Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 18-02-21 kl 06:53 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
Serafin sin avatar
Litt mindre trøtt i dag, men bare litt.
Hjelpes som jeg ser frem til vinterferie neste uke.

Alle tre på skolen i dag. Frøkena ser nok like frem til vinterferie som meg, blir hun stort tyngere om morgenen nå, må hun leveres sovende på skolen.
Postet 18-02-21 kl 08:20 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg har sovet litt lengre og har startet dagen med litt ekstra tid til frokost. Nå har jeg fått opp ekstraskjermen og ladet opp til det som nok blir en lang arbeidsdag.

Men, jeg har kaffe og "Tidenes morgen" på radio og ingen andre ting som henger over meg. Jeg har til og med prøvd å legge middagsansvaret over på hjemmeskoletenåringen, som har kort skoledag. Vi får se om det fungerer.
Postet 18-02-21 kl 08:52 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gmorn. På jobb, og har kaffe. Jeg unner meg en liten pause etter lønnskjøring, og før produksjonsarbeid.

Det blir langhelg til helgen, så litt vinterferie på småbruket i de vest-Telemarkske skoger blir det.

"Ut i skogen, gutten min
Opp i trærne, av med klærne, sprik med tærne, .. bla, bla....."
Postet 18-02-21 kl 09:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
God morgen!

Oppe og tar hjemmekontoret på fanget i dag (laptop) i sofaen i dag. Har fult rigget kontor, men i dag fristet sofaen med God Morgen Norge i bakgrunnen.

Jeg skulle til min første legetime på evigheter i dag, men den måtte jeg avbestille grunnet snufs og vond hals. Jeg tror den vonde halsen skyldes det jeg skulle til legetimen for, men vil ikke risikere noe.
Postet 18-02-21 kl 09:04 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen!

Vinterferie not so much. Kun 9.klassingen som har fri, hun skal vel på svømmetreninger en del av dagene. Mannen skal skrive oppgave, jeg sparer feriedager til bedre tider.
Postet 18-02-21 kl 09:05 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God morgen. Jeg skal ikke ha vinterferie, men vi får vinterferiebesøk så da blir det litt annerledesdager likevel, det blir bra. I går kjente jeg at jeg var så inderlig lei av vinter og kulde og korona at jeg bare vil drømme meg vekk til sommeren 2023. Eller noe sånt.
Postet 18-02-21 kl 09:09 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Nest siste kursdag på hjemmekontor.
I dag må jeg komme meg ut og bevege kroppen litt kjenner jeg.
Postet 18-02-21 kl 09:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Møter i noen timer i dag, men da møter som krever at jeg er aktiv og har på kamera så jeg tør ikke å bevilge meg å strikke samtidig.

Ellers så er jeg ganske klar for helg, det er ikke vinterferie her før første uken i mars så alt med det vanlige neste uke også.
Postet 18-02-21 kl 09:46 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Wohoo Om 2 ukers tid er jeg offisielt inne på prioriteringslisten for vaksinering! (eller: hvordan glede seg over å bli 45)
Postet 18-02-21 kl 10:01 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Det regner; snøen forsvinner; det går mot lysere tider!

Vi ser frem til vinterferie alle tre selv om det kun er barna som har fri. Blir deilig å slippe å dra dem opp tidlig.
Postet 18-02-21 kl 10:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Det er snart vår, ja. Det MÅ det jo vere. Eg har ein dag før helg, som eg sit og gruer meg til å gå i gang med. Jaja.
Postet 18-02-21 kl 10:39 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Vår betyr jobbsøking for evig midlertidig ansatte lærere.
Postet 18-02-21 kl 11:15 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Snart vår? Det føles ikke slikt enda, og jeg vet at jeg kommer til å blir skikkelig skuffa når det snør i mars. For den snøen i mars kommer hvert år ... for å minne meg på at jeg ikke er i mål enda (jeg er virkelig ikke et vintermenneske).

Det har vært en travel morgen med masse møter og masse jobb. Og dette samtidig som resten av familien valgte å stå enda litt seinere opp enn de pleier og dermed delta enda litt mer aktivt i bakgrunnen på møtene. I dag MÅTTE jeg ha to skjermer, så det var bare å sitte på spisestuebordet og holde ut. Heldigvis var det et internt møte, og alle hadde sett familien min før.
Postet 18-02-21 kl 11:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kroppen har mentalt forberedt seg på vinterferie, tror jeg, for jeg er så ufattelig trøtt og tungnem. Jeg skal nok benytte uka til å komme litt mer ajour på jobb, men det hjelper jo at det ikke er undervisning.
Postet 18-02-21 kl 11:21 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vært hos fysio og kommet meg på jobb.
Postet 18-02-21 kl 11:29 av star star er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Det er ikke vår før påsken er unnagjort.

Ulempen med å være fjernledet er at resten av gruppen ikke alltid kommer på at høst og vinterferie ikke er samme ukene. Nå er det kjemperolig hele neste uke og veldig mange innkallinger uken det er vinterferie her.
Postet 18-02-21 kl 11:36 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har rømt til det ekte kontoret i dag, fant en oppgave som bare kan løses her. Kjekt å treffe de som jobber med stedbundne oppgaver, lite trafikk på veien.
Postet 18-02-21 kl 11:48 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
I dag er jeg sur og lei.

Blæ.
Postet 18-02-21 kl 11:58 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Liten og kort pause fra møteaktivitet i dag. Må utnytte den effektivt. :svosj:
Postet 18-02-21 kl 12:33 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Enig, Fersken.
Postet 18-02-21 kl 12:39 av star star er aktiv nå
Gammel
annemede sin avatar
Jeg må forresten si at jeg har begynt å gå med skjørt og kjole. Det er jo nesten som å gå med pysj.
I dag har jeg på meg fin bluse også, og leppestift og maskara. (Har vært møteleder.)
Postet 18-02-21 kl 13:00 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg har møtedag, så jeg har kul genser og jakke, statement-øredobber, pen sminke, lebestift, joggebukse og filttøfler.
Postet 18-02-21 kl 13:03 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Hva er jobbebukse?
Postet 18-02-21 kl 13:04 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Det er tydeligvis autocorrecten som har blitt så vant til hjemmekontorhverdagen at joggebukse blir til jobbebukse.
Postet 18-02-21 kl 13:05 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Nydelig.
Postet 18-02-21 kl 13:10 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Hehe, for meg var jobbebukse helt naturlig, det er en ikke-jeans, ikke-joggebukse, mer dressbukse-aktig bukse.
Postet 18-02-21 kl 13:50 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
..dog litt bortkastet på hjemmekontor, ser den!
Postet 18-02-21 kl 13:51 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har jobbebukser, enig med Addisons definisjon.

Også er jeg i samme klubb som Pøblis i dag.
Postet 18-02-21 kl 13:58 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Denne dagen ass.
Postet 18-02-21 kl 16:57 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Jeg har vært sur og lei i flere uker. Tror det er pga kulden og snøen. Jeg er heller ikke noe vintermenneske.
Postet 18-02-21 kl 18:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg hater dette været. Først sprengkulde med -15 til -20 om nettene i tre uker, og nå massivt snøfall på tredje døgnet. Jeg har virkelig ingen glede av snø og vinter overhodet. Klarer nesten ikke tro på at det skal bli vår - i alle fall ikke uten massive koronatiltak.
Postet 18-02-21 kl 18:30 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Eg tar heller ein sånn vinter som årets, enn sånn sur og mørk og sølete vinter der det smelter og frys på igjen annakvar dag.

(Og samtidig er eg glad for at Ungen skal vere hos faren i vinterferien, sånn at eg slipper daglige uteaktiviteter ... )
Postet 18-02-21 kl 19:35 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er med Nokon - heller ordentlig kaldt og godt med snø, enn is og regn.
Postet 18-02-21 kl 19:49 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
I fjor var det da bart og jevnt over 7 pluss - tror knapt det snødde en eneste gang etter nyttår. DA snakker vi.
Postet 18-02-21 kl 21:01 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Det var vår i fjor 12.mars. Jeg satt på hjemmekontor på kjøkkenet og så på fuglene som flyttet inn i fuglekassen.

Håper det blir vår på samme tid i år.
Postet 18-02-21 kl 21:11 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg henta ut motorsykkelen fra vinterlagring 13nde mars i fjor.
Postet 18-02-21 kl 21:29 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Vår hadde vært noe!
Postet 18-02-21 kl 21:41 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Her har vi nå høye snøfonner, 30 cm vann i veien (5 plussgrader) og nå fryser det på.

Skal regne de neste dagene, så håper det nå regner vekk.
Postet 18-02-21 kl 21:48 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no