Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Mens vi venter - 17



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Mens vi venter - 17

Postet 17-12-16 kl 07:49 av Kalenderpiken
Oppdatert 17-12-16 kl 07:54 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
9. årgang

17

[1 Taien] [2 Albertine] [3 Adrienne] [4 Najade] [5 Prima] [6 Nenne]
[7 Che] [8 Tallulah] [9 Tjorven] [10 Java] [11 Skilpadda] [12 Miley]
[13 Hjertensfryd] [14 pøbelsara] [15 Ru] [16 noen] 17 LilleLeo [18 Nextlife]
[19 Tangerine] [20 Teofelia] [21 Lorien] [22 Toffskij] [23 007] [24 Tåtti]

2016 har vært et mildt sagt bedritent år. Egentlig begynte det i mai 2015 da svigermor ble akutt syk og fikk utlagt tarm. I samme slengen fant de en svulst, som var synderen og hun fikk 6mnd-2 år igjen. I mai var det slutt, ett år etter operasjonen og diagnosen. 50 minutter før datoen bikket 9 mai og Lillebror sin 8 årsdag. Det gikk så fort på slutten at vi omtrent ikke fikk sukk for oss. Hun hadde aldri godtatt å dø på Lillebror sin bursdag, hun hadde aldri latt det skje, så det er nesten så hun jobbet med for at det skulle gå fortere.

I juni fikk min kjære, kjære onkel en alvorlig hjerneblødning og ble kjørt avgårde i hui og hast. Bare tilfeldigheter og sammentreff gjorde at dette ikke skjedde når han var på jobb og kjørte tankbil, men hjemme når han segnet om. Tante reddet livet hans og han har vært så heldig, så heldig. Han har hatt en rekonvalesens som legene måper over, de har aldri sett på maken. Selv om det så temmelig mørkt ut de første ukene og det har vært litt andre småproblemer på veien tilbake, så er han frisk nok og han lever. Det er det aller viktigste.

Det har vært tøffe tak, men vi har også fått kjenne på glede. Min lillebror skal bli pappa for første gang og terminen er selveste 31.12. Det er en enormt stor glede for hele familien, da han har vært helt steil på at han ikke ville ha barn. Heldigvis fant han seg en herlig dame med et barn fra før, som endelig klarte å overtale ham. Jeg gleder meg ihjel til å bli tante til en jente, jeg har 3 nevøer fra før.

Den aller største gleden i livet vårt, kom et par dager før svigermor døde. Vår kjære Lilly, en nydelig tibetansk spaniel (med aner fra jack russel, mops og chiuaua).


Og for en glede! Hun er så fantastisk og snill og hun elsker oss minst like mye som vi elsker henne.
Katten vår Tøffen var dog ikke like begeistret, men det har gått seg til etterhvert.




Dette begynte som et litt deprimerende innlegg, så jeg avslutter i god tradisjonell LilleLeo-stil, med litt humor. I år er det hverken stygge juletrær eller stygg julepynt, i år er det dyr som får æren av å (forhåpentligvis) få dere til å trekke på smilebåndet.







Innlegget fortsetter i kommentarene nedenfor fordi det inneholder flere bilder enn tillatt i ett innlegg.

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Kalenderpiken sin avatar








Innlegget fortsetter i kommentaren nedenfor.
Postet 17-12-16 kl 07:51 av Kalenderpiken Kalenderpiken er ikke aktiv
Gammel
Kalenderpiken sin avatar








Innlegget fortsetter i kommentaren nedenfor.
Postet 17-12-16 kl 07:52 av Kalenderpiken Kalenderpiken er ikke aktiv
Gammel
Kalenderpiken sin avatar








Innlegget avsluttes i kommentaren nedenfor.
Postet 17-12-16 kl 07:53 av Kalenderpiken Kalenderpiken er ikke aktiv
Gammel
Kalenderpiken sin avatar


Postet 17-12-16 kl 07:53 av Kalenderpiken Kalenderpiken er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Sitat:
We can't have christmas decorations, because I eat them, then I poop out hold tinsel.

Fantastisk!
Og ikke helt ukjent etter 12 år med en hilsen retriever i hus, som stadig vekk spiste ting som kom delvis helt ut igjen..

Sykdom er noe dritt, og spesielt kreften er rett og slett lumsk og ond. Fortsatt god bedring til din onkel. Og for et herlig lite vesen dere har fått i hus!
Postet 17-12-16 kl 09:14 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Herlige bilder!
Postet 17-12-16 kl 10:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg håper 2017 blir et rolig og godt år for dere.

Tusen takk for herlige bilder, både egne og lånte. Den med det besvimte juletreet er favoritten min.
Postet 17-12-16 kl 11:23 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg er plutselig svært takknemlig for at vi bare har gullfisk, kjenner jeg.

Takk for flott luke. Jeg ønsker deg et roligere og hyggelig 2017.
Postet 17-12-16 kl 11:39 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Håper 2017 blir et fantastisk år for dere!

(Og det er en grunn til at vi dropper juletre i år - to katter på hjemme-aleinefest med et tre i stua? Trooor ikke det! )
Postet 17-12-16 kl 11:47 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
til bildene, og til deg.

Og jeg, som ikke er ei hundedame, synes hunden deres er helt nydelig
Postet 17-12-16 kl 14:09 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Herregud for en absolutt nydelig hund!!

Og herlige bilder!
Postet 17-12-16 kl 15:12 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Nydelig hund! Og takk for mirsomme bilder og oppdateringer fra livet ute i virkeligheten.
Postet 17-12-16 kl 18:35 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
jula i fjor hadde vi tre kattunger fra dyrebeskyttelsen på besøk. Ble et par tilfeller av "katt i tre" det året.
Postet 17-12-16 kl 19:19 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Takk for morsom luke, jeg bare elsker slike bilder.

Og så håper jeg at 2017 blir et bedre år for dere.


Og har du sett denne?

(Kilde: youtube.com)
Postet 17-12-16 kl 21:00 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Kjipt år - nå må det bare bli bedre!

Takk for vittige bilder.
Postet 17-12-16 kl 21:20 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
LilleLeo sin avatar
Haha, herlig pøbelsara! Katten har faktisk overtatt hundesengen her også, men Lilly står bare og ser på henne og lurer fælt på hva som har skjedd.
Postet 18-12-16 kl 00:16 av LilleLeo LilleLeo er ikke aktiv
Gammel
Einhyrningur sin avatar
Jeg lo godt av bildene!

Og en stor klem til deg
Postet 18-12-16 kl 13:04 av Einhyrningur Einhyrningur er aktiv nå
Gammel
Tangerine sin avatar
Måtte 2017 bli et fantastisk år, og takk for en god latter.
Postet 18-12-16 kl 21:15 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no