Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 07-11-17 kl 07:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Sol sin avatar
God morgen. Ikke helt våken, men klar for morgenflyet til Stockholm. Greit å komme hjem for å få ungene på trening. Også praktisk at jeg lander 15 minutter etter at vekkerklokka deres ringer.
Postet 07-11-17 kl 07:31 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
La meg tidlig igår og fikk selvsagt ikke sove. Så en natt med mye våkne unger. En er syk.
Først kaffe.... i bøttevis.
Postet 07-11-17 kl 08:57 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Facebook har visst funnet ut at jeg trenger en julekjole og reklamerer voldsomt. Nå lurer jeg faktisk på om jeg burde bestille denne herligheten for bare 13 dollar.

Postet 07-11-17 kl 09:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Den var jo, eh, fargerik.

Jeg har levert barn og har en hel dag med hjemmekontor foran meg, helt aleine hjemme. Det skal bli godt. Litt mer kaffe, så er det vel bare å gå i gang!
Postet 07-11-17 kl 09:12 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg får også de reklamene Tjorven. Men jeg har ikke latt meg friste ennå.

Jeg har to syke barn i dag, men siden de er 14 og 16 så er de alene hjemme og jeg er på jobb. Forhåpentligvis en litt kortere dag i dag enn det som har vært normen i det siste.

Litt trett, og gleder meg ikke til halvannen time personalmøte, som jeg vet blir en uendelighet av forholdsvis dårlige presentasjoner og powerpointer med for lite skrift.
Postet 07-11-17 kl 09:16 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Eh ... bare en liten realitetssjekk:

Kan en tilfeldig sammensatt vennegruppe på 5 stykk 10-åringer gå hjem fra skolen og være hjemme alene i en times tid før det kommer hjem noen voksne? Gruppa består av en som normalt sett defineres som et uromoment, men ingen av de andre vil normalt sett la seg hisse opp av personen. (Personlig har vi utelukkende positive erfaringer med "uromomentet", men vi må jo nesten ta beskjeden fra skolen om å være på vakt litt alvorlig, eller?)
Postet 07-11-17 kl 09:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Jeg skal gjennomføre gastroskopi igjen idag
Liker ikke.
Postet 07-11-17 kl 09:37 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
på Nessie, og eventuelt andre som trenger det.

Tjorven: jeg er litt usikker. Dersom man er trygg på at husets innbygger fikser biffen dersom de andre skulle vise seg å bli kreative i aktivitetvalg, og så lenge man tåler å komme hjem til et potensielt rotehus så ser jeg ikke noe problem med det.
Postet 07-11-17 kl 09:54 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
på Nessie. Gastroskopi er fælt. Jeg håper at det går raskt og greit.

Tjorven: i utgangspunktet ville jeg ikke hatt noen problemer med 5 10 åringer alene i en time. Og om dere har greie erfaringer med uromomentet vil jeg tro at det går greit. Er dere tilgjengelige på telefon? Eventuelt sjekke med lærer om det har skjedd noe i det siste, som endrer situasjonen?
Postet 07-11-17 kl 09:55 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er lagt opp til at de skal spille "kortskalle" når de kommer hjem, og den vi kjenner godt fra før pleier å like å spille spill.

Vi er tilgjengelige på telefon, og hvis det blir helt krise så er jeg 13 minutter unna på bysykkel (eller 10 minutter i taxi).
Postet 07-11-17 kl 10:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nessie: Jeg har aldri utført gastroskopi og det setter jeg veldig stor pris på. Full medfølelse for at du gruer deg til det.
Postet 07-11-17 kl 10:02 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Lykke til Nessie.
Postet 07-11-17 kl 10:49 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Blå; har ppt'ene for lite eller for liten skrift?
Postet 07-11-17 kl 11:29 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
For liten. Takk.

Vi er i gang og det er, som vanlig, en fest. Jeg har for lite tid til å kaste det bort her.
Postet 07-11-17 kl 11:52 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Fnis. Det er nemlig virkelig sjelden jeg synes en ppt har for lite skrift. Lykke til med resten av dagen.
Postet 07-11-17 kl 12:12 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg ville latt 10-åringene prøve seg, Tjorven. :villoggal:

Og til Nessie - og til ungene til Blå - og blå selv. Sånne møter kan ta knekken på den beste.

jeg er på velværehotell. jeg tror jeg hadde egnet meg til klosterliv, jeg har det helt fortreffelig. Trener, skriver, leser, spiser, går tur med hundene og repeat. Antrekket varierer mellom turbukse og ullgenser og badedrakt og tykk frottéslåbrok. Og kneet er allerede bedre - vanntrening gjør susen.
Postet 07-11-17 kl 12:15 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg er på jobb, og formen stiger, slettes ikke værst.
Tjorven: jeg hadde ikke latt de være alene.

Håndball hele ettermiddagen.
Postet 07-11-17 kl 12:46 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk for sympati. Jeg har overlevd, og nå har jeg en time der jeg kan jobbe før neste møte. Som forhåpentligvis blir mer konstruktivt.
Postet 07-11-17 kl 13:44 av Blå Blå er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no