Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

It’s Friday, Friday

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

It’s Friday, Friday

Postet 09-11-18 kl 07:07 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 16

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Morn! I dag er det tungt å komme seg ut av senga...
Postet 09-11-18 kl 08:09 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Veldig tungt ja, men det er fredag! Kidsa er oppe og jeg er straks igang. Må sette på kaffemaskinen tror jeg.
Postet 09-11-18 kl 08:38 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Morn ja. I dag skal jeg være hovedtillitsvalgt og det ser jeg fram til, blir godt med en litt roligere dag enn i går.
Postet 09-11-18 kl 08:49 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Fredag, ja. Har slept ungen (som insisterte på at det var lørdag, skjønner han godt!) til følgjegruppe og gått heim igjen og satt på kaffe.

Eg er framleis flau over følgjande samtale i etterkant av engelskleksene i går:
«Mamma, hva er pikk?»
«Det er eit ord som nokon bruker om tissen, men det er ikkje noko fint å seie».
«Men hva med gris på engelsk, da?»
Postet 09-11-18 kl 09:07 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Jeg har luksusdag i dag. Jeg skal bare jobbe halve dagen og derfor jobber jeg hjemmefra. Så jeg har sovet lenge og spist god frokost med kokt egg og ristet brød og nå sitter jeg rolig her i sofaen med en kopp kaffe og maskinen på fanget.

Det er planleggingsdag, så lillesøster skal få sove til 10, men så har jeg tenkt å få henne opp og i gang med å vaske bad og å rydde litt.

Ingen barn hjemme i kveld, så mannen og jeg skal ha fin voksenkveld.
Postet 09-11-18 kl 09:08 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Nokon:

Ikke lett å være åpen og fordomsfri mamma alltid!
Postet 09-11-18 kl 09:14 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg skal straks stemple ut i 90min for å gjennomføre matteprøve.

I ettermiddag blir det bowling med jobben, det blir artig.
Postet 09-11-18 kl 09:17 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Nokon: Vel, han måtte jo lære det andre ordet før eller seinere også!

Her sitter jeg med en rettebunke som må være ekspedert om halvannen time. Har vel akkurat tida og veien, tenker jeg.
Postet 09-11-18 kl 09:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nokon: Så lærte han det. På skolen er det et godt ord å kjenne betydningen av uansett.

Jeg er på jobb og i dag skal kollegene mine få vite at jeg har sagt opp. Mentalt har jeg vært ute av denne jobben i halvannen måned (og jeg sa opp for snart 2 uker siden), så det skal bli godt å få katta ute av sekken. De lurer nok på hvorfor jeg har kommet en hel time seinere på jobb de siste ukene. Det er utrolig tungt å komme seg ut av senga når man mentalt har forlatt jobben.
Postet 09-11-18 kl 09:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Nokon: Ikke lett, de konsonantdistinksjonene der.

Fredag, ja. Lufta har gått litt ut av meg for uka. Sesongen på jobb er også på hell, sier innboksen meg. Det er i og for seg greit - det har vært et relativt heseblesende tempo i høst.

Regnskapet tok jeg i går, så da tror jeg at jeg peller meg ut i produksjonen. Etter hvert. Først må jeg titte litt mer på salgstallene og drikke litt mer kaffe ...
Postet 09-11-18 kl 09:58 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen og god fredag! Trøtt men blid etter hyggelig middag, vin og skravling med tidligere kolleger i går. I helgen er vi kun voksne hjemme, minste skal på treningsleir og mellomste dro avgårde med trillekoffert, skal direkte på mentorsamling med TTH etter skolen. Stolt mamma! I kveld kommer en venninne fra Vestlandet med samboer på besøk, de skal overnatte her. Gleder meg til hyggelig sushi-middag i kveld og lang pratefrokost i morgen! Ellers er det jubileumskonsert og -fest med mannnens korps i morgen, blir nok staselig! Og på søndag kommer studenten hjem til middag!! Skal bli deilig å ha flokken samlet noen timer.
Postet 09-11-18 kl 09:58 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Heiane hvor trøtt jeg er for tiden!
Og bare det å skrive det ned minnet meg på at vi faktisk har dagslyslampe på jobb, så nå sitter jeg i blåskimmeret. :knegg.
Jeg har vegg-til-vegg-møter i dag, så det skal bli en lang dag.
Postet 09-11-18 kl 10:01 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg startet fredagen ganske så bra, men det forsvant gitt.
Jeg har ihvertfall fått begge de obligatoriske innleveringsoppgavene mine godkjent så det er jeg fornøyd med. Godkjent/ ikke godkjent var alternativene.
Ellers ser jeg frem til helg...
Postet 09-11-18 kl 10:02 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Veldig godt med helg ja. Skulle jobbe hjemmefra i går ettermiddag, men fikk ikke koblet meg opp. Sovnet likeså godt sittende i sofaene og sov i 2 timer. I morgen er planen å sove lenge.
Postet 09-11-18 kl 10:46 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pebbles sin avatar
Guttene på skolen, og jeg og minstemor og verdens søteste havaneser koser oss i sofaen med kaffe og te. Da hun kom til oss som treåring i vår kunne hun helle nedpå litersvis med te om hun fikk lov, og jeg måtte sjekke med helsestasjonen om så små barn kan få drikke svart te - og svaret var at en kopp til frokost ikke kunne skade, og det er i grunnen ganske koselig med kaffe/te-stunden vår. Hunden er halvannet år nå, og har lagt av seg ungdomsyrheten og utenom at han er en svært aktiv turkamerat, vil han aller helst ligge tett innpå et menneske og sove og kose seg så mye som mulig.
Postet 09-11-18 kl 11:06 av Pebbles Pebbles er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Dustefredag. Trenger jeg si mer? Den blir sikkert fin om noen timer.
Postet 09-11-18 kl 12:32 av Millen Millen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no