Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 24-12-19 kl 08:59 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
vixen sin avatar
God jul alle sammen! Ribba er i ovnen og den kondenserer melken på kok til å bli toffe til banoffee pie.

Det lukter svibel, røkelse og straks ribbe i huset. Nå litt kaffe og sløving før frokost.

Ønsker alle en god og fredelig julefeiring!
Postet 24-12-19 kl 09:44 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Jeg sto opp og gikk rett til strykebrettet, jeg virkelig hater å stryke så jeg tenkte jeg bare skulle bli ferdig med det.

Ellers så blir det en rolig dag, må pakke inn et par pakker som jeg har glemt å pakke. Jeg må også på apoteket for å hente noen medisiner.

I ettermiddag/kveld skal vi til broren min på middag og gaveåpning.
Postet 24-12-19 kl 10:04 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
God jul! I dag er det bare matlaging og kos som står på planen. Fornøyde barn har åpnet gaver fra alven vår og har 3D puslespill å drive med (smart alv), jeg sov til jeg våknet av meg selv i et forsøk på å unngå migrene i år (hadde det i fjor nemlig, anbefales ikke) og det gikk. Det betyr at langtidssteking av ribba utgikk, men det får så være. Nå sitter jeg og slapper av med Frøydis-sokker på bena og lurer på om det finnes en måte å kunne gå i de sokkene hele kvelden for det er virkelig de eneste som holder meg god og varm på bena. =)
Postet 24-12-19 kl 11:42 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
God til til alle her inne! Jeg jobber hjemmefra, det betyr at jeg har svart på noen mail og skriver timer for det. Ungene har åpnet strømpe og noen smågaver fra vennene og er nå på telefon med sin far for å ønske ham god jul. Senere skal vi på kirkegården til min far og stefar sine graver og tenne lys før vi går på gudstjeneste i kirken her. Eldste sine venninner synger i koret.
Postet 24-12-19 kl 12:16 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Vi stappet unger, bager, slalomski, langrennski, hjelmer, uteklær til alle aktiviteter, gaver og katt i bilen i går og kjørte til svigers. Puh!! Her er det mildt sagt folksomt og høylytt, men jeg ser jo at ungene liker det. Ut og skaffe barnevennlig dessert nå, og så bør vi vel begynne å vaske og pynte familien.

God jul!
Postet 24-12-19 kl 12:53 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Timar: Imponert over dere, men barna vil huske slike juler lenge. Dere får altså hvit jul?
Postet 24-12-19 kl 12:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Avslappet formiddag, ungene har på seg nye pysjer og har spist opp alt godteriet som var i julestrømpene. Jeg har fått god kaffe og ser på Tre nøtter til Askepott. Så skal jeg lage riskrem som er mitt bidrag til julemiddagen i år
Postet 24-12-19 kl 13:16 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Min mormor på 96 døde i morges. Ikke noe stort sjokk, men ikke ventet helt i dag, så ingen var der. Vemodig og første gang noen i familien dør for barna, så det går litt opp og ned. Lager waldorf og hører på Tre nøtter til Askepott og tenker litt. Livet skjer.
Postet 24-12-19 kl 13:48 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Også har jeg glemt å hente julegavedressbuksen til Junior hos sydame, og de har stengt hele julen. Så da utgikk 4 selskaper i dress, for han Som elsker å pynte seg. Irritert på meg selv.
Postet 24-12-19 kl 13:49 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Pelle.

Her hører vi på Anne Grete Preus og rydder litt. Ønsker meg selvtømmende oppvaskmaskin til jul.
Postet 24-12-19 kl 14:03 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Ungene og jeg har trent, og de har dratt til faren en tur på julelunsj. Jeg hører/ser på Reisen til julestjernen, har laget risgrøten og skal snart sette på pinnekjøttet. Det blir jul i år også.
Postet 24-12-19 kl 14:27 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Pelle

Millact, det snør faktisk her, men skiføre finner vi nok først på etappe 2 av julefeiringen. Godt det er lang juleferie i år, si Etappe 3 skal nemlig bli hjemme i fred og ro!
Postet 24-12-19 kl 14:40 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Pelle

Vi har vært på kirkegården med halve byen virket det som. Mye lys og fint. Så til og med to joggere der og tenkte på tråden her inne.

Skal straks få i oss noe mat og få på oss finklær så vi kan gå bort til kirken.
Postet 24-12-19 kl 14:50 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Pelle

Jeg sitter helt alene og ser på Disney mens resten av familien gjør andre ting. Men jeg skal nok klare min del av forberedelsene etterpå.
Postet 24-12-19 kl 15:00 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Ru sin avatar
Våket 05:30, så da sto jeg opp og bakte Nennes rundstykker. Så nå skal jeg sove litt.

God jul, da!
Postet 24-12-19 kl 15:21 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Pelle.

Litt sår dag her også. Svigerfar er sendt med helikopter til Tromsø og opereres i kveld. Mannen min blir veldig skremt og redd, og synes det er fælt at vi bor så langt unna når sånt skjer. Men denne gangen tror vi det skal gå bra.

Vi har jul hjemme hos oss. Faren min med kone og konas mor kommer snart på besøk. Det blir en rolig jul.
Postet 24-12-19 kl 15:25 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Pelle

Vi har spist julelunsj og gutta spiller på eldgamle spillkonsoller.
Det er hvitt ute faktisk.
Postet 24-12-19 kl 15:50 av star star er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Tjorven; jeg så helikopteret fra vinduet her, syns alltid det er ekkelt når det flyr over her. Håper det går bra.
Postet 24-12-19 kl 15:58 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det går bra. Etter ankomst Tromsø er operasjonen utsatt noen dager (og de var helt himmelfalne over at han ikke hadde vært der for lengst ... fastlegen skulle få beskjed om at dette var feilbehandling å ikke ha henvist ham tidligere).
Postet 24-12-19 kl 16:04 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Her har julefreden senka seg. Mellomste tester ut lyden i den nye høytalaren sin. Minstemor spelar musikk på full guffe inne på badet og eldstemann har sperra seg inne på rommet som vanleg. Eg skulle helst lagt under dyna mi, men det får halde med eit teppe på sofaen. Skal til foreldra mine i kveld, så eg skal ikkje gjera noko som helst til i kveld 😁 Veldig glad for det.
Postet 24-12-19 kl 16:15 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
God julekveld! Her er gavene åpnet og prøvd, usannsynlig mange julekaker spist på toppen av julemiddagen, og penklærne byttet ut med komfortabelt sofatøy. I morgen skal vi ingenting. Deilig!
Postet 24-12-19 kl 23:44 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no