Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Før julen ringes inn - 7



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Før julen ringes inn - 7

Postet 07-12-11 kl 06:00 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
4. årgang

7
[1 Teofelia] [2 007] [3 Nessie] [4 Tallulah] [5 Taien] [6 Salt]
7 Bauche [8 Divine] [9 Harriet Vane] [10 Flubby] [11 Ru] [12 Kitty Bastard]
[13 Eia] [14 Kasia] [15 kokosbolle] [16 Kirsebær] [17 Lorien] [18 Anda]
[19 smilefjes] [20 nolo] [21 Tjorven] [22 Skilpadda] [23 Svanen] [24 Toffskij]


Nå har vi vaska gølvet og vi har børi ved ...

Eller har jeg virkelig gjort det? - Hva skjuler seg bak røde julegardiner og adventstjerne i vinduet?



Det er ikke alltid så enkelt å finne den berømmelige julestemninga. Ute er snøen uteblitt og jeg starter dagen i plussgrader. Uansett: Man må vaske litt til jul og jeg startet med friskt mot for å rydde.

Julen er jo en tid for gjester og gjestfrihet. Det er derfor viktig at gjestene føler seg velkommen hos oss...I ekte happybloggstil bør jeg selvfølgelig vise min velorganiserte og alltid ryddige yttergang..


Ja, slik ser det altså ut her til tider - også i desember.

- men altså: en yttergang ryddes raskt - og kjøleskapet ble vasket når jeg først var i gang...


Definitivt på tide. Heldigvis var det jo bare en pappbit som hang fast bak i kjøleskapet, men likevel...


Vel, ting er blitt ryddet og vi har laget pepperkakekirke (!) - Kjøpekirke forvørig.


Og vi rykker stadig tilbake til start

- Nå ble dette virkelig et klagende julekalenderinnslag, jeg ser den, men formålet var selvfølgelig ikke at man skal sutre, men at alle de andre kan puste lettet ut over at det finnes noen som har det verre enn en selv.

- Og sist, men definitivt ikke minst, må man bare høre denne sangen - for all del: ikke hele sangen, men de 30 første sekundene er tidenes rarest "mellomsang" eller hva jeg skal kalle det. - Og Hva er det med Mariah - den posituren der?

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Ha en strålende og du-bi-du-per førjulstid!

Kommentarer totalt 64  

Kommentarer

Gammel
Che sin avatar
Så koselig at dere liker rotet mitt. Jeg tenkte i mitt stille sinn "tidenes kjipeste kalenderluke". - Og karamellen: Om du TROR at det er ryddig andre steder i huset - så tro om igjen..ja, med unntak av guttas soverom, der er det jo ingen som tilbringer tid okke som - for alt av leker blir jo dratt ut til stua.
Postet 07-12-11 kl 13:21 av Che Che er ikke aktiv
Gammel
DM sin avatar
Herlige luken! Jeg lo godt og gjenkjennelig hele veien nedigjennom. Man rykker jo tilbake til start hele tiden. Og så er det veldig deilig å få et lite glimt inn i andres ikke-perfekte overflate. For det er så lett å tro at alle andre alltid har det slik de har det når man er på besøk, og at en selv er den eneste som "rykker tilbake til start".

Jeg tenker stadig på sitatet jeg leste en gang, om at å rydde mens barna fortsatt er små, er som å måke mens det fortsatt snør.

Og for den videoen ... Jeg likte sangen til Mariah første gangen den kom ut, og jeg skjønner at fjortisjentene liker Justin. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor de har laget denne underlige videoen sammen. Hadde de skullet synge sammen i utgangspunktet, så burde de hatt en slags fellessyniging om to andre mennesker, og ikke til hverandre. Han til en jente på sin alder, og hun til en mann på sin alder. Nå blir det bare en underlig, merkelig, MILF-aktig greie som bryter veldig med den muntre stemningen i videoen. (Og jeg knegget godt over Nintendo-reklamen ja. Tipper de betalte godt. )

Takk for en fin og engasjerende luke, Bauche!
Postet 07-12-11 kl 13:31 av DM DM er ikke aktiv
Gammel
Olivia81 sin avatar
Oh! Thanks! Mange gode forslag til julekjoler! De med bar mage vil jo vise den "veltrent-nybaktmor-magen" på en fantastisk måte
Postet 07-12-11 kl 14:03 av Olivia81 Olivia81 er ikke aktiv
Gammel
Salt sin avatar
Jeg søkte på "sexy santa dress", vel!
Olivia: Du er jo så smashing uansett, at du hadde sett fantastisk ut i en sånn.
Postet 07-12-11 kl 14:56 av Salt Salt er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Luken for meg.
Det var nesten som å se ble av gangen min jo.

Sangen får jeg ikke hørt før jeg kommer hjem fra jobben.
Postet 07-12-11 kl 15:11 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
En herlig avslappende luke. GOdt at ikke alt er like glanset.
Postet 07-12-11 kl 16:27 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Pebbles sin avatar
Haha - for en posing!
Men jeg digger sangen - det hadde sikkert egentlig vært en guilty pleasure om det ikke var for at jeg ikke skammer meg over det.

Takk for underholdende luke, Bauche!
Postet 07-12-11 kl 16:56 av Pebbles Pebbles er ikke aktiv
Gammel
Tangina sin avatar
Sjuskeluke, takk! Nå skal jeg se hele videoen med lyd.
Postet 07-12-11 kl 17:49 av Tangina Tangina er ikke aktiv
Gammel
Karamell sin avatar
Jeg må se cougarvideoen igjen! Jeg antar det blir luke 8 i youtubekalenderen min i morgen. Vårres jul får vente.
Postet 07-12-11 kl 18:43 av Karamell Karamell er ikke aktiv
Gammel
Røverdatter sin avatar
Herlig luke! Jeg trengte litt å se at det ikke bare er meg som har det litt rotete i rekkene i dag. Takk!
Postet 07-12-11 kl 18:58 av Røverdatter Røverdatter er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Kjekt å se at andre har det akkurat som oss - jeg og min 17 år gamle toy boy koser oss glugg i hjel på juleshopping vi og. :-)
Postet 07-12-11 kl 19:09 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Man kan bare omdøpe FP til SP (sjuskeportalen) med engang. Takk for en veldg gjenkjennelig luke!
Postet 07-12-11 kl 20:48 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Haha! Man skal ikke støtte opp nye hus, pleide salig svigerfar å si, når noen hang på veggen eller på albuen ved bordet. Her er jeg usikker på om det var Macy's eller Maharaiaaha som trengte ekstra støtte.

(Og hvilket promobudsjett har de når de kan spille inn en splitter ny video med M&J som reklamefilm? / )
Postet 07-12-11 kl 21:49 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Fineste sjuskeluken!
Postet 07-12-11 kl 21:55 av Pamina Pamina er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no