Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 17-12-21 kl 08:32 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Nenne sin avatar
Morgenlevering og fin frokost her i dag. Ikke verst!

Kanskje jeg greier å motivere meg for litt jobbing nå da.
Postet 17-12-21 kl 08:39 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fredag! Syklet til jobb med utsikt til en stor, oransje og nydelig måne! :zen:

Yngste er bedre, men ikke bra. Godt å se han oppe fra senga, da.

Komprimert fredag på jobb, så det er bare å komme i gang. :svosj:
Postet 17-12-21 kl 08:39 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fredag!
Sitter på sykehuset å blomstrer sammen med guttungen som må få tatt noen blodprøver.
Postet 17-12-21 kl 08:43 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg fikk rett. Dårlig arbeidsmoral tidlig i uken fører til travelhet i slutten av uken. Men, men.

To møter og ellers må jeg bare gjøre mitt beste for å komme gjennom en bunke i løpet av dagen.
Postet 17-12-21 kl 08:45 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Sov litt lenge, men kom plutselig tidlig på jobb likevel. Mannens endrede planer påvirket mine planer. Så her sitter jeg og blomstrer i julegenseren min.
Postet 17-12-21 kl 09:39 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Veileder elever fortløpende via Teams og It's Learning, og venter spent på telefontime med lege på sykehuset kl. 9.40. Blir spennende å se hvor forsinka h*n er. Var forsåvidt greit å ende opp med hjemmeundervisning akkurat i dag, så slipper jeg å sitte på felles arbeidsrom på jobb og snakke med legen ...
Postet 17-12-21 kl 10:19 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hjemmekontor med hjemmeskole. Hele barneskolen ble stengt i går da halvparten av lærerne enten er i karantene eller isolasjon. Ingen av ungene er i karantene dog, lurer på om viruset fikk med seg det skrivet..

Litt vondt i viljen i dag.
Postet 17-12-21 kl 10:21 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal bare jobbe noen timer i dag. Jeg startet dagen med en god latter. Mannen min skulle på "ugly christmas sweater"-møte kl 9. Han hadde ikke noen sånn genser, så han lånte snuppas reinsdyr-onepiece.

Og ikledd denne gikk vi vår sedvanlige morgenrunde i bakgården. Vi møtte flere naboer, og de knegget ganske godt.

I kveld kommer broren min med familie for å spise ribbe. Den skal straks i ovnen.
Postet 17-12-21 kl 10:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Har fått innkalling til jegerprøveeksamen og er både litt småkvalm og gleder meg.
Postet 17-12-21 kl 10:25 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Barna kom hjem i går, med liv og røre Jeg har siste dag på jobb før ferie, og etterlot to barn i hjemmeskole og en fyr med forkjølelse. Eller noe
Kjøkkenvifta kom heller ikke på plass, de hadde ikke flisebor med seg. Det var litt irriterende, men jeg behandlet dem pent, siden de så livredde ut da de skulle fortelle de dårlige nyhetene Jeg er ikke en sånn som klikker heldigvis.
Postet 17-12-21 kl 10:52 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
:knegger: Ser for meg Tjorven og mannen gå "morgentur" i en urban by-bakgård, med nissegenser, reinsdyrdrakt og hver sin store kaffekopp.

Appelsin: jeg er sikker på at du hadde vært ganske skremmende som sint.
Postet 17-12-21 kl 11:06 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Legen ringte faktisk bare 13 min på overtid - imponert! Og nå er det avgjort at det blir hysterektomi på meg på nyåret.
Postet 17-12-21 kl 11:16 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har hatt noen timer med hybridundervisning, det vil si at jeg og noen elever er i klasserommet og resten er på Teams. Jeg tror ikke jeg vet om noe som gir dårligere læringsutbytte.

Vel, vel. Kjæresten og jeg feiret med vin i går kveld og det ble såpass at jeg er litt trøtt, ganske tørst og med ganske kuppelhode. Det var verdt det, og i dag er det jo fredag!
Postet 17-12-21 kl 11:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sitat:
:knegger: Ser for meg Tjorven og mannen gå "morgentur" i en urban by-bakgård, med nissegenser, reinsdyrdrakt og hver sin store kaffekopp.
Det er faktisk sånn det er. Vi har gått morgentur med kaffekopp i bakgården hver morgen i hele hjemmekontorpandemien, men vanligvis har vi en litt mindre oppsiktsvekkende bekledning.
Postet 17-12-21 kl 11:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
God formiddag. Jeg er hjemme med host og gørr, og er litt glad for det, da jobben min er i avisa med mest smitte nå. Hjemsendte elever, lærere i karantene og merkelig nok ingen pensjonister eller unge kule som står i kø for å entre klasserommene før jul. Har litt dårlig samvittighet, men en skal jo ikke på jobb sånn her, så da så. Gleder meg til uka. Da har jeg 3.dose-karantenefritak, og kan avlaste de andre litt i klasserommet om det trengs.
Postet 17-12-21 kl 11:31 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hipp hurra for kombinasjonen hjemmekontor og hjemmeskole. Nå er det gymtime i 9. klasse to meter unna. Han har vært ute og løpt i en halvtime, og skal nå ta situps og stå i planken. Jeg tar bilder for dokumentasjon.
Postet 17-12-21 kl 11:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det er trangt på spisebordet. Må få gjort ferdig pepperkakehuset som tar opp plass slik at jeg kan flytte meg på motsatt side av eldste.
Postet 17-12-21 kl 11:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg hadde hjemmekontor med Teamsmøter første del av dagen, mens jeg parallelt håndterte utålmodig åtteåring og Teams-pålogging for tiåring. Nå avspaserer jeg resten av dagen, og har hatt en liten hjemmeskoleøkt med minste. Blir godt med helg nå, gitt!
Postet 17-12-21 kl 13:43 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på jobb. Stille og rart uten elevene. Vanligvis er jo siste dag hektisk og da er det så deilig å ta ferie. Nå var det hektisk på en annen måte. Vel, nå har jeg registrert alle ansatte for vaksine dose tre. Og ser på e-læringskurset om hvordan håndtere vold i Osloskolen. Så fra nå av kommer ingen av elevene våre til å utøve vold.
Postet 17-12-21 kl 13:48 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Jeg har en etterlengtet fridag! Pakket inn resten av julegavene, vasket og ryddet bort klær, betalt en regning og laget delfiakake. Etterpå står det vask av bad på planen, ringe et familiemedlem og kanskje levere noen julegaver.
Postet 17-12-21 kl 14:28 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Sitat:
Legen ringte faktisk bare 13 min på overtid - imponert! Og nå er det avgjort at det blir hysterektomi på meg på nyåret.
Det kommer du ikke til å angre på. Jeg fikk rett og slett et nytt liv av å ikke bekymre meg lenger.
Postet 17-12-21 kl 15:09 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no