Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mánnodat gáffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mánnodat gáffe

Postet 06-02-17 kl 07:24 av Kaffestuggu


Lihkku beivviin!

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med samenes dag!

Tidlig morgen. Sitter på Gardermoen og skal til Vestlandet på dagstur.
Postet 06-02-17 kl 07:27 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Snart klar for jobb!
Postet 06-02-17 kl 07:33 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Nextlife sin avatar
Vuorbbe Biejvijn

Mandag, og foreløpig ikke nok kaffe til virke. Men det kommer seg nok etterhvert.
Postet 06-02-17 kl 07:43 av Nextlife Nextlife er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Gratulerer med samenes dag.

Jobb først så reise til Bodø.
Postet 06-02-17 kl 07:53 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Samenes dag!

Syklet i lett snøvær, med tidvis snøføre. Deilig!
Postet 06-02-17 kl 08:03 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
Gratulerer med samenes dag!

Jeg sitter på flytoget i retning Drammen. Skal på kurs ei uke på Modum.
Postet 06-02-17 kl 08:13 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Samenes dag.

Jeg er på jobb etter en hektisk helg. Og kunne vel tenkt meg å være i sengen litt til. Men det går seg til ganske raskt. Særlig siden det er en dag med stort behov for svosjing.
Postet 06-02-17 kl 08:41 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Gratulerer med samefolkets dag!!

Jeg er hinsides trøtt etter en intens sosial og musikalsk helg i regnbyen, der det var vårstemning med solgløtt og 10 pluss. Men det går seg vel til igjen. Kaffe må til!!
Postet 06-02-17 kl 08:56 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Lihkku beivviin! Ungene skal ha fest i barnehagen i dag, og de har lagd flagg og kofter i filt og forbereda veldig. Blir nok stas! Sjøl har jeg fått fylt opp mandagene ut året med ekstra undervisning, så bare jeg får fanga meg litt frokost i kantina, så er det å henge i stroppen resten av dagen. Gudene skal vite når jeg får tid til å: 1) rette en bunke engelskstiler som kom inn forrige uke, 2) montere den nye Ivar-hylla mi, 3) starte på årets sådd. Jeg har kjempeverbena og to kule nye pelargoniesorter på vent, og de må i jorda nå!
Postet 06-02-17 kl 08:59 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oi. Samenes dag. Det minner meg alltid på at jeg burde markere den dagen litt mer. Mannen min har en samisk oldemor (tror jeg det var), så jeg tenker at ungene mine i enda litt større grad enn andre oslounger bør være inne i historien. Snuppa er ganske orientert, men knerten vet jeg faktisk ikke har fått det med seg i det hele tatt.
Postet 06-02-17 kl 09:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
De får vel høre om det i dag, Tjorven. I hvert fall var det de skulle ha om i klassen til poden.
Postet 06-02-17 kl 09:28 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Gratulerer!

Jeg startet dagen med å mase på at 13-åringen måtte skrive ferdig engelsklekse, og så kommer jeg på kontoret og sliter kraftig med å mase på meg selv sånn at jeg får skrevet det jeg skal. Hva med i morgen? Blir ikke det bra?
Postet 06-02-17 kl 09:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer med samedagen!

Unnet meg en rolig morgen med levering som bonus for utstrakt reising sist uke. Har lagt inn søknad hjemme om flere jobbreiser, så da får jeg jammen stille opp når jeg kan.
Postet 06-02-17 kl 09:37 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Gratulerer med samedagen!

Kræsjstart på morgenen her, med total forsovelse på hele bølingen. Jadda. Fikk i gang blodpumpa, om ikke annet
Postet 06-02-17 kl 09:46 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
Trixie sin avatar
Kommet meg til skolen. Samling for studie nr 2 denne våren. Jeg får nok å gjøre for å si det sånn...
Postet 06-02-17 kl 09:47 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hurra for samenes dag! Og min mors fødselsdag!

Er på jobb. Usikker på om jeg orker å gjøre noe som helst annet enn å drikke kaffe en stund til.
Postet 06-02-17 kl 10:43 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Min mor skulle blitt 71 i dag. Det får meg til å føle meg kjempegammel.
Postet 06-02-17 kl 11:27 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Rikelig utvalg av samiske sanger på P1 i dag hører jeg. Nye arbeidsoppgaver har havnet i fanget mitt, og så jeg som tenkte å vurdere redusert arbeidstid i en liten periode. Her må det nøye planlegging til, skjønner jeg.
Postet 06-02-17 kl 12:45 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Morn, morn. På Rådhuset i Oslo flagges det med samiske flagg og det er mange mennesker i flotte kofter som tusler utenfor.

På jobb og har unnagjort dagens møter, nå sitter jeg og forbereder meg til et ganske viktig et i morgen, men før jeg kan komme ordentlig i gang må jeg flytte en diger fil fra et filområde til et annet, og det tar ufattelig lang tid, så mens jeg venter tar jeg dagens første surfepause. 8 minutter og 30 sekunder igjen sier PC-en min.
Postet 06-02-17 kl 13:15 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Gikk en tur i sentrum i lunsjen i dag. Så koselig å se alle samene i kofte, gå rundt. :hjerter: Får nesten lyst på selv.
Postet 06-02-17 kl 14:15 av Joika Joika er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Det flagget er så fint!
Postet 06-02-17 kl 15:25 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Bringeland flyplass.. ikke mye mat å finne her når man er sulten.. venter på fly hjem igjen.
Skikkelig miljøversting i dag.
Postet 06-02-17 kl 15:51 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Bringeland?! Der er det jo faktisk ingenting!
Postet 06-02-17 kl 16:12 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar

Bringeland ja. Det ble Snickers på flyplassen og pizza i hånda løpende for å rekke toget hu:
Postet 06-02-17 kl 18:06 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
venla sin avatar
Læhkoeh biejjine! (sørsamisk)
Vuorbbe biejvijn! (lulesamisk)
Lihkku beivviin! (nordsamisk)

Det har vært en stor dag i Trondheim i dag, med stor fest i byen i forbindelse med 100 årsjubileet, Tråante 2017. Så fint å se alle de fine koftene, høre taler musikk og få med seg en god dose samisk kultur. Her holder vi på hele uka med masse arrangement.
Postet 06-02-17 kl 21:05 av venla venla er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no