Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar

Torsdag

Her snør det plutselig masse. Jau jau. Det skal bli 15+ grader fra søndag av, så vi får trøste oss med det.
Postet 04-04-24 kl 11:54 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Torsdag

Det har ikke snødd så mye her i dag, men jammen er det kaldt! Jeg trenger ikke kuldegrader på denne siden av sommeren lenger. Nå vil jeg ha vår!

Dagen er tettpakka med digitale møter, så det blir mye stillesitting og jeg fryser!
Postet 04-04-24 kl 11:23 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Torsdag

Jeg klarer aldri å følge med på digitale møter, uansett hvor spennende temaet er. Jeg ramler ut i egne tanker etter bare noen minutter. Tror ikke jeg er den eneste.
Postet 04-04-24 kl 09:50 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Torsdag

Menneskemøter som involverer reising er dyrt, men jeg synes møter hvor mange skal snakke sammen fungerer uendelig mye bedre når man er i samme rom. Hvis en eller to personer skal presentere over tid, og det ikke skal diskuteres fungerer digitale møter helt fint. Men diskusjoner krever uendelig god møteledelse (les: kompetanse de færreste har) hvis det skal bli bra på teams.
Postet 04-04-24 kl 09:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Torsdag

Mitt fylke har løst det greit med å droppe alle fysiske moter. Det er ikke mulig å få noen med budsjettansvar til å innse at menneskemøter har en verdi i seg selv. Det er bare dyrt.

Jeg skal møte ei venninne i dag. Egentlig skulle vi på skogstur, men da vi så værmeldingen ble det elegant justert til kafé.
Postet 04-04-24 kl 09:25 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Torsdag

Stompa: Jeg har også sett en sånn tendens til at det arrangeres flere lunsj-til-lunsj-møter nå enn tidligere. Det synes det er utrolig deilig, for da blir det færre overnattinger borte, og man slipper å bruke så mye av "fritiden" sin på å reise. (Altså; jeg jobber i staten, så jeg får fritiden kompensert, men det spiser tid allikevel.)
Postet 04-04-24 kl 09:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar

Torsdag

Morn. Jeg har fått unna litt "kontorarbeid" på morrakvisten. Skal snart til frisøren, og deretter rett på fagsamling som starter 11 og varer til 17 eller 18. I morra starter vi heldigvis 8.30 og er ferdige 15.

(Årsaken til sein start er at fylket vårt er så langstrakt, og når vi starter seint dag 1 er det mulig for mange tilreisende å komme seg hit med morgenfly samme dag, eller å kjøre hjemmefra på morgenen for de fra distriktet, sånn at de bare trenger ei hotellovernatting. Penger spart er penger tjent.)
Postet 04-04-24 kl 08:28 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Torsdag

God morgen! Det er utmerket med kort uke når man først har stilt klokka og skal komme igang igjen etter en deilig ferie. I går var jeg overraskende effektiv da jeg jobbet etter klokkemetoden: faglig arbeid som krever konsentrasjon og tilstedeværelse. 45 min arbeid, 15 min pause. Krysser fingrene for en tilsvarende økt i dag.
Postet 04-04-24 kl 08:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Torsdag

Ingen snø her enda, men det er meldt. Kommet meg på jobb.
Men er skikkelig sigen.
Postet 04-04-24 kl 08:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Torsdag

Jeg trente styrke i går, og det medførte at jeg sov god i natt. Det er en veldig klar sammenheng mellom søvn og styrketrening, men jeg kan ikke trene hver dag.

Jeg håper snøen som kommer i dag blir svært kortvaring. Gruff. Jeg er mye mer klar for skikkelig vår nå.

På den positive siden - i går fikk vi data og fikk gjort noen analyser som viser seg at min/vår hypotese stemmer på en prikk. Det var skikkelig gledelig etter at vi har vært i en liten disputt med ekstern kvalitetssikrer. Og jeg kjente at jeg igjen kunne forsvinne inn i bobla, være "dronninga av excel" i noen timer og komme ut med resultater som er helt entydige. Sånn type arbeid gjør jeg ikke så mye lenger, men det var litt godt.
Postet 04-04-24 kl 08:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar

Torsdag

Tiddelibom, snø her også. Vi har fått 12-15 cm, og det snør fortsatt. Håper det forsvinner før helga.

På hjemmekontor heldigvis.
Postet 04-04-24 kl 08:09 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar

Torsdag

Dagen startet bedre enn i går. I går fikk jeg punktering på bilen når jeg skulle på morgentrening. Ettersom et av vinterdekkene er ødelagt så tenkte jeg uansett skifte til sommerdekk og det er ikke dagen i dag å kjøre med så da var det uansett ikke viktig å skifte i går. Hjemmekontor i dag og i morgen. Deilig.
Postet 04-04-24 kl 08:06 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar

Torsdag

God morgen

Ingen snø her heller, enda. Men den er meldt ankomst om et par timer.. Jeg er veldig klar for skikkelig vår nå kjenner jeg. Vi fikk en liten smakebit på mandag, og det var så utrolig deilig!
Postet 04-04-24 kl 08:03 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar

Torsdag

Ingen snø her, men det skal visst komme i løpet av dagen. Jeg trøster meg med at det er varslet godt med varmegrader over helgen ,så nå gjelder det bare å komme seg dit.
Postet 04-04-24 kl 07:39 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar

Torsdag

God morgen

Her våknet jeg jamen til snø i dag :argh: Som om ikke denne vinteren har vært lang nok.......Formen begynner i det minste å komme seg. Bare litt hoste og hodepine igjen. Holder meg på hjemmekontor da.
Postet 04-04-24 kl 07:34 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar

Onsdag

God morgen!

Feberfri nå, men våknet istedet klokken 5 med hodepine fra helvete. Denne influensaen eller hva det nå enn er har jamen vært festlig. Piller, samt en rolig joggetur har hjulpet noe, men det murrer enda.v Blir en festlig dag.
Postet 03-04-24 kl 09:41 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar

Onsdag

Forsovet meg, pga sovnet 04.30 i går og 01.30 i natt. Alltid vært sånn. Godt jeg ikke hadde møter.
Postet 03-04-24 kl 09:37 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Onsdag

God morgen! Sola har forlatt oss, men det meldte regnet har enda ikke kommet. Jeg har fått kaffe og er klar for en formiddag med konsentrert arbeid.

Søvnkrøll er noe herk, Tjorven!
Postet 03-04-24 kl 08:56 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Onsdag

Blæh! I går kveld var det bare helt umulig å sovne. Jeg som hadde gått rundt som komatøs hele kvelden var med ett helt lys våken da jeg la hodet på puta. Jeg har strevd mye med søvn, men innsovning har egentlig ikke vært noen problemstilling før. Jeg tror jeg sovna nærmere 02.30, og det var litt i seineste laget når vekkerklokka ringer kl 06.00. Vi har et hvilerom på jobben, og lurer på om det skal avlegges et besøk i dag. En 15-minutters power nap vil kanskje hjelpe?

Jeg ser at det kommer inn masse oppdrag nå, så jeg innser at 2024 ikke blir like "hvileår" som jeg kanskje hadde trodd. Det er helt greit, men jeg er spent på hvordan alle disse oppgavene skal fordeles.
Postet 03-04-24 kl 08:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Onsdag

På jobb i finværet, med sandpapirøyne. Trøtt.
Postet 03-04-24 kl 08:46 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Onsdag

Morgen. En time senere ute enn vanlig da jeg trykka feil på klokka. Surt ute i dag. Skal gjøre enda en ny ting på jobb i dag.
Postet 03-04-24 kl 08:01 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar

Onsdag

God morgen! Litt trøttere i dag enn i går, men har kommet meg på kontoret.
Postet 03-04-24 kl 07:45 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar

Onsdag


Nok en natt med lite søvn. Snart helg.
Postet 03-04-24 kl 07:37 av Millen Millen er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no