Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Før julen ringes inn - 14



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Før julen ringes inn - 14

Postet 14-12-20 kl 08:55 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
- 13. årgang -

14


[1 Darth] [2 Pøblis] [3 rajraj] [4 Luftslottet] [5 Elise] [6 Tjorven]
[7 Tallulah] [8 Heilo] [9 Magica] [10 Skilpadda] [11 Adrienne og Palmen] [12 Mex]
[13 tink] [14 Agent Scully] [15 Kirsebær] [16 celebelen] [17 Dali] [18 Frøy] [19 Lorien]
[20 Nenne] [21 Toffskij] [22 Albertine] [23 Pappalille] [24 007]



Typisk meg. Jeg ser over listen over FPs jule-kalenderbidragsytere og mot meg lyser det: Luke 14 ledig!! Om det er #FearOfMissingOut eller krampeaktiv pliktfølelse (#evigFAU) vet jeg ikke. Men jeg klarer ikke holde meg rolig, utfordring må tas! Og plutselig like etter er det snart 14. desember og nå må det plutselig leveres!!.

Jaja. Heldigvis er jeg ganske god på å legge listen lavt og innta lave skuldre. Så i stedet for å la meg stresse av den mildt sagt høye kvaliteten på innleggene før (og etter) meg, så skal jeg heller inspirere til litt "winging it", en demo i enkle løsninger, raskt og greit og tid til å se på TV etterpå.

So here goes: Alle liker jo julefilmer, Love Actually er intet unntak. Her er en parodi fra SNL (ikke Store Norske Leksikon - den andre). Parodien er i tillegg relevant med tanke på begge de 2 foregående amerikanske valgene. Så: julesteming: check, nostalgi og felles referanse: check: politisk brodd: check.



Og hvis sketsjen mot formodning ikke faller i smak hos FP-klanen: La meg kaste ut brannfakkelen - Hvordan kan vi skrive 2020 og ha en seksifisert, kvinnelig stereotypisk kalenderPIKE og ikke en kjønns- rase- og religionsnøytral kalenderENTITET. åtattSkingrestemme:

Ikke jobb dere ihjel, ikke stress. "Perfekt jul" er en oksymoron*

(*se https://snl.no/oksymoron - (den andre andre SNL)

PS:

Jeg nevnte for Miss Norway at jeg skulle ha en luke i år. Og som sedvanlig måtte storesøster blande seg inn og ha en mening, og som alltid () så hadde hun jo et lite poeng i sitt innspilll. Så her kommer Missas julebonus. En helt legendarisk julefilmparodi på Die Hard:

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Denne luka likte jeg godt. Jeg gleder meg til å se klippene i ettermiddag, for disse har jeg ikke sett før. Og så har jeg lært et nytt uttrykk i dag. Tusen takk!
Postet 14-12-20 kl 09:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har faktisk ikke sett Die Hard-filmene. Kanskje jeg skulle forsøke meg på det i år, som et tillegg til Love Actually. (Å ikke se Love Actually er ikke et alternativ. )
Postet 14-12-20 kl 09:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
Hahaha genial luke. Takk for klippene- de hadde jeg ikke sett
Postet 14-12-20 kl 09:36 av gnuri gnuri er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Takk for en god latter på morgenkvisten. (Og selvsagt blander storesøster seg inn, gjør de ikke alltid det?)
Postet 14-12-20 kl 09:52 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mannen har forsøkt i flere år å få meg til å se Die Hard, han er sjokkert over at jeg ikke har sett den. Men nå er jeg klar!

Takk for inspirerende luke!
Postet 14-12-20 kl 09:53 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
For en nydelig måte å starte dagen! Begge parodiene!
Postet 14-12-20 kl 10:05 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg og mann og sønn så Die Hard i går kveld, så jeg fniste vel og lenge nå. For en fantastisk morsom luke.
Postet 14-12-20 kl 10:14 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Ser jeg kunne flikket litt mer på teksten, kuttet litt, strammet opp ....

But who cares? No stress
Postet 14-12-20 kl 10:19 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Tre nøtter til Die Hard-parodi-lenken var det lillesøster som introduserte meg til, så... easy question.
Postet 14-12-20 kl 10:22 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Yippee ki-yay morherfuckers og god jul
Postet 14-12-20 kl 10:37 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg føler at P3s uforglemmelige versjon av Tre nøtter til Askepott også må med her: https://tv.nrk.no/serie/p3morgens-tr...r-til-askepott
Postet 14-12-20 kl 10:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
rajraj sin avatar
Hillary i SNL er morsom!

Tenk å se hele Die Hard med denkommentarstemmene. Det hadde jeg likt usedvanlig godt.
Postet 14-12-20 kl 11:07 av rajraj rajraj er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Takk Toffskji Ikke glemt, men vanskeligere å finne.

De som er så heldige å ha fått se Fagottkoret utfolde seg med sin versjon av 3NTA (som jeg) er virkelig heldige. Magisk!
Postet 14-12-20 kl 11:44 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Herlig!
Postet 14-12-20 kl 14:53 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Takk for en god latter.
Postet 14-12-20 kl 15:47 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Hahaha, fantastisk! Har ikke sett noen av klippene før.
Postet 14-12-20 kl 16:20 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hahahahaha! Nå snakker vi!
Postet 14-12-20 kl 19:02 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Kirsebær sin avatar
Bahaha! Beste parodiene!
Postet 14-12-20 kl 21:52 av Kirsebær Kirsebær er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Herlig
Postet 14-12-20 kl 23:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg lo!
Postet 15-12-20 kl 12:26 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no