Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 01-03-17 kl 08:26 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Input sin avatar
I dag er det flyttedag! Eller, den ordentlige flyttedagen er på lørdag, men i dag begynner det. Jeg er sånn passe møkklei, og trøster meg med at det bare er noen dager igjen av kaoset. Å pakke ut er jo mindre stress og mer kos.

6-åringen sover ennå, og det betyr vel at han er syk i dag også.
Postet 01-03-17 kl 08:48 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oi. Der var det mars allerede. Er det vår nå?

Jeg sitter og håper på bedre vær. I morgen skal jobben min gå på skitur i flere timer inn til en hytte hvor vi skal overnatte. Det har jeg gjort med en arbeidsgiver før, og da var det bare fælt. Jeg håper og tror at det blir bedre denne gangen. (Nå er ikke alle kollegene mine like sporty og jeg er i langt bedre form, så det er et grunnlag.)
Postet 01-03-17 kl 08:52 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
Jeg håper virkelig det er vår nå!
Postet 01-03-17 kl 09:12 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Det er mars, men det er definitivt ikke vår. Etter gårsdagens regnskyll har det nå snudd over til snø, så det begynner å bli hvitt og fint ute igjen. Eller slaps, som jeg tror er nærmere sannheten.

Jeg starter dagen med hjemmekontor og masse admin-arbeid. Har holdt på i nesten en time allerede, og er langt nede i kaffekopp nummer to.
Postet 01-03-17 kl 09:13 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Lite vår og spore her også, men det er vel greit all den tid vi faktisk har vinterferie.

Ingen planer for dagen. Jeg har lovet lillebror at han resten av vinterferien skal få gjøre akkurat der han har lyst til. Han mente nemlig at jeg tvang han til å gjøre ting han ikke ville hele tiden. Det er ikke helt sant, men nå får vi se hva han ender opp med å gjøre.
Postet 01-03-17 kl 09:22 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Pappalille sin avatar
Eldste er ute av døra og på vei til skolen og yngste sover fremdeles. O.o Han skal ikke noe spesielt med barnehagen i dag, og de kan jo prøve å klage på at han kommer for sent.
Postet 01-03-17 kl 09:28 av Pappalille Pappalille er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

I går hadde vi vår i Bergen, men i dag er det vinter igjen med lett og fuktig snø. Den ligger nok ikke lenge

Jeg er på jobb. Mann og lillesøster er hjemme og storesøster har reist på vinterferie med en venninne. Jeg skal jobbe lenge, for jeg skal ikke på jobb igjen før i neste uke og da starter jeg med fire dager på reise.
Postet 01-03-17 kl 09:29 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har hjemmekontor for å passe på at hjernerystelsesmannen min ikke bruker dagen på skjerm. Vi har startet dagen med over-natta-rundstykker og egg til frokost, men nå er det på tide å være awesome noen timer. Jeg skulle ønske jeg hadde vinterferie i år, men må bare glede meg til at det blir påske om 6 1/2 uke...

Lykke til med flyttinga, Input, og med skituren Tjorven. Det hørtes litt heftig ut.
Postet 01-03-17 kl 09:50 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Oppdatert 01-03-17 kl 09:56 av Heilo
Gammel
Éowyn sin avatar
God morgen.

Vår, ja. Jeg har masse snøklokker (eller hva det nå er) i hagen som allerede har startet våren.
Postet 01-03-17 kl 09:54 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg lever frigjort fra årstider og tar dagene en og én. I dag skal jeg ikke på jobb, men gå i fjellet. Lurer på hvilke terrengsko jeg skal velge - de med avflatet såle og to huĺll, eller de med åtte hull og litt bevart mønster på sålen?

Jeg får vel kjøpe nye om ikke så lenge, men det blir i hvert fall ikke i dag.
Postet 01-03-17 kl 10:06 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Det var verkeleg vår i går. Kom heim til nyspraya jorder og møkkalukt. Eller vårlukt om du vil. I dag snø og litt meir uggent vær.
Postet 01-03-17 kl 10:11 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
Jeg vil også ha vår. Liker ikke snø. Det er en del gale mennesker her som helst vil ha snø til påske, det er noe jeg aldri har skjønt. Når det omsider begynner å bli vårlig så oppsøker man snøen. Galskap.
Postet 01-03-17 kl 11:27 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Appelsin, sånn der frigjøring fra årstider praktiserte mannen min for noen dager siden, da han hadde fått hjernerystelse. Han var dypt sjokkert over at ungene var på vinterferie med besteforeldrene. For det var jo ikke vinter nå?!? Jeg vet at vi skal ha vinter i omtrent to måneder til, så jeg prøver etter beste evne å ignorere alle tanker på vår.
Postet 01-03-17 kl 11:33 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
I Bergen har vi bare to årstider. Vår og høst. Nå er det vår.

Det er riktignok hvitt på fjelltoppene, men ellers er det nesten småsko-føre.
Postet 01-03-17 kl 11:47 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg går i småsko, og uten lue, men det siste angret jeg litt på i morges.
Postet 01-03-17 kl 11:56 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av venn i vest
Jeg går i småsko, og uten lue, men det siste angret jeg litt på i morges.
Samme her. I tillegg hadde jeg satt opp håret så ørene, pannen og tinningene var lett tilgjengelig for bitende vind.
Postet 01-03-17 kl 13:15 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Susse sin avatar
Hei Her fra Japan. Snart natt her, og jeg har hatt en litt svett dag med mye snørr og halsvont. Ibux,store doser kaffe og strikketøy ser ut til å hjelpe. Heldigvis noen dager igjen her,så satser på å få med meg litt mer før vi reiser hjem.
Postet 01-03-17 kl 13:21 av Susse Susse er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Sola krøp akkurat inn hushjørnet og inn vinduet, så et snev av vårfølelse skal jeg klare å frembringe.
Postet 01-03-17 kl 13:21 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Vinter hjemme, vår her ved fjorden. Øspøs i hele går. Litt som Vestlandet ja, men kanskje ikke det jeg savner mest. Jeg sitter og er rørt over videoer og bilder på FB av skoleungene som går i tog til den splitter nye skolen sin i dag, en stor skole blir til to mindre fra i dag av. Minstemor starter på den nye i dag. Høytidelig og festlig markering!
Postet 01-03-17 kl 14:42 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Er så godt å høre at du tenker som meg, Katta!

Vi har litt vår her i sør, men det var bare 2 plussgrader i dag tidlig og glatt. Begynt å pakke vekk litt av vintertøyet. Ingen trenger syv luer og fire par hansker liggende fremme.
Postet 01-03-17 kl 15:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Det er lov å synes at det er helt fint at ungene stakk til en kompis, og jeg dermed fikk være litt alene hjemme, sant?
Postet 01-03-17 kl 15:48 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
polarjenta, totalt, komplett lov!! Kos deg!
Postet 01-03-17 kl 16:53 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Definitivt, polarjenta.

Jeg delte opp arbeidsdagen litt og dro hjem til sofakontor, godt med litt fred og ro og en pause for armene mine på veien hjem. Medisinen kan godt virke snart. Snart middagslaging og ballettkjøring!
Postet 01-03-17 kl 16:55 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no