeg har lyst på sjokolade hele tida, og så var det det med trimmingen da ... Det er et helt eget kapittel. Nå må jeg bare sparke meg selv bak og prøve så godt jeg kan. Jeg har klart det før. Ned 20 kg...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 14 Nasse er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no