Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 15-12-21 kl 08:49 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Det var så fint her, med snø som lysnet opp, men nå er det vått og isete og mørkt. Er det dette som er kakelinna?
Postet 15-12-21 kl 08:51 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har lesedag før muntlig eksamen i morgen, og som vanlig gir det meg litt prestasjonsangst. Nå har jeg ryddet kalenderen, liksom, da må jeg vel gjøre en skikkelig innsats?

Jaja. Jeg er på dispensasjon av oppgaven før halv ni, så det går vel helst bra.
Postet 15-12-21 kl 09:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har tenåring i hus i dag.
Jeg er ingen flik bursdagsmamma, men det hang nå ostebriks og kanelboller på døren fra Morgenlevering i dag og hun fikk nye øreplugger (JBL ikke airpods) hun hadde selv bakt brownies som hun tok med til klassen. Så alt i alt en vellykket bursdagsmorgen.
Postet 15-12-21 kl 09:09 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Blondie.

Og gratulerer med tenåringen Frøy.

Her har jeg siste alenedagen på hjemmekontoret. VGS eleven skal jobbe hjemmefra på torsdag og ha fri fra fredag. Det kan være at jeg ber om lov til å gå på kontoret en dag eller to neste uke. For å la feriefolket ha ferie i ro og fred, mens jeg får ferdig de siste tingene.

Jeg har kaffe og stjerne i vinduet og koser meg forsåvidt.
Postet 15-12-21 kl 09:16 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med tenåringen, Frøy.

Oppe og frustrert. Jaja.
Postet 15-12-21 kl 09:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Gratulerer til Frøytenåringen, og tvitvi til Blondie. Jeg kjenner følelsen når det endelig kommer noen rolige dager/uker da jeg skal jobbe med fag og planlegging. Endelig tid til å tenke lange tanker, men så blir det så ensomt i oppe i hodet.

Har kommet meg på kontoret for julegrøt og gavelevering. Vi er ikke så mange og har GOD plass, så det skal skje i trygge former.

Blå, jeg kommer også til å rømme på kontoret når folket hjemme får ferie/hjemmeskole. Og star, jeg stjeler meg til en klem fordi jeg trenger det selv også.
Postet 15-12-21 kl 09:39 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer til tenåringen din, Frøy!

Tvi tvi, Blondie! Eksamensnerver er ikke til å spøke med.

Her er det budsjettdag. Det skal rebudsjetteres for neste år på jobb, og jeg er visst altfor nøktern ser det ut til, nå når jeg har finregnet litt mer på prognosene jeg har fått fra kunder.

Det skal også lages budsjett for et frivilligprosjekt. Der er jeg på tynn is, for det er mange usikre faktorer. Men det går vel, det også.

Og så er det kvartfinale i kveld!
Postet 15-12-21 kl 09:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med tenåringen, Frøy!
Postet 15-12-21 kl 09:53 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Gratulerer, Frøy!

Jeg sitter på hjemmekontor og hører på radio. Årets ord er sportsvasking. Det har jeg aldri hørt før (jeg forstår selvfølgelig hva som menes). Men synes det er rart at årets ord er ukjent for meg, og at det aldri har blitt skrevet i denne formen her inne for eksempel.
Postet 15-12-21 kl 10:02 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hjemmekontor på meg, ungene har digital undervisning på hjemmeskole og mannen tusler rundt på tå siden han er hjemmeværende og ikke vil forstyrre noen av oss.

Hele dagen er full av møter, heldigvis ingen jeg skal lede.
Postet 15-12-21 kl 10:36 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Sitat:
Er det dette som er kakelinna?
Ja, det er det. Jeg liker det heller ikke.

Gratulerer med tenåringen, Frøy! :ballong:

Jeg skjønner ikke hva "sportsvasking" betyr. Sier meg ingenting.

Jeg er lei! Lei av korona, lei av ufrivillig hjemmekontor, lei av testing, lei av usikkerhet, litt lei av jobben akkurat nå også. Jeg vil ha juleferie og bare kose meg.
Postet 15-12-21 kl 10:54 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg hørte ordet kakelinna for første gang forrige uke, skjønte ingenting så måtte google. Sportsvasking, hva i alle dager er det?

Ganske lei her også, men travelt, så ikke tid til å kjenne på det.
Postet 15-12-21 kl 11:17 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Postet 15-12-21 kl 11:40 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da lærte jeg et nytt ord i dag. Fenomenet kjente jeg dessverre til allerede.
Postet 15-12-21 kl 11:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg har ikke hørt ordet før. Det burde egentlig være blant kriteriene; at det har blitt brukt på FP
Postet 15-12-21 kl 11:54 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Hvorfor har ingen passet på å minne meg på at det er lunsj for lenge siden?
Postet 15-12-21 kl 12:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Jeg er på jobb, skulle bare innom og hente pc, men ble sittende. Har ikke med mat. Får spise når jeg går hjem om en liten stund. Må få en signatur på noe først så jeg kan få dekket et større utlegg jeg hadde for julegaver i regi av fagforeningen.
Postet 15-12-21 kl 12:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg måtte jo google da, og det er jo selvfølgelig når en ser definisjonen, men jeg kobla ikke sånn uten videre.
Postet 15-12-21 kl 13:55 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Veldig bra at det er et fenomen som får fokus, i hvert fall. Her i huset så er det ingen som tør snakke om fotball-VM, for jeg blir så utrolig sur!
Postet 15-12-21 kl 15:17 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Tror sportsvasking er et nytt ord i den forstand at idretten har slåss for å holde seg utenfor politikken .... men det går ikke lengere.
Postet 15-12-21 kl 20:51 av him him er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no