Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

1. maikaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

1. maikaffe

Postet 01-05-19 kl 09:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Morn! Deilig med en dag iten vekkeklokke midt i uka.
Postet 01-05-19 kl 09:51 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Tidlig oppe, nok en skrivedag…
Senere ut i sola, og bake kake til bursdagsgutten i morgen.
Postet 01-05-19 kl 10:11 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Våken. Jobbe i hagen er dagens plan.
Postet 01-05-19 kl 10:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Her skal det feires barnebursdag i dag, så jeg har dekket bord, pyntet kake og skal snart gjøre siste rest av støvsuging og rydding. Gjestene kommer kl 12, når bursdagen er ferdig skal jeg være med å arrangere 1.mai, så ikke mye fri her i dag.
Postet 01-05-19 kl 10:22 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
God morgen. For første gang blir det ikke arrangement på meg idag, men fotballkamp. Juniors lag har første seriekamp så det blir stor stas. Gratulerer med dagen!
Postet 01-05-19 kl 10:33 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg vil jobbe i hagen, men må vurdere lylitt først i alle fall. Så er det rømmegraut, tradisjonen tro fra eg var liten, og så er dette ein dag eg alltid Steinkjer litt ekstra på pappa, som alltid var ute i hagen denne dagen og nynna på den "jordens bundne treller"
Postet 01-05-19 kl 10:39 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Mann er sendt avgårde på motorsykkelen for å delta på vårslepp, guttungen er avlevert hos frivillig organisasjon for å være vakt på lokalt trimløp, jentungen koser seg på rommet. Det betyr at jeg står fritt til å sette av timer til å skrive på norsk tentamen.
Postet 01-05-19 kl 11:41 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Det var utrolig godt å sove lenge i dag, altså. Jeg er helt utslått av pollen, og føler jeg går i ørska hele tiden.

Jeg har planer om å få meg en løpetur, og få mesteparten av familien på en tur i marka i dag. Bare synd begge deler krever at jeg reiser meg fra sofaen. Så det får vente litt til.
Postet 01-05-19 kl 11:50 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Har huset fullt. Begge jentene har hatt overnatting her i natt. Til å vera så mange her, er det innmari stille. Trur me er 9 stykk her no.
Har lyst til å ordne litt ute, men med det væromslaget som er meldt, så veit eg ikkje heilt. Litt dumt å plante ute, dersom alt fryser til helga.
Postet 01-05-19 kl 12:19 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har hengt ut flagget, men ellers blir det ingen 1. mai-markering på meg. Tradisjonen tro brukes dagen til retting; nå er det to uker til eksamenstrekket, og Vg3-klassen min må nesten få tilbake sidemålstentamen før det ...

Jeg retter alltid oppgavevis, og nå er jeg snart ferdig med alle svarene på oppgave 1. Da skal jeg ta meg en løpetur før neste runde. Må forte meg ut før det varslede væromslaget kommer; det frister ikke å løpe ute i sludd.
Postet 01-05-19 kl 12:51 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg skal ha eksamen i norsk sidemål 21.mai og hovedmål 22.mai. Lurer litt på hvordan læreren min har tenkt å komme i mål medl retting før den tid, vi har enda ikke fått særemnet tilbake, hovedmål tentamen skal inn denne søndagen og sidemål neste søndag. Litt glad for at jeg ikke er lærer kjenner jeg.
Postet 01-05-19 kl 12:55 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg drakk vin med venner i går, og er ikke helt i landslagsform enda. Litt mer kaffe og en dusj bør gjøre susen, men den planlagte løpeturen går i dass, kjenner jeg.
Det er overskyet og kaldt i dag, så det blir innesyssel seinere. Vi har heldigvis ikke hage, men jeg burde ha malt noen store blomsterkasser jeg har kjøpt.
Postet 01-05-19 kl 12:56 av 007 007 er ikke aktiv
Oppdatert 01-05-19 kl 13:06 av 007
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er faktisk ferdig med å rette hovedmål-heldags, sidemål var i går. Planen er å komme halvveis i dag og så gå i tog i ettermiddag.
Postet 01-05-19 kl 12:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde selvfølgelig glemt å slå av vekkerklokka. Og så ble jeg igjen vekket av ett korps kl 8 og et nytt korps kl 9. Da stod jeg like gjerne opp.

Vi har en rolig dag i dag, og det er så godt.

I kveld er det Liverpool-kamp. Vi har bunkret opp med chips og dipp.
Postet 01-05-19 kl 13:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Både jeg og mannen hadde glemt å slå av vekkerklokka i dag. Det var utrolig deilig å bare slå av, snu seg rundt og sove videre.

Om litt skal vi i bursdagsmarkering.
Postet 01-05-19 kl 13:37 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Lett bakrus og kjøkken-nedvask i regnværet.
Postet 01-05-19 kl 14:28 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Vi fikk uventa barnefri i går så vi var ute for en matbit og litt vin i går kveld og har sovet lenge, hatt rolig frokost og gått lang tur i dag. O herrelige fridag!
Postet 01-05-19 kl 14:38 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Frøy; han har heldigvis en dag mer enn du vil gi han, siden eksamen er 22. og 23. mai.
Postet 01-05-19 kl 15:41 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Stompa; Se der ja, da kommer han nok i mål. :Knegg:
Postet 01-05-19 kl 15:47 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg fikk utsettelse på leveringen min av norsk tentamen noe som gjorde sitt til at jeg senket skulderene og faktisk kom i gang, er eksamens oppgaven fra i fjor som er tentamens oppgaven min. Kortsvaret har jeg kontroll på innholdet i, men sliter litt med å bestemme meg for om jeg skal fortsette med Hellemyrsfolket i langsvaret også eller om jeg skal gå for kreativtekst om at gammel ikke kan lære ung.
Postet 01-05-19 kl 16:11 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg smårydder hist og her. Og er nå igang med Nennes rundstykker. Tror det blir sjokoladekake i dag også, til dugnaden i morgen.
Postet 01-05-19 kl 16:31 av star star er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Frøy, jeg sensurerte det settet i fjor. Det var ikke mange som klarte å få noe særlig ut av den kreative oppgaven. Ikke at det ikke går an, altså, men tenk deg nøye om.
Postet 01-05-19 kl 17:25 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Stompa, jeg vet at det er vanskelig, men jeg trives best i den type sjanger. Men det er en utfordring å få knyttet inn de to tekstene, vet liksom ikke hvor stor plass jeg må gi dem.
Postet 01-05-19 kl 18:52 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Kanskje finner jeg ingen mann på Tinder. Men jeg fant en som kunne fikse balansen i regnskapet mitt i alle fall.
Postet 01-05-19 kl 20:31 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Skjønner ikke hvordan du får det til, Milfrid.
Jeg tror min Tinder er ødelagt.
Postet 01-05-19 kl 21:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Min er også ødelagt. Seriøst ødelagt. Dette er jo ikke en jeg dater altså. Har aldri truffet ham i RL, eller snakket om det. Men har ham på Facebook, han fikk med seg at jeg slet med regnskapet på mitt lille AS, og tilbød seg å hjelpe meg (vi har felles venner, så jeg vet han er en skikkelig fyr altså). Og nå er regnskapet mitt i orden.
Postet 01-05-19 kl 22:03 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no