Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar

Julikaffe

Vi har flyttet oss fra Andalo til Lago d’Iseo.
Postet I dag kl 14:03 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Julikaffe

Jeg er alene på kontoret, og det er egentlig ganske digg både for meg og for de andre som kunne vært her, for jeg er ikke i tidenes beste humør.
Postet I dag kl 12:32 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Julikaffe

Jeg busser til fysioterapi. Nå venter jeg i sola på buss 2. Har brukt masse penger og regner med jeg har en happy kid på fredag.
Postet I dag kl 11:27 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Julikaffe

Jeg er på f med stor F. Min far eier et lite hus på Kreta som vi får låne. Nå er vi her, og vi tar livet HELT med ro. Plan for dagen er pedikyr og god kaffe. Jeg lader så definitivt batteriene.
Postet I dag kl 11:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar

Julikaffe

God dag! Jeg har F, men jobber likevel (litt). To av oss skal på rundtur fra i morgen og over helgen, med innlagt vennebesøk, campingovernatting og fjelltur, mens ungdommen jobber. Blir litt rart, men fint! Men først en del småplukk hjemme.
Postet I dag kl 10:24 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Julikaffe

Jeg har ny kjole og føler meg fin på jobb i dag. Siste dag før F.
Postet I dag kl 09:51 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar

Julikaffe

Jeg var ute og tok en drink i sola med en tidligere kollega i går, det var veldig hyggelig. Nå er jeg på kontoret igjen, og skal sørge for lønninger og rapportering mens jeg teller ned til F.
Postet I dag kl 08:47 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar

Julikaffe

Sola har kommet fram til Surnadal, det har vært utrolig deilig å kjenne på sommervarme. Det trengte både kropp og hode.
Postet I går kl 23:28 av Pamina Pamina er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar

Julikaffe

Vi har flyttet til nye kontorlokaler, og har per nuh verken kaffe, kantine eller fungerende nettverk. Hmpf!
Postet I går kl 14:21 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Julikaffe

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ha kjent meg i snart 20 år og fortsatt tro at det er en god idé å stille seg rett bak meg og snakke inn i øret mitt mens man smatter på masse mat samtidig.

Alle overlevde. Men det var så vidt.

Sommerferie driver vi ikke med viser det seg. Ikke jeg hvertfall. Faen.
Postet I går kl 14:02 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Elise sin avatar

Julikaffe

Ugh, jeg får besøk fra andre siden av jorda, og klarer bare å tenke på hvordan det forstyrrer ferien min, fremfor å tenke at det er koselig å sees igjen etter mange år.

Noen tips til lavterskel-aktiviteter med tenåringer i Grenland tas imot med takk. Jeg vil bare ligge og sole meg.
Postet I går kl 13:39 av Elise Elise er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Julikaffe

Jeg tror jeg er vill og gæærn og starter ferien allerede på torsdag, for det er meldt så fint vær torsdag og fredag. Så får jeg heller ta det igjen på en regnværsdag.
Postet I går kl 13:36 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar

Julikaffe

Her er det tendenser til sommer i dag. Så har hjemmekontor og skal prøve å avspasere litt etter lunch. Passer fint da jeg ikke er helt i form
Postet I går kl 12:18 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Julikaffe

Kontordag 1 av 2 denne uka.
Har vært litt mye rart i starten av uka gitt.
Nydelig vær, men det er kaldt inne.
Postet I går kl 09:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar

Julikaffe

Vi er også bortskjemte med kantine også om sommeren. Kaffen er så som så også utenom sommeren.
Postet 07-07-25 kl 19:55 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Julikaffe

Vi er bortskjemt og har åpen kantine og vanlig tilgjengelig kaffe også i sommerferien.
Postet 07-07-25 kl 19:30 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar

Julikaffe

Takk for påminnelsen, Geeky - jeg må ta med matpakke denne uka. Vi har heldigvis god kaffe på kontoret.
Postet 07-07-25 kl 15:53 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar

Julikaffe

Sitter på jobb og innser at dette blir dyrt. Kantina er stengt for sommeren og det er eneste stedet med decent kaffe i hogget her.. Så da er det enten kaffeautomater eller godt brød, og da vant godt brød i dag. I morgen må jeg huske å ta med kaffe. Ja ja, snart bare ni arbeidsdager igjen.
Postet 07-07-25 kl 13:52 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Julikaffe

Snodig vær. Sol, grått, kald vind, varm vind.

Vært hos kiropraktor og fått en gjennomgang. Føler meg litt salig.
Gikk ut uten sminke. Er ikke helt med.
Postet 07-07-25 kl 13:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar

Julikaffe

Ikke noe tegn til sommer her enda, forhåpemtligvis kommer den i morgen
Postet 07-07-25 kl 12:11 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar

Julikaffe

Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Blondie
Ha på musikk høyt og tenke på at det er siste gang du vasker kåken, 007?
Veksler mellom musikk og podcast og må ærlig innrømme at jeg angrer på at jeg ikke har vasket kåken litt grundigere og oftere gjennom årene.

Har heldigvis en svigermor som har støv på hjernen og en Kärcher dampvasker. Så nå er bad 1 reinere enn det noen gang har vært, og jeg gønner på med bad nr 2.
Postet 07-07-25 kl 11:18 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Julikaffe

Ha på musikk høyt og tenke på at det er siste gang du vasker kåken, 007?
Postet 07-07-25 kl 10:16 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Julikaffe

Hjemmekontor enn så lenge mens nesten-tiåringen bestemmer seg for om hun vil være sofapotet hjemme eller være med meg på jobb. Tipper hun ender med å være sofapotet.
Postet 07-07-25 kl 10:05 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar

Julikaffe

Komt oss i nytt hus, nå venter utvask av det vi gir fra oss. Jeg har (alt for seint) forsøkt å få noen andre til å ta jobben, men alle firma i nærheten har enten fullbooket eller ferie. Mange som tilbyr seg svart arbeid da, men det er uaktuelt.
Så nå har jeg innsett at jeg må gjøre jobben selv, så da er det bare til å klistre på seg et smil og fake godt humør og arbeidslyst.
Postet 07-07-25 kl 09:01 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Julikaffe

Ekstremt dalende arbeidsmoral her
Postet 07-07-25 kl 08:50 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Julikaffe

Hjemmekontor i dag.
Nyter stillheten.
Postet 07-07-25 kl 07:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar

Julikaffe

Regn og grått her i dag. Jeg har hjemmekontor og planer om å bruke spart reisetid på å rydde og gjøre i stand til resten av familien kommer hjem i kveld. Tenker de er bra slitne etter flere dager på Silverstone og F1-løp.
Postet 07-07-25 kl 07:54 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Julikaffe

Overskyet her, foreløpig uten nedbør. Vi skal stort sett pakke i dag, så det går fint.

Juli er tiden hvor det bestemmes hvor barna skal bo det neste året, det går opp for meg at alle mine vil være veldig langt unna en stund.
Postet 07-07-25 kl 07:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 07-07-25 kl 08:08 av Blondie
Gammel
Martis sin avatar

Julikaffe

På jobb, og det merkes på veien at mange er på ferie, så det er luksus. Blir mye kaffe i dag, for jeg skal bare sitte med uendelige regneark hele dagen og uken. Og det gledes til høsten for da får jeg en controller som kan ta alt dette på sikt!
Postet 07-07-25 kl 07:34 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar

Julikaffe

Silregn i Brüssel, så vi har en sløvedag i leiligheten, det gjør i grunnen godt for alle. Tror jeg skal benytte meg av treningssenteret i løpet av ettermiddagen, men ellers ingen planer.
Postet 06-07-25 kl 14:48 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar

Julikaffe

Dette er helga for å fikse småting inne siden det er kaldt og gråvær ute. Så nå er vannlås i orden, vifta på kjøkkenet fungerer bedre enn noensinne, mye ræl som bare har blitt stappa ned i boden er satt klar til kjøring på avfallssorteringen.

Og enda er det to arbeidsuke igjen til ferie.
Postet 06-07-25 kl 11:05 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar

Julikaffe

Sitat:
Sovet fryktelig lenge i dag; intense jobbuker, så trengte det nok. Hvor blir sommerværet av?
Ikke i Dolomittene i alle fall.
Postet 05-07-25 kl 13:24 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Julikaffe

Var våken en gang tidlig i morrest, men sovna igjen og sov nesten til 12.
Vått ute.
Postet 05-07-25 kl 12:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar

Julikaffe

Sovet fryktelig lenge i dag; intense jobbuker, så trengte det nok. Hvor blir sommerværet av?
Postet 05-07-25 kl 11:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar

Julikaffe

Jevnt sommerregn i Innlandet, i kombinasjon med en fersk forkjølelse. Jeg får ikke gjort så mye annet, så jeg jobber litt og sparer opp timer til en dag med finvær.
Postet 05-07-25 kl 10:46 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Julikaffe

Pissregn ved kysten også, så vi drar hjem for å henge med ungdommene.
Postet 05-07-25 kl 10:06 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Julikaffe

Bøtter ned her i vest også. Enda en uke igjen til F, men har havnet på restplass.no….
Postet 05-07-25 kl 10:02 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar

Julikaffe

God morgen i regnet.
Her bøtter det ned, og det skal det visst gjør hele dag. Ikke noe spesielle planer, får se hva dagen bringer.
Postet 05-07-25 kl 09:01 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar

Julikaffe

God dag fra Bonn. Er her med 12 norske tyskelever som allerede er utslitt – og vi er på dag en av tre. Stakkars dem; tysk effektivitet tar på. Dog skal jeg gi dem litt slack siden vi har vært 1,5 uke i Hessen først, i temperaturer mellom 35 og 40 grader og fullt program. :svett: Vi jubler over at det bare er 25 grader her.
Postet 04-07-25 kl 16:58 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar

Julikaffe

God dag fra hytta! Gjestene har reist, så nå blir det en rolig time, kanskje en gåtur, og så er det i gang med litt forberedelser til min fars 80-årsdag på søndag. Mye er gjort, for gaven er klar - et ferdig plantet jordbærbed som mannen og jeg gjorde klart før gjesteinnrykkene.

Det blir en merkelig sommerferie resten av tiden - våre første uker uten barn siden 2004. Men litt fint også, med sakte tilvenning til tømming av rede.
Postet 04-07-25 kl 14:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar

Julikaffe

Snart helg. Skikkelig vestlandsvær i dag. Vind, regn og 13 grader. Dessverre meldt samme dritten i hele helgen.

Skal ha oppstykket ferie i år. Foretrekker egentlig å ha flere uker i strekk, men men. To uker i august, så en uke i september på fitcamp.
Postet 04-07-25 kl 11:30 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar

Julikaffe

Morn fra kontoret. Alle jeg pleier å spise med er borte i dag, så da blir det lunsj og fp på meg.
Postet 04-07-25 kl 11:12 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Julikaffe

På kontoret i dag. Vi skal ha valg til nytt verneombud.

Jeg ser frem til helg og bursdagsfeiring for dattera (og meg) med storfamilien i morgen. Det blir litt dårlig oppmøte for noen har starta ferie og noen jobber, men feiring blir det.
Postet 04-07-25 kl 10:00 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Julikaffe

På kontoret, men ettersom det ligger noen endringer i min arbeidshverdag og i organisasjonen foran oss, så har jeg flyttet kontor. Det er litt mindre, men har utsikt mot fjorden - og ingen sol i arbeidstiden.

Eldste er hjemme med feber, og jeg mistenker at jeg brygger på det samme.

Godt å høre at du har fått avklaring og "rett" Tjorven. Går inn for 3 uker ferie her også. Men skal ha en skikkelig høstferie så det får gå.
Postet 04-07-25 kl 09:18 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Julikaffe

På kontoret. Da får jeg rydda unna litt papirarbeid.
Postet 04-07-25 kl 09:02 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Julikaffe

Sånn. Da er jeg installert på hjemmekontoret, og klar for siste arbeidsdag før F. Jeg har akkurat passe mye å gjøre i dag. Og gleder meg veldig til tre uke med fri. Jeg har pleid å ta lenger ferie enn det, men sjefen ba pent om jeg ikke kunne ta kort sommerferie og så heller ta noen uker til høsten etter en stor leveranse. Og det er helt greit for meg.

Juni var så rar, og jeg har nesten ikke sett mannen min i det hele tatt. Han har vært mye på jobbreise, men også vært noen uker på hjemmekontor på hjemstedet sitt fordi faren hans er syk. Og det er godt mulig at dette var siste gang de traff hverandre. Sent i går kveld kom mannen hjem, og det var godt.
Postet 04-07-25 kl 07:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Julikaffe

Fikk bruke eldste som sjåfør litt. Må snike inn litt tid der man kan.
Postet 03-07-25 kl 21:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar

Julikaffe

Så bra Tjorven. God ferie
Postet 03-07-25 kl 19:27 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Julikaffe

Jeg skal ha fotpleie i ettermiddag og få sommerføtter. Vekk med hard hud! Jeg gleder meg.

Lønningspils med jobben også etterpå, men det får bli lønningsfarris tror jeg. Jeg tror jeg blir nødt til å ta bilen.

Så bra, Tjorven!
Postet 03-07-25 kl 14:11 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Julikaffe

Der fikk jeg en veldig stor avklaring på jobben, som gjorde meg uendelig lettet. Jeg har hatt en lang diskusjon med en kollega (som har gått ganske langt i sin kritikk av meg). I dag har jeg fått full og unison støtte fra veldig mange, og direktøren har besluttet at vi går for min løsning. Det betyr at det venter en massiv jobb når jeg er tilbake fra ferie, men det er en jobb jeg vet at jeg klarer.

Nå tar jeg ferie med lettere hjerte. For vi var i ferd med å gjøre noe veldig feil.
Postet 03-07-25 kl 13:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.