Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Lørdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Lørdag

Postet 21-12-19 kl 06:59 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Input sin avatar
Her sover alle andre enn meg og kattene, og jeg sitter i halvmørket med lys fra juletreet. Første dag av juleferie!

Må bruke mye tid på å vurdere mappevurderingstekster, og skal begynne nå. Begynner med den jeg er 99% sikker på at skal få 6 både muntlig og skriftlig, og da gleder jeg meg mer enn jeg gruer meg.
Postet 21-12-19 kl 09:39 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Juleferie her også.
I dag må det taes et skikkelig tak her med både mopp og støvklut og det må pyntes til jul. Hele november og desember har vært preget av unntakstilstand så denne ferien er sårt tiltrengt.
Men først litt frokost og en treningsøkt.
Postet 21-12-19 kl 09:54 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Skal bare drikke opp kaffen, så skal jeg til siste gaveinnkjøp på et senter ganske nær meg. Hvis jeg har beregnet riktig, vil jeg være ferdig med alt jeg skal der når de andre begynner å komme.
Postet 21-12-19 kl 09:55 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg nyter en rolig stund før de andre står opp. Skal på trening om en time. Etter det skal yngstedatteren og jeg på førjulskosetur til byen. Avslutter med snekker Andersen på kino. Ikveld pynter vi til jul, tenker jeg.
Jeg skulle egentligbha juleferie nå, men må jobbe mandag, likevel.
Postet 21-12-19 kl 10:12 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har også juleferie, som til alt overmål er ekstra lang i år. Jeg driver og pønsker ut aktiviteter jeg kan finne på, vet jeg kommer til å kjede meg intenst på et tidspunkt. Men først, god frokost med ungene før de reiser videre.
Postet 21-12-19 kl 10:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Jeg har sovet lengre enn normalt og koser meg med latten min før jeg skal ut å gå en tur. Litt trim før juletre-pynting Vi pleier alltid å pynte juletreet lille julaften, men tyvstarter litt i år. Med helg før lillejulaften så føles det som om det er lillejulaften i tre dager i år
Postet 21-12-19 kl 10:21 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har en unge hjemme og den andre sitter på et fly. Han skal en snartur til Vestlandet for seriekamper.
Min plan er rydding, rydding og mer rydding.
Postet 21-12-19 kl 11:32 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tenåringen fikk sove og sover fortsatt, yngste spiller. Jeg har tent lys, fått koppe og forsøker å planlegge dagen. Må handle litt mat og gjøre rent. Kanskje blir det også bakt rundstykker.
Postet 21-12-19 kl 11:42 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Rolig lørdag, første dagen med fri for alle sammen. Skal gjøre en liten dugnadsjobb utpå ettermiddagen, så storhandel etterpå.
Postet 21-12-19 kl 13:19 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har gjort unna julehandelen; må bare kjøpe litt frukt når det nærmer seg mer. I tillegg var de fri for gräddost, så det må jeg jakte på en annen dag.

Jeg handler på Obs! og bruker Shop Express - og i dag da jeg hadde full handlevogn, fikk jeg full kontroll.
Postet 21-12-19 kl 13:36 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Vi har fiksa julegaver. Rydde, rydde, rydde, vaske og bake gjenstår.

Ellers er det godt å ha storebror hjemme igjen, selv om lydnivået eskalerte. De begynner å bli bra store og tar opp mye plass!
Postet 21-12-19 kl 14:00 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Mannen og yngste baker delene til pepperkakehus og jeg har søkt tilflukt på stua for å slippe å se sølet og rote deres


Hvis nærmeste blomsterbutikk går konkurs, så er det ikke min skyld Jeg har kjøpt et lite lass med blomster og koser meg med å fordele det rundt omkring i huset. Blomster er en viktig del av julepynten for meg
Postet 21-12-19 kl 14:12 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Vi skal visstnok bake fire slag i løpet av helga, samtidig som det er masse annet program. Det er ungene som absolutt vil ha alle slagene, så de må nok finne seg i å gjøre en god del av jobben også.
Postet 21-12-19 kl 14:46 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jeg har fått handlet og kjørt 2 av ungen til frisøren. Skal ikke bevege meg ut av huset mer i dag. Glad jeg slipper kaoset i byen og på kjøpesenterene. I går hadde man brukt 1,5 time på å komme seg ut av parkeringshuset i Stavanger. Mann og eldste skal på kino og se Star Wars, vi andre blir hjemme og lager taco til middag.
Postet 21-12-19 kl 15:23 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Eldste vasker komfyren og ovnen, frivillig. Jeg har støvsuget og vasket gulv. Handlet mat er også gjort. Det begynner å likne på jul her.
Postet 21-12-19 kl 15:34 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Uffda Stompa. Vår OBS har heldigvis begynt med kontroller der de bare tar ut noen tilfeldige varer.

Jeg har kjørt boss og handlet ved og blomster på Plantsjen. Nå vasker jeg hus. Vi har det første juleselskapet i morgen, men jeg tror at jeg har kontroll.
Postet 21-12-19 kl 15:35 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det gjør vanligvis vår Obs også, Blå - og jeg har aldri hatt feil siden de innførte SE, så jeg får ikke så veldig ofte kontroll. Men i dag var det et eller annet som "plinget" i den begrensede kontrollen og hun fikk beskjed om å ta full. Det viste seg at jeg bare hadde skannet tre av de fire agurkene, visstnok. Ikke forstår jeg hvordan systemet oppdaget det siden hun ikke sjekket alle fire i utgangspunktet - og ikke tror jeg egentlig det stemmer heller, for jeg plagdes med å få skanneren til å lese strekkoden på dem, så jeg måtte prøve mange ganger, og da sjekker jeg alltid at jeg har rett fått antall. Men men. Jeg ble heldigvis ikke hektet for nasking.
Postet 21-12-19 kl 15:43 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Ah, da kommer kolonial.no med mesteparten av julehandelen vår i morgen mellom kl. 9 og 14. Ikke alt de hadde, så litt småhandling må jeg ut på, men det fikser jeg greit. Nå skal jeg pakke julegaver.
Postet 21-12-19 kl 16:04 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her er kjøkkenet, badet og straks stua ferdig. så da har vi bare 3 ganger igjen. Nå pynter ungene juletreet.
Postet 21-12-19 kl 16:56 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
I det jeg kom inn døra, fornøyd med å være fefdig med alle gaver, fikk jeg melding fra broderen om at jeg måtte kjøpe til ungene fra han også.
Postet 21-12-19 kl 17:56 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Just say no? Det er lovlig sen beskjed.
Postet 21-12-19 kl 18:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no