Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 07-12-21 kl 09:26 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Hjemmekontordag, med nytraktet kaffe og planer om en tur ut i lunsjen.
Postet 07-12-21 kl 09:27 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Hjemmekontor her også, fått avverget noen kriser allerede så dette lover for en travel dag.

Da hjelper det at dagens pakke i kalenderen min var nydelig kasjmirgarn og oppskriften på Penny gloves, oppskriften hadde jeg allerede da par nr 2 gikk av pinnene i går kveld, men gleder meg til å krølle meg opp i sofaen i lunsjen og prøve dette for meg nye garnet.
Postet 07-12-21 kl 09:37 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Hjemmekontor her og. Har en følelse av at jeg i praksis blir her resten av året.
Postet 07-12-21 kl 09:40 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Kvart hjemmekontor her også; jeg har jobbet hjemme fram til nå. Men nå skal jeg løpe gjennom dusjen, og så drar jeg på jobb for å få unna litt jeg ikke kan gjøre hjemmefra (kopiering og skanning, blant annet), og for å ha timene mine etter lunsj.
Postet 07-12-21 kl 09:56 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Pangstart på dagen med en eller annen rør-krise på korridoren, så å hente prøvene mine i motsatt ende føltes som en slags blanding av stigespillet og kaptein comic

Ser ut til å bli en rolig dag ellers, er spent på hva som kommer av restriksjoner..
Postet 07-12-21 kl 09:59 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Hjemmekontor her også. Vi har strengt tatt ikke fått noen nye beskjeder, men siden den nasjonale anbefalingen er å være hjemme og jeg ikke har noenting som tilsier at jeg må være på kontoret, så er det sofa, stearinlys og kaffe.

Jeg er også litt uggen i halsen og har tatt min aller første hjemmetest. Den var heldigvis negativ, og jeg har ingen grunn til å tro at det skal være noe problem. Men det gir meg en ekstra grunn til å sitte hjemme.
Postet 07-12-21 kl 10:10 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Kontorformiddag med forberedelser til styremøte og et etterlengtet møte med potensiell storkunde i morgen. Hvis det blir noe av, da. :koronatruet:

Ja, ja. Mustn't grumble.
Postet 07-12-21 kl 10:13 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter også på hjemmekontor. I dag har jeg et møte med både ekspedisjonssjefer og direktører på høyeste nivå, hvor jeg har fått i oppdrag å presentere for min organisasjon. Jeg vet egentlig at jeg er god til å presentere, men jeg gjør det så uendelig mye bedre når jeg får litt respons rundt bordet.

Men jeg overlever teams også. Jeg må bare passe på å skifte ut av ulltøyet og ta på meg sminke slik at jeg føler meg mer "sharp".



Men altså - jeg har hjemmekontor ut året. Det avfinner jeg meg med, men jeg er VELDIG spent på hvor mye av 2022 som også skal brukes på det.
Postet 07-12-21 kl 10:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hjemmekontor her også. Skal på webinar resten av dagen, så da kan like så godt gjøre det fra sofaen.

Vi kan velge om vi vil på kontoret eller ikke, vi er ikke pålagt hjemmekontor her i regionen.
Postet 07-12-21 kl 10:22 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Ånei, stigespillet minner meg om våren i år da vi gikk på diverse smeller på jobb knytta til koronatiltak som kom og gikk, og andre kriser som som falt i hodet på oss.

Nå har jeg hatt en prat med strømleverandører og kan gå jula trygt i møte.
Postet 07-12-21 kl 10:23 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Måtte sveipe innom en butikk før kontoret. Duste meg hadde glemt å "ta med" kundenummeret, men vi fikk resonert oss fram til riktig. For det var jaggu mye å velge i.
Jeg lurer på om jeg må ringe legekontoret igjen. Burde ikke stingene ha forsvunnet nå, 2 uker etter operasjonen? Det er ikke sånne som skal klippes.
Postet 07-12-21 kl 10:27 av star star er aktiv nå
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg er hjemme, på ubestemt tid. Moro.
Skal trene da.
Postet 07-12-21 kl 10:39 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Sovet elendig, våknet av brøytebilen utenfor. Så våknet jeg senere av nabo med snøfres. Da stod jeg opp og måkte foran garasjen. God tid etterpå før jeg vekket ungene. Ingen som nevner hjemmekontor her. Vi får se i kveld hva som skjer.
Postet 07-12-21 kl 12:06 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg fryser hele tiden.
Postet 07-12-21 kl 13:11 av star star er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Her er det bare "halvparten" så kaldt som i går, rundt minus 6, mot minus 12 i går. Så i dag er jeg faktisk varm og god. Riktignok med ullstrømpebukse under buksa, og med tre lag ull på overkroppen - men i går holdt ikke det.
Postet 07-12-21 kl 14:05 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her er det fortsatt -12. Skal visstnok bli mildere fra i morgen.
Er godt påkledd i forhold til alle andre på kontoret.
Postet 07-12-21 kl 14:14 av star star er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Og DER varsler alle direktørene hos oss at de samles på ett rom. Mens jeg sitter på hjemmekontoret. Hadde de sagt fra før hadde jeg reist dit jeg også, men nå starter møtet om 9 minutter. Jeg trodde ikke vi fikk lov.
Postet 07-12-21 kl 15:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det er ugreit Tjorven. Det er ikke god møteskikk at noen sitter samlet, mens andre må komme inn. De får enten kalle inn til digitalt møte eller fysisk. Og er det digitalt så deltar alle fra sine maskiner, også om de er på kontoret.
Postet 07-12-21 kl 15:53 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Vi har møter hele tiden hvor noen sitter hjemme og noen på møterom, så det synes jeg ikke er noe problem. Men at de ikke sier fra at alle andre møter fysisk så du kan få anledning til det også, er selvsagt irriterende.
Postet 07-12-21 kl 16:32 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi var flere enheter som skulle møtes, og det var bare de i min enhet hvor alle sjefene bare plutselig var samlet. Jeg bor nærme, så jeg kunne reist ned i ettermiddag at jeg hadde visst. Presentasjonen var uansett for mange folk som satt helt forskjellige steder. Noen på sin enhet sitt kontor, men de fleste var visst hjemme. (Litt morsomt at han ene direktøren hadde et salig rot i bakgrunnen. Jeg fikk litt Erna-vibber. )

Men nå er jeg ferdig. Jeg overlevde dette også.
Postet 07-12-21 kl 17:47 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no