Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 09-06-17 kl 07:21 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar
God morgen! Jeg har fri i dag, så dette får vi kalle ordentlig fredag!

Og så må jeg si jeg godter meg ordentlig over det britiske valgresultatet. Pilutta Theresa May!
Postet 09-06-17 kl 07:27 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Fredag og snart helg, sol og varmt og grillfest i kveld med fine kollegaer, det må jo bare bli en bra dag.
Postet 09-06-17 kl 07:28 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Britene, altså!

Levere-eksamen-fredag, i kveld skal jeg stirre i taket med god samvittighet.
Postet 09-06-17 kl 07:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Spennende morgen. Og storesøster har muntlig eksamen i dag. Jeg venter på at hun skal komme ned for å se om jeg skal bli hjemme for å være moralsk støtte til hun skal gå.

Noenlunde fint vær. Jeg er ferdig med eksamen og har en rolig arbeidsdag og helg foran meg. Livet er utmerket.
Postet 09-06-17 kl 07:33 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har ingen soft spot for May, men er bekymret for totalsituasjonen i UK. Corbin er jo komplett idiot, og hvem kommer inn hvis (når) May går? Boris Trump?
Postet 09-06-17 kl 08:15 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg håper dette reduserer sjansene for idiothard Brexit, men hvem vet? (Nå har selvfølgelig jeg mer trua på Corbyn enn det du har, Candy. )
Postet 09-06-17 kl 08:32 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Skulle tro at britiske statsministre i fremtiden blir bittelitt mer forsiktige med å starte folkeavstemninger eller nyvalg. Med mindre de virkelig vil slutte uten å si det sjøl?
Postet 09-06-17 kl 08:39 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
May ville jo ikke ha valg, da. Det var partiet som presset det gjennom.


Jaja. Jeg har syklet i vind og regn, og oppdager til min forbauselse at jeg liker det. :humrer:


Og så har jeg startet dagen med et nakenmøte, det er alltid koselig!
Postet 09-06-17 kl 08:43 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Nakenmøte?!?
Postet 09-06-17 kl 08:43 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
#konsulentlivet



Postet 09-06-17 kl 08:48 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Toffen, det er jo lov (om enn uforståelig ), men har du også tro på at han kan dra i land en koalisjon? Det blir sikkert en myk Brexit, da, siden han er kjent for å love hemningsløst uten smålige hensyn til budsjett og økonomisk styring.
Postet 09-06-17 kl 08:52 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Polyanna: Nå MÅ du utdype litt mer, altså.
Postet 09-06-17 kl 08:57 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Konsulenter har åpenbart mer utagerende fredager enn studenter.
Postet 09-06-17 kl 08:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Candy, jeg tror ikke Labour har nok støtte i parlamentet (selv med Lib Dems og SNP har de ikke flertall) til å ta over makta. Det må nok bli May eller en ny Tory. Som uansett er ekstremt svekket inn i forhandlingene. Valget viser i alle fall at alt kan skje. Jeg begynner å lure alvorlig på hvordan vårt valg til høsten kan utvikle seg.
Postet 09-06-17 kl 09:13 av Heilo Heilo er aktiv nå
Gammel
Candy Darling sin avatar
Nei, nettopp, det er min bekymring også. Og jeg ser ingen gode kandidater blant toryene til å overta. Det er jo ikke sånn at May tok over fordi hun var et strålende valg, hun var det eneste noenlunde fornuftige alternativet som var villig.

Æsj, jeg prøvde å finne en morsom meme, men nettet flommer bare over av uflatterende bilder av May med stygg tekst. Det er ikke gøy å være kvinne i toppolitikken, ass.
Postet 09-06-17 kl 09:17 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Uansett er det May som har ansvaret for denne situasjonen. Hun har vist veldig dårlig lederskap, og bare det at hun nektet å stille i debatt er jo ganske dekvalifiserende for en statsminister. Jeg tror Corbyn kunne ha gjort en bedre jobb og jeg har tro på politikken hans, men han har ikke flertall til det.
Postet 09-06-17 kl 09:24 av Heilo Heilo er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
#konsulentlivet her også, men ingen nakenmøter, ingen glamour. Kun hettegenser, bøtter med kaffe og to ledermøtesaker som må produseres i løpet av dagen. Akk o ve.
Postet 09-06-17 kl 09:24 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Det blir Boris. Garra.
Postet 09-06-17 kl 09:25 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Sun sin forside i går viser jo forøvrig at det ikke er bare bare å.være gammel hvit mann i topp-politikken heller...
Postet 09-06-17 kl 09:25 av Heilo Heilo er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar
#konsulentlivet her også, og det startet med en halvtime med IT-support (kundens) for å få outlook til å slutte å krasje. Det hjalp i fem minutter, så krasjet outlook igjen. Nå har jeg kapitulert og bedt kunden om ny PC hvis jeg skal bli værende der etter sommeren.

Ellers så er det hjemmekontor som gjelder i dag, alle andre skulle ha det så da fulgte jeg deres eksempel. Hunden synes det er helt fantastisk at jeg er hjemme, og har lagt seg ved føttene mine for å holde meg med selskap. Fungerer helt strålende som motivasjon til å bli sittende, for det er så varmt og deilig på føttene.
Postet 09-06-17 kl 09:28 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er også konsulent, men nakenmøter???? :runforthehills:
Postet 09-06-17 kl 09:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
#konsulentlivet her også. Noe nakenmøter har aldri vært diskutert, eller i det hele tatt vært et begrep. Så dette trenger mer utdypning, Polyanna.

Jeg pisker rundt på andre konsulenter for å få dem til å gjøre jobben sin.
Postet 09-06-17 kl 09:36 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg har vært på jobb, nå hjemme med sykt barn. Planen for kvelden er en god middag med en fyr, det tror jeg blir hyggelig.
Det er grått og trist ute, men i morgen kommer det visst sol. Og det er fredag, og ikke lenge til f.
Postet 09-06-17 kl 10:03 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Her på kontoret er vi rundkledd alle sammen. :vestlandssommer:
Postet 09-06-17 kl 10:09 av Frk_Fryd Frk_Fryd er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Jeg vet, Polyanna har badstue møte med finsk kunde.
Postet 09-06-17 kl 10:16 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Har Polyanna byttet bransje siden sist?
Postet 09-06-17 kl 10:26 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg tenker at Polyanna løp eller syklet til jobb, og møtte en kollega eller kunde eller noe annet i garderoben etterpå. Men det høres jo kulere ut når hun forteller det.

Og hun har ikke byttet bransje siden sist, det får hun ikke lov til.
Postet 09-06-17 kl 10:34 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Det er nok mange grunner til at du ønsker at Polyanna ikke har byttet til den bransjen jeg tenkte på.
Postet 09-06-17 kl 10:49 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Britene, ass. Helt uforutsigbare når det kommer til valg.
Postet 09-06-17 kl 11:18 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg synes det er ganske oppmuntrende at de ikke kjøpte den virkelig horrible valgkampen til Theresa May. Og at så mange unge stemte. Det er da litt håp for folk!
Postet 09-06-17 kl 11:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Adrienne har helt rett.
Postet 09-06-17 kl 11:45 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg kan ikke fordra nakenmøter, kjenner jeg. :likerikkeklienterigarderoben:
Postet 09-06-17 kl 11:52 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Å, herregud, Java, den vitsen tok jeg ikke. Nei, den bransjen får hun holde seg unna, tror jeg.
Postet 09-06-17 kl 11:57 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Sitat:
Jeg synes det er ganske oppmuntrende at de ikke kjøpte den virkelig horrible valgkampen til Theresa May. Og at så mange unge stemte. Det er da litt håp for folk!
Postet 09-06-17 kl 13:39 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Må inn og si hei på denne herrrrlige fredagen: Fint vær, jeg er ferdig med muntlig eksamensparti som jeg har gruet meg til (vikar i faget, har ikke full oversikt), og jeg har bare 15 norskeksamener igjen å rette før jeg er ferdig med alle 184. Satser på å ta dem i dag, så jeg kan kooooose meg hele helga.
Postet 09-06-17 kl 14:06 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Fredag! Helg! Nesten alle førsteklassingene mine har valgt engelsk neste år og, og jeg skal ha ei VG2-gruppe!
Postet 09-06-17 kl 14:12 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg synes det er flott at unge stemmer, og det er jo ikke så rart at de stemmer på en som lover gratis høyere utdanning - selv om han ikke kan svare på hverken hva det skal koste eller hvordan det skal finansieres. Noen fordeler skal man jo ha av å være i åpenbar opposisjon.

Nå høres jeg ut som en toryfan, og det er jeg ikke, ass, men jeg virkelig ekstremt lite til overs for populister av alle farger.
Postet 09-06-17 kl 14:14 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hei! Litt heseblesende fredag, og nå har vi akkurat produksjonssatt den første nye funksjonaliteten etter at jeg overtok hovedansvaret for kontakten med utviklerne. Ikke noe som vises ut mot publikum, så det er tross alt begrenset hvor dramatisk det er, men læll.
Postet 09-06-17 kl 14:20 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg har skrivesperre. Og deadline. Føkk.
Postet 09-06-17 kl 14:38 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da var nok en arbeidsuke over.
Postet 09-06-17 kl 15:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Nakenmøte.

Håper skrivesperren forsvant, Palmen!

Jeg har vært på konferanse i dag, inspirerende og hyggelig. Traff mange kjente og rakk dessverre ikke snakke med så mange av dem. Nå har jeg unnet meg noen minutter på sengen for å lade opp til bursdagsfestinnkjøp og kakebaking. Pyntingen tror jeg får bli i morgen formiddag. Ser veldig frem til taco og sofa med mannen i kveld!
Postet 09-06-17 kl 16:46 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har spilt konsert med flinke folk, inkludert egen sekstenåring, veldig stas på en ellers grå og sliten fredagskveld.
Postet 09-06-17 kl 23:07 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no