Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 16-08-21 kl 07:46 av Kaffestuggu
Oppdatert 16-08-21 kl 18:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Martis sin avatar
Ja, det føles som mabdag.

Hjemmekontordag og nok kaffe.
Postet 16-08-21 kl 08:46 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Mabdag?

OK, god mabdag! På jobb, gråter ei. Straks produksjon.
Postet 16-08-21 kl 08:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
På jobb, men hjemmefra. Eldste skal ha en kjøretime om et par timer, jeg blir med, så liten vits i å kjøre på jobb for å gå igjen. Sol og sommer fortsatt.
Postet 16-08-21 kl 08:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen, da er det slutt på ferien for denne gang og hjemmekontoret er inntatt.

Guttungen er sendt avgårde på skolen for noen timer siden, nesten 1,5 times reisevei til skolen hver vei kommer til å merkes i forhold til sist skoleår da han hadde 15 min i mopedbilen, men alt blir vel en vane.
Jentungen starter ikke på ungdomsskolen før på torsdag så hun slenger enda rundt hjemme.
Postet 16-08-21 kl 09:13 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er litt hektisk i heimen. Ungene skal opp og på skolen igjen, på første gang på 8 uker.

Eldste skal begynne på videregående, og hun er bittelitt stressa. Det skjønner jeg godt for hun kjenner ingen. Både hun og jeg vet at dette kommer til å gå helt fint, men det er klart at det er rart. Så jeg bare passer på å ikke mase for mye akkurat i dag.

Ellers er jeg litt preget av at det var en skyteepisode i nabolaget i går. Skyting inne på t-banen er skikkelig skummelt, og nå står det i avisene at det vurderes om hendelsen er rasistisk motivert. Det gjør meg både sint og fortvilet.
Postet 16-08-21 kl 09:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Håper yngste er i farta. Eldste har litt bedre tid.
Har ny mobil og savner allerede et par ting som den nye gjør annerledes.
Postet 16-08-21 kl 09:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Her er det ferie enda en uke. Dvs jeg skal ha et teamsmøte om en times tid, men det er fort unnagjort.
Postet 16-08-21 kl 09:46 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Hvor skal han gå på skole, Frøy? Det var lang reisevei, det.

Skal snart kjøre og ha kjøretime med eldste (jeg blir med), men jobber litt til.
Postet 16-08-21 kl 09:53 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Siste fridag, men jeg skal innom jobb i lunsjtida for å møte en nytilsatt jeg skal være mentor for. Trene først, bare jeg får rompa opp av sofaen.

Snekkeren som ikke kom på fredag pga feber etter koronavaksine, er ikke kommet i dag heller.
Postet 16-08-21 kl 09:58 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Han skal gå på Gand (Sandnes) Millact så han må ta buss hjemmefra 0630 for å rekke skolestart 0805. Det er lang reis, men ikke lang nok til at det trengs hybel. Jeg tenker at det blir nok en vane for han. Bussen tar 50 min før han må bytte til tog så det er en god mulighet til å sove litt.
Postet 16-08-21 kl 10:01 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen og lykke til til alle skolestartere. Spesielt til Frøys eldste som får lang skolevei. Jeg har hatt en med lang reise nå i fire år og det har vært et slit, så jeg er skrekkelig glad for at hun er ferdig.

Lillesøster her begynner siste år på vgs og det var tydeligvis spennende nok. Jeg håper at det blir et godt år med masse tid på skolen og mulighet til å være sosial

Kontorkontor og jeg tok meg tiden til å gå til jobb i det fine været. Deilig. Høstregnet begynner snart nok.
Postet 16-08-21 kl 10:09 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Ferien er over for min del og første møte er allerede unnagjort. Frivillig hjemmekontor foreløpig, greit med en glidende overgang etter ferien.
Postet 16-08-21 kl 10:14 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Den saken er skummel, Tjorven.

Her er det ikke skolestart ennå, så Ville og jeg skal på bytur i dag.
Postet 16-08-21 kl 10:25 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Nå kom det SMS fra guttungen, nå var de ferdige for dagen. De kunne jo ha fått startet litt senere på dagen om planen var at de bare skulle være der i 1,5 time?
Postet 16-08-21 kl 10:26 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Skolestart her også – Prima har nå fem minutters skolevei, og synes nok det er ganske stas.
Postet 16-08-21 kl 10:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Tidlig start i dag med legetime klokka åtte inne i sentrum. Kjapt og greit ferdig da og alt i orden også i år. Så da har jeg godkjent-stempel i et år til.

Skolestart er ikke før i morgen for mellomste og onsdag for yngste. Eldste drar til Trondheim torsdag, så i løpet av uka er alt som normalt igjen. Jeg antar at jeg kommer til å gå på kontoret fra og med fredag, men enn så lenge vil jeg ha lunsjpauser med Storesøster frem til hun reiser.
Postet 16-08-21 kl 10:41 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mabdag faktisk! De finner på så mye festlig der inne på foreldreportalen!

Hos oss var begge grunnskolelevene oppe og er etter sigende på plass der de skal være nå. Gleder meg til å feire skolestart med middag på restaurant i ettermiddag.
Postet 16-08-21 kl 10:46 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Grunnskolen starter ikke før torsdag, så det er feriestemning enn så lenge for resten av familien.
Postet 16-08-21 kl 10:52 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Mabdag ja.
Skolestart for 6. klassingen. Han kunne godt ha tenkt seg 2 måneder til med ferie. Men det går seg vel til.
10. klassingen skulle også ha startet i dag, men er utsatt en dag, da 2/3 av trinnet var på konf. leir i forrige uke, og det brøt ut smitte. Testing i dag. Det betyr at eldstemann kunne fortsette i feriemodus en dag til.

Virker som at man nå skal starte med hurtigtesting på skolene for å unngå at hele trinn settes i karantene. Nå er det også grønt nivå, og da kan man omgås på tvers av trinna også.
Postet 16-08-21 kl 12:01 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
To sent av gårde til vgs i dag. Den ene skulle synge for den andre. Dette blir fint. På jobb er det fint med alle lyder av barn. Og jeg blir allerede hatet av en av gutta.
Postet 16-08-21 kl 12:03 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Min skulle også synge, dvs. hun kunne ikke stemmen sin, så hun hevdet hun skulle mime.
Postet 16-08-21 kl 12:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Føles snodig å sitte på jobb og barna har slengt seg ut i alle retninger og lever igjen sine egne liv
Den ene skulle på VG2 kl. 10.30, den andre på 9. trinn kl. 11, den tredje på 4. trinn kl. 08.30, jeg var på jobb 07.55 og arbeidsfolk skulle angivelig dukke opp i hagen kl. 9.
Blir spennende å komme hjem og få fasiten
Postet 16-08-21 kl 12:22 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Eldstemann er ute av redet og i dag er første dag i den nye hverdagen.. Ble litt grining i går, det ble det ja. I dag går det greit på hjemmekontoret, nummer to skal begynne i sjette i morgen og han pønsker på om han kan flytte inn på storebrors rom nå..
Minste har planleggingsdag og mannen har tatt med begge på IKEA for lunsj. Så stille og rolig her.
Postet 16-08-21 kl 12:46 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Gand, ja; det blir nok fint, Frøy!

Ferdig med kjøretimen; jeg er trøtt. Sov jeg egentlig i natt? Skulle jo tro det var jeg som hadde kjørt og ikke bare vært passasjer.
Postet 16-08-21 kl 14:19 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no