Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 08-08-16 kl 07:08 av Kaffestuggu

Til og med personalet i stuggu er påvirket av været.

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
Candy Darling sin avatar
Klar med sykkeltøy og regnsett. Nå er det mandag, ass.
Postet 08-08-16 kl 07:15 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Tror jeg må ha regnbukse, regnjakke og støvler for å komme meg i noenlunde shape til garasjen etterpå..... Mandag, JAH.
Postet 08-08-16 kl 07:32 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
For et vær å starte jobbuken med. Sykkelen fikk stå i dag, gitt.
Postet 08-08-16 kl 07:49 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg har vann i kaffen. Kom det regnskyllet på vei til jobb!
Postet 08-08-16 kl 07:52 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
scilla sin avatar
Første jobbedag etter F.
Hjernen min har nok ikke skjønt konseptet for den begynte allerede i natt å drive med jobbting hvilket resulterte i to timer søvn eller noe sånt.
Er ikke klar, altså
Postet 08-08-16 kl 07:54 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Friskluftsanlegget på jobb har gått amok, så det er iskaldt på jobben nå. LItt fuktige klær hjalp ikke på. Kaffe ... nå!

Samtidig så synes jeg at jeg er mer heldig enn knerten. Han skal på sommerskole i dag hvor mye av aktiviteten foregår utendørs. Jeg tror de skal være inne først, og det skal visst bli bedre i løpet av dagen. Det er i hvert fall lov til å håpe.
Postet 08-08-16 kl 08:01 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har også første arbeidsdag etter ferien i dag og jeg er ikke klar! Det bøtter ned ute og jeg har masse jeg heller vil gjøre her hjemme. :furte:

Minstemann skal på tur med turistforeningen i dag og vi får sein avmarsj for levering der. Han har fått med kakao i dag altså. Det hjelper.
Postet 08-08-16 kl 08:07 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Vi skal i barnehagen.
Postet 08-08-16 kl 08:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
På vei til jobb etter ferien. Det begynte så fint med at bussen var 20 minutter forsinket. Det er jo flott når det er sommerruter og dermed bare to avganger i timen.
Postet 08-08-16 kl 08:25 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Det regner. >< Jeg er sur og sliter med hodepine etter ørten netter med dårlig søvn. Bah.
Postet 08-08-16 kl 08:25 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Burde hatt kano når jeg leverte yngste på sommerskole. Har satt meg til rette på hjemmekontoret og er snart igang.
Postet 08-08-16 kl 08:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jaja. Sykkelveiene stengt pga skader etter flommen, så jeg måtte sykle stor omvei - også punkterer jeg, langt pokker i vold. Så nå er det tog for sykkel!
Postet 08-08-16 kl 08:28 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Du er litt hardcore, Candy. :imponert:

Mannen min har kjørt meg til jobb de siste par ukene, men nå er køa tilbake på E18, så nå er det slutt på den luksusen. Blæh, så nå er det gåing-buss-tog-gåing som gjelder igjen.
Postet 08-08-16 kl 08:35 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar
NSB har begynt å kjøre tog helt til Oslo S igjen, bra timing med tanke på regnværet i dag morges. Huhei, det var mye vann som kom på en gang. Lillesøster skal på Tine fotballskole i dag, men heldigvis ser det ut til at det verste regnet skal gi seg før de starter, men banen er sikkert søkkvåt og slitsom å spille på.
Postet 08-08-16 kl 08:56 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Tre dagar f. igjen. Vindusvask og maling strå på timeplanen, men regner det sånn som dette vidare i dag, lurer eg på om eg skal gå bort og rydde på arbeidsplassen min på jobb.
Postet 08-08-16 kl 09:21 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Det var en rimelig våt morgen, ja! Men på kontoret er det da i hvert fall tørt, og så trommer det koselig på vinduene. Kanskje jeg må ha en kopp kakao.
Postet 08-08-16 kl 09:25 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Flere som har samme følelser som meg i dag, ser jeg.

på Candy, da. Du vinner. Hjelper det? :-P
Postet 08-08-16 kl 09:30 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God morgen! Har brukt halvannen time på å levere tre barn og komme meg på jobb. Gjennomvåt og sliten før arbeidsdagen starter. Eldstebarnet er på sommerskole midt i byen, og det kommer til å by på logistikkutfordringer utover i uka. Eller det kan hende hun blir råflink til å kjøre buss alene. Kaffe! Nå!
Postet 08-08-16 kl 09:31 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
Jeg fikk trent og dusjet samtidig på vei til jobb i dag. Herlig følelse!
Postet 08-08-16 kl 09:34 av Observatøren Observatøren er aktiv nå
Gammel
Éowyn sin avatar
Koseligheten går fort over når det trommer flere måneder i strekk.

Eldstemann sitter på toget på vei til Oslo. Finner ikke noe info om stenging av spor på nsb.no, da kan jeg vel gå ut fra at alt er som normalt igjen?
Postet 08-08-16 kl 09:39 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg begynner ikke på jobb før på fredag, så jeg nyter at jeg ikke skal ut i dette været. Lillesøster og jeg har kakao og ser på dyrepasserne.
Postet 08-08-16 kl 09:46 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Plutselig har jeg fått masse kolleger igjen. Det er i grunnen ganske hyggelig.

Poden er avlevert på ukens sommerskole på UiO. Det så veldig ut som hans type folk som stod og ventet sammen med ham. Hvis han greier å komme i snakk med noen av dem, så kan det jo hende de finner ut selv at de har noe til felles også.
Postet 08-08-16 kl 09:49 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Her regner det ikke.

Resten av familien drar på tur i dag, jeg skal være hjemme alene i flere dager for første gang på ni år. Som kommer til å foregå sånn:

Hjemme:
"Fri! Jeg kan gjøre hva jeg vil!"

Noen timer senere:
"Bare en siste titt på Clash of clans/Sims/WF/Monster busters/Instagram nå, så går jeg opp i legorommet."

Enda litt senere:
"Er det noe gøy på TV tro? Ingenting jeg har lyst på i skapet? Legorommet kanskje, da. Lurer på hva de andre driver med nå."

Så:
"Må sjekke Clash of clans/Sims/WF/Monster busters/Instagram igjen. Så går jeg opp til legoen. Kanskje jeg skal ringe og høre hvordan det går?"

Og:
"Huske å mate fiskene. Kanskje det er litt for sent å leke med lego i dag. Men i morgen! Lurt å legge seg tidlig. Må ringe og si natta."

Og når alle er hjemme, får jeg aldri alenetid nok.
Postet 08-08-16 kl 09:59 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
@Eowyn: Det er ingen arbeider på Oslo S denne uken som påvirker togtrafikken, det var i forrige uke det var unntakstilstand. Så om ikke regnværet har tatt togskinnene så burde det nok gå greit.
Postet 08-08-16 kl 10:01 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Takk, Adrienne. Da satser jeg på at de slipper buss for tog el. Buss tar han stadig vekk. Tog er mer eksotisk.
Postet 08-08-16 kl 10:07 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Palmen: det er nå jeg merker forskjellen på mine unger. Da Snuppa skulle begynne i 4. klasse var det en selvfølgelighet at hun kunne transportere seg selv til sommerskolen med buss. Vi leverte første dag og så var hun overlatt til seg selv. I år skal knerten begynne i 4. og selv om han ikke trenger å bytte buss engang (bare sitte på den ganske lenge), så er det fullstendig utenkelig at han skal klare dette på egenhånd. Superselvstendige barn har sine fordeler. Vi har også en logistikkutfordring denne uka, og særlig siden jeg skal på Øya fra onsdag av.

Snuppa går på sommerskole på en skole som jeg mistenker at ligger fysiske nærmere enn den hun faktisk går på til vanlig. Hun trenger å krysse en eneste liten vei for å komme seg dit og hun skal på samme kurs som 4 venninner. Hun har vi ikke levert i dag engang.
Postet 08-08-16 kl 10:10 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Ru sin avatar
Knøtteliten ble avlevert på SFO i morges, etter noen ørsmå protester på vei inn (Hvorfor må vi være her, egentlig?).
Jeg er på jobb, og dagens vær er nøyaktig det samme det har vært i alle de 4 ukene jeg har hatt ferie: Siparegn.
Det er pokestop rett utenfor jobben, om ikke annet. Og jeg har nok å gjøre, så det er ikke det. Heldigvis ( ) har jeg tenkt masse jobb i sommer, så det går greit å komme i gangn igjen, jeg har full kontroll på oppdraget som haster mest.
Postet 08-08-16 kl 10:12 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Lykke til med første barnehagedag, Maverick!

Jeg har levert mine til nye avdelinger i dag, det var litt greiere for eldste enn yngste, men det går seg nok til. Nå er jeg på jobb og har flyttet inn på nytt kontor siden jeg skal være sjef en stakket stund før jeg slutter. Mer kaffe må til!
Postet 08-08-16 kl 10:14 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Ru sin avatar
Ja, også har jeg husket å kjøpe månedskort på appen i stedet for på kortet denne gangen. Utrolig stolt av meg selv!
Det er jo fullstendig idiotisk å bruke kortet som jeg strør om meg med, når jeg kan ha alt på telefonen. Sistnevnte har jo tross alt FindMyiPhone-funksjon og er alltid med.
Postet 08-08-16 kl 10:14 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har bare ett barn denne uka, og hun har ikke sommerskole før neste uke (viselig beliggende rett ved siden av mannens jobb ). Hun vil egentlig komme og spise lunsj med meg på jobben, men det spørs om hun greier å komme seg opp i tide.
Postet 08-08-16 kl 10:15 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Det var i det minste hyggelig å treffe så mye blide folk på jobb i dag tidlig. Det klarte hjernen min å registrere.
Postet 08-08-16 kl 10:17 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Ru: Er Pokéstops rundt her jeg er og. I dag gikk jeg til jobb med to mobiler siden mellomste trengte flere Pokéballer.
Postet 08-08-16 kl 10:24 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Herregud, så våt som jeg ble i dag på vei til jobb har jeg aldri blitt i hele mitt liv!

Man vet man har vært i et regnskyll når man til og med må bytte et ellers rent bind fordi det er gjennombløtt av regnet etter sykkelturen.

Til og med fjorden flommer over, det gir jo ingen mening! Havet burde da kunne ta unna!
Postet 08-08-16 kl 10:33 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Poly!

Tjorven: fint å høre eksempler om dine unger. Hun min er superselvstendig, men det er jeg som holder igjen. I hjemmeområdet farter hun rundt på sykkel selv, og hun tar banen og bussen ned til byen selv for å møte meg på jobben. Dette vil være første gang hun tar ukjent buss på ukjent sted i byen, men det høres ut som at det kan gå fint også -- særlig om vi gjør det sammen i ettermiddag og i morgen tidlig. Bra du minner meg om hvor store de egentlig er!
Postet 08-08-16 kl 10:46 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Første jobbedag etter F. Og det er Høst. Med stor H. Jeezz for en regnskur som er nå da.

Motivasjon er et problem. Men jeg har svart på noen Viktige mailer, og andre er "utsatt" til i morgen. Viktig å holde fokus på ikke for mange kunder om gangen.
Postet 08-08-16 kl 10:46 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Tre dager F igjen, dagen skal brukes til ompakking av bagger, så kjøre til Vestlandet med jentene. Mannen er på jobb igjen i dag. Jeg starter litt soft med barndomshjemkontor torsdag og fredag. Kom hjem fra Skagen via Gøteborg i går kveld, så er noe sliten, fikk dessverre ikke sove så lenge som planen var i dag. Jaja, alt går.
Postet 08-08-16 kl 11:29 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Første telefon fra aleneferierende barn: Mamma, XX og YY og jeg drar på Frognerbadet nå, og så drar jeg på treningen halv fem. Og så har jeg satt på oppvaskmaskinen. Vi ble fem til frokost, og det var skikkelig vanskelig å vaske pannen etter at jeg hadde lagd eggerøre, men jeg fikk det til.

Store unger, ass.
Postet 08-08-16 kl 11:53 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg er litt sliten i dag, fest hele helgen tar på. Men veldig artig med klassetreff, så gleder meg allerede til neste gang.

Ingen planer i dag, tror jeg tar helt fri, også satser jeg på litt rydding i morra.
Postet 08-08-16 kl 12:29 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no