Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 18-08-16 kl 08:16 av Kaffestuggu

Dette er ikke et hint til de koffeinavhengige gjestene våre.

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
Etter 8.5 uke med fri så forventes det visst at jeg skal på jobb i dag, kan bli interessant for det virker på en måtensom at hodet ikke er helt med enda.
Jeg har jo vært hovedtillitsvalgt hele ferien, men jeg har liksom ikke jobbet meg ihjel i den delen, selv om det har vært litt.
Postet 18-08-16 kl 08:36 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Nåh! Te-illustrasjon i kaffestuggu. Det var fint!

God første arbeidsdag etter ferien polarjenta! Jeg skal hjemmekontorere i dag. Må bare våkne først...
Postet 18-08-16 kl 08:42 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
No må denne veka vere over snart. :trøtt:
Postet 18-08-16 kl 08:49 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det er hardt å begynne igjen altså, enda i går avspaserte jeg halvannen time og hadde kort dag og i natt har jeg sovet åtte timer. Allikevel er jeg helt sandpapir i øynene og sååå klar for å ha fri. Jeg vil ut!!! Det er så fint ute.
Postet 18-08-16 kl 09:00 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Det er sjelden jeg syns planleggingsdager lommer på et bra tidspunkt, men akkurat i dag, dag fire i første jobbeuke, så kjenner jeg at det virkelig er godt å kunne dra seg litt og ikke stresse til jobb.

Minsten er oppe for lengst, men han har sett så lite barnetv de siste ukene at han nok klarer seg selv en god stund.

Etterhvert blir det iskaffe fra egen maskin!
Postet 18-08-16 kl 09:00 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er tydeligvis ferdig med å være ordentlig syk. I dag er det ikke noen antydning til feber, bare rennende nese og jevnlige nys. Da vet jeg i hvert fall at det snart er over.

Kaffe, ja. Det trenger jeg i massevis.
Postet 18-08-16 kl 09:02 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og så må jeg få lov til å litt over faren min og kona hans. De spiste middag hos oss i går før de skulle på en konsert. De skulle på konsert med det visstnok fryktelig kjente bandet "Come shine", og var litt oppgitt over at vi var så lite orientert i jazzverdenen. Greit nok.

Så kom vår nye nabo Nico forbi, som i "Nico og Vinz". Vi hilser og forteller litt opprømt at der har de en virkelig kjendis. Og får til svar: "Han aner vi ikke noe om. Det får være måte på hvor mange ting vi skal kjenne til."

Ja, ja ... nei, nei. De blir begge pensjonister i løpet av høsten, og vi får skrive det kontoen for "gamlis".
Postet 18-08-16 kl 09:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Det beste med å vere på jobb igjen er at jobben er et pokestop og eg kan nå igjen ungane
Postet 18-08-16 kl 09:10 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Morsom historie Tjorven! Broren til Nico spele på laget vårt no og det er jo nok til at ungane har han som favoritt.

Forøvrig hadde eg hørt om Come Shine, det er der ho Live Maria syng er det ikkje?
Postet 18-08-16 kl 09:11 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Herlig, Tjorven.
Postet 18-08-16 kl 09:15 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Facebook fylles opp av førsteskoledagsbilder, og jeg måtte inn å sjekke skoleruta. Oslo starter ikke før på mandag.
Postet 18-08-16 kl 09:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg ville kjent igjen vokalisten i Come Shine, men ville ikke kjent igjen Nico. Det er nok min indre gamle dame som kommer til uttrykk.

Nå må det jobbes! Den indre gamle damen har nemlig ikke klart å mane fram noen pensjonsalder ennå.
Postet 18-08-16 kl 09:52 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg vet heller ikke hvem Nico er. Har hørt om "Nico og Vinz", men kan ikke nevne en eneste låt av dem, og hadde ikke kjent dem igjen "if they stood up in my soup". :gæmlis:
Postet 18-08-16 kl 09:52 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg måtte gjøre det samme etter stugguoppdateringer tidligere i uka, Tjorven.
Postet 18-08-16 kl 09:54 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har ikke peiling på verken Nico, Vinz eller Come Shine.

Her begynner ikke skolen før neste tirsdag, og jeg gleder meg virkelig. Trodde du skulle bli soft start å ha ungene gående hjemme mens jeg kunne komme meg i gang å jobbe, men det er mas og stress hele tida.
Postet 18-08-16 kl 10:05 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Mine barn har første skoledag i dag, og jeg sendte avgårde en ganske spent åttendeklassing. Femteklassingen skal fortsette med samme klasse men får ny lærer, så hun var også ganske spent. Vi er ikke like spent, for hun får samme lærer som storebroren har hatt i tre år og vi vet at han er bra.
Postet 18-08-16 kl 10:08 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Her driver ungen dank til den store gullmedalje, og NYTER det i lange drag. Jeg er misunnelig.
Postet 18-08-16 kl 10:08 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Mine har også drevet dank de siste dagene, på mandag gikk storebror fortsatt i pysj da jeg kom hjem fra jobb.
Postet 18-08-16 kl 10:10 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Vet om jeg ville kjent igjen noen på gata. Men det er litt typisk den foreldregenerasjonen å ha forskjellig standard for forventninger til hva de selv og yngre generasjoner skal klare å sette seg inn i og ha oversikt over.

Jeg har drukket kaffe med verkstedgjengen og er godt i gang med dagen allerede. Første skoledag i Bergen, men ingen store nyheter for oss dette året.
Postet 18-08-16 kl 10:18 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Jeg har skolestarter i dag. Om ti minutter skal vi avgårde til skolen. Dette er spennende.

Han selv er mest opptatt av hvor mye han må kunne for å få jobb som ghost-busters...
Postet 18-08-16 kl 10:20 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Snuppa skal også drive dank denne uka, og synes det er BLODIG URETTFERDIG at jeg derfor har bedt om at rommet hennes skal være ryddig på fredag. "Det er slett ikke ferie å rydde rommet, altså!".

Slik rommet hennes ser ut så er jeg enig i at det er en relativt stor jobb. Jeg foreslo vennlig(?) at siden hun hater å rydde, så kunne det være et forslag å rote litt mindre. Det viste seg at (pre)pubertale tweens ikke setter så stor pris på slike innspill.
Postet 18-08-16 kl 10:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Oppdatert 18-08-16 kl 10:29 av Tjorven
Gammel
Blå sin avatar
Å som jeg kjenner meg igjen Tjorven. Jeg skjønner ikke hvordan det å holde rommet ryddig kan være så helt uoverkommelig.

Åttendeklassingen var i hvert fall klar da jeg gikk hjemmefra. Det er rart å tenke på den lille kjolekledde jenten jeg fulgte til skolen for mange år siden. Nå er hun høyere enn meg og pynting til første skoledag er dongeribukse og grå hettejakke. Hun gleder seg og det er det viktigste.

Tiendeklassingen begynner ikke før 11.30, så henne skal jeg ringe til om en halv time for å sjekke at hun er oppe. Det er hardt med hverdag igjen.
Postet 18-08-16 kl 10:28 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Joiner de som vet mer om Come Shine enn Nico og hvem-det-nå-var.

Her dro tenåringen på overnatting igår, og på forespørsel om jeg skulle ringe og vekke henne idag (som vanlig) så var svaret NEI.
Postet 18-08-16 kl 10:46 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Hjemme hos meg roter alle og det er bare jeg som lar meg irritere. Hyttekjøp, halvtidsboende barn og en generelt dårlig vår har medført at huset snart trenger sanering. Og barna har innstillingen til Tjorvens datter. Jippi. Jeg vurderer å rydde på dugnad og kjøpe rundvask. Utfordringen er bare at vi egentlig ikke har plass til alt vi eier, derfor lever vi i konstant kaos.

Hos oss starter skolen først på mandag, så den ene datteren min lever livets glade dager ved sjøen fram til lørdag. Den andre er på multisportcamp og blir vanskeligere og vanskeligere å få ut av senga om morgenen . Det tar på å være i full vigør mange, mange timer hver dag, gitt. I dag skal de på sykkeltur i marka, heldiggrisene.
Postet 18-08-16 kl 10:54 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg vet forresten godt hvem vokalisten i Come Shine er og ville kjent henne igjen hvilken dag som helst. Nico har jeg hørt om,men ville nok ikke skjønt hvem jeg så uten barn ved min side.
Postet 18-08-16 kl 10:55 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg har peiling på både Come Shine og Nico & Vinz. Og er nok enig med faren din at Come Shine er ganske kjente altså.
Postet 18-08-16 kl 10:59 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Come Shine har jeg sett flere ganger, og det må da være femten år siden, eller noe sånt. Jeg er ikke egentlig så bevandret i jazzverdenen, men likte dem veldig godt. Husker endog at jeg kjøpte CD-en deres til faren min (som er mye mer glad i jazz enn jeg er) en gang.¨

Nico forbinder jeg derimot bare med denne dama her. :skikkeliggamlis:
Postet 18-08-16 kl 11:08 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har fulgt førsteklassingen og fjerdeklassingen til skolen. Like rørt i år også når andreklassen kom inn for å synge til de ferske skolebarna.
Postet 18-08-16 kl 11:14 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg "kan" både Come Shine og Nico&Vinz, men hadde neppe kjent igjen noen av dem på gaten, for jeg kjenner aldri igjen noen andre enn Odd Einar Dørum.
Postet 18-08-16 kl 11:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Mave, det høres akkurat ut som meg. Jeg er helt ufattelig dårlig på å huske ansikt og legge merke til kjendiser. Her om dagen ble jeg nesten syklet ned av en dame med morskt uttrykk i ansiktet og det tok meg hele togturen hjem før jeg husket hvor jeg hadde henne i fra. (Hun her, btw.)
Postet 18-08-16 kl 12:15 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
6. og 3. klassing her i dag. De gledet seg og stod opp tidlig, klare. Men hvor ble årene av?
Postet 18-08-16 kl 12:31 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde trolig heller ikke fått med meg hvem den nye naboen vår er. Men jeg har en datter som er helt rå på å kjenne igjen kjendiser og vite hvor hun har dem fra. Hun var med meg på Øya noen dager, og konstaterte at det var kjendiser veldig mange andre steder enn på scenen. Jeg innså at hun hadde rett når hun viste og forklarte, men jeg hadde ikke fått det med meg uten henne.

Nico virker å være en ålreit kar. Han smilte pent og var veldig grei når snuppa spurte om å få ta selfie med ham. (Og jeg kjente at jeg er VELDIG glad for at jeg ikke er kjendis og må forholde meg til at så mye fremmede folk snakker til meg.)
Postet 18-08-16 kl 13:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Første skoledag. For meg. O.O
Postet 18-08-16 kl 14:37 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heia deg, Pappalille!
Postet 18-08-16 kl 14:38 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Hehe, jeg kjenner ikke igjen en kjendis om jeg får h*n servert, tror jeg.

Nikka og sa hei til Rolv Wesenlund utenfor Skarven for noen år siden, og skjønte ikke at det var han før jeg så han på direktesendt tv derfra senere på kvelden. Hadde bare registrert at det var en jeg kjente...
Postet 18-08-16 kl 15:16 av -ea- -ea- er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no