Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 11-03-19 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
trenger en søndag til.
Postet 11-03-19 kl 08:04 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg sover så urolig for tiden at selv åtte timer i seng er for lite til å våkne uthvilt. Jeg blir sprø.

Mandag, ja. Jeg vurderer å bli hjemme og ser om jeg faktisk kan få gjort noe på bacheloren.
Postet 11-03-19 kl 08:12 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har startet dagen med vaffelsteking. Mellomste er 16 år i dag!
Postet 11-03-19 kl 08:39 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med bursdagsbarnet Blånn.

Jeg har også lyst på en søndag til. :trett: Helgen er for kort og uken for lang er vel konklusjonen akkurat nå.

Hjemmekontor i noen timer mens jeg venter på en pianostemmer.
Postet 11-03-19 kl 08:42 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med 16-åring, Blånn!

Jeg har syklet til jobb i dagslys og sol, for første gang i år! Riktig nok var det -8, men lell!

Litt kaffe til nå, og så til dagens donter.
Postet 11-03-19 kl 09:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Gratulerer til Blånn-datteren!

Jeg har hatt en roligere helg enn på lenge, og det trengtes virkelig. Dog venter en skikkelig maratonuke på jobb, så jeg har ikke klart å ikke tenke jobb, akkurat..
Postet 11-03-19 kl 09:07 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Gratulerer med 16-åring, Blånn!

Sol, jobb, oppgaveskriving - my life!
Postet 11-03-19 kl 09:17 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten og jeg hadde tidenes sløvedag i går, og det var så godt. Allikevel var jeg stuptrøtt da kvelden kom og la meg før snuppa (det er faktisk første gang jeg overlot slukking av lys til henne).

Jeg har en uke foran meg full av møter, og så det ser ut til at nyjobben tar seg opp.
Postet 11-03-19 kl 09:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg hadde glemt å sette på alarmen igjen etter avspasering på fredag slik at det endte med forsovelse i dag gitt.
Postet 11-03-19 kl 09:57 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for bursdagsbarn!

Jeg har vært våken og stresset siden halv fire, så dagen er allerede for lang. Jeg kan slappe av om en tolv timers tid.
Postet 11-03-19 kl 10:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Med pianostemmeren kom dødsbudskapet til pianoet mitt. Det kan la seg redde om jeg er villig til å bruke 70 000 på å skifte innmaten, men det er jeg ikke.

Det er rart, jeg bruker det nesten ikke selv lenger, men det er likevel veldig trist. Storesøster spiller og hun har mange venner som spiller på det når de er her. Og selv om det tar plass så synes jeg at det er pent. Jeg har vokst opp med piano i stuen og synes det er leit om min skal bli uten ett. Men jeg har altså ikke råd, heller ikke til de 20-30 000 som han kunne tilby meg et godt brukt piano til.
Postet 11-03-19 kl 10:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Jeg sto opp grisetidlig for å kjøre mannen til flytoget (er altfor snill), men kaffe hjelper. Det er så vakkert ute at vi burde fått fridag syns jeg.
Postet 11-03-19 kl 10:41 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Jeg skal på jobbreise og må organisere unge som skal spille kamp og dra på skitur mens jeg er borte. Selvfølgelig så hadde han vokst ut av skibuksa, og det fant vi ut i går. Heldigvis så har han en mormor som kan fikse det, og en farfar og farmor som kan følge ham på kamp. Så da blir det husmorferie i Molde på meg i tre dager, med god samvittighet.
Postet 11-03-19 kl 10:50 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Men MÅ det være et så dyrt piano, Blå, til den bruken? Kan det hende at pianostemmeren er litt nøye på det?

Jeg kjøpte et brukt her inne for en del år siden, og stemt det med ujevne mellomrom. Sist så strevde han noe innmari, og endte med å stemme det slik at det ikke er helt tonerett (altså, en G er ikke en FAKTISK G, men ligger litt over eller under eller hva det var), men alle notene er harmoniske seg imellom. Ut fra hvor ustemt det var da han kom så antok han at det ikke bodde noen med faktisk gehør i huset. Men det lager ofte vakker lyd i stuen når barnas venner spiller, og jeg kan klimpre julesanger på det.
Postet 11-03-19 kl 10:58 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Ja. Pianostemmeren er nok nøye på det og jeg kommer ikke til å kjøpe et så dyrt piano.

Jeg skal holde litt øye med piano gis bort og få hjelp av venner med mer gehør, så finner jeg nok noe etter hvert.
Postet 11-03-19 kl 11:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er vel ganske mange helt OK pianoer som blir gitt bort? Det er fint å ha piano, jeg er så glad for at vi kjøpte vårt (helt enkle elektriske) piano.
Postet 11-03-19 kl 11:36 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Jeg kjøpte elektrisk piano som familiegave til jul, synes det er superkoselig når ungene spiller på det. Fordelen med elektrisk er jo at man innimellom kan få dem til å bruke headsett, i alle fall mens de forsøker å lære en ny sang.
Postet 11-03-19 kl 12:10 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Nemlig!
Postet 11-03-19 kl 12:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det er det. Storesøster har et elektrisk, på sitt rom. Så om jeg klarer å omstille meg fra hvordan jeg synes et piano i en stue skal se ut så kan vi eventuelt sette det ned.

På noen områder innser jeg at jeg er skrekkelig konservativ og preget av min overmøblerte oppvekst.
Postet 11-03-19 kl 12:47 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg har ikke vokst opp overmøblert i det hele tatt, mer under en busk, men syns likevel det er nydelig med et gammeldags piano i stua. Mangelen på møblering kommer kanskje til syne i at jeg syns det er nesten viktigere at det ser pent (som i hyggelig) ut enn at det låter pent. #fargekoordinertebokhyllerneste
Postet 11-03-19 kl 13:03 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hurra for bursdagsbarnet.

Jeg savner piano. Faktisk så har jeg jo et, men det står hos foreldrene mine for jeg har ikke plass.

Vært hos tannlegen og fått ordentlig fylling i bakerste jeksel. Bilen var død igjen så nå står batteriet på lading.
Postet 11-03-19 kl 13:13 av star star er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Hvor var pianostemmeren fra, Blå? Jeg burde hatt en på besøk, men jeg gidder ikke. Det synker før pianostemmeren har forlatt stuen.
Jeg arvet jo et piano som har flyttet t/r Bergen-Oslo, og ikke blitt spilt på i ganske lang tid (ei heller stemt, mistenker jeg). Det duger til hjemmebruk, og til sangøving. Det var skikkelig bestemorstemt da jeg fikk det, men nå låter det greit. Men jeg synes jo egentlig bestemorstemt er litt sjarmerende, jeg da.
(Dere vet hva jeg mener med bestemorstemt, ja? )
Postet 11-03-19 kl 16:06 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Sender deg en PM Ru. Han virket flink og hyggelig.
Postet 11-03-19 kl 16:15 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Takktakk! Jeg hadde en fra pianobutikken ved Klostergarasjen sist. Men det var ikke en billig løsning. En i koret kjenner han som stemmer flygler i Grieghallen, men eh, jeg er usikker på om det er å skyte spurv med kanon.
Postet 11-03-19 kl 16:35 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det var nok han. Jeg har ikke sjekket pris.
Postet 11-03-19 kl 16:39 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Han het noe annet, mener jeg.
Men jeg tar vare på det, i tilfelle jeg skal ta meg råd til det igjen.

(I serien ting jeg ikke har lyst til å bruke penger på er pianostemming på listen, om enn litt langt nede.)
Postet 11-03-19 kl 16:40 av Ru Ru er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no