Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 08-08-23 kl 06:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
God morgen!

Har ikke sett så mye til "Hans" der vi bor, selv om vi egentlig skulle ha vært midt i nedslagsfeltet i følge værmeldingene. Ser ut som de største nedbørsmengdene har gått litt vest for oss.
I dag er planen å få jobbet litt, og så en tur på Actic. Det frister lite å gå tur ute i dette været, så da får en være litt aktiv inne, tenker jeg.
Postet 08-08-23 kl 07:43 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
God morgen fra Amsterdam. Det var kaldt i går med vind (vi glemte jakker, lenge siden vi har brukt det). Van Gogh i dag og pannekakehus.
Postet 08-08-23 kl 07:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Tungt og grått hos oss. Men ikke nedbør akkurat nå. Jeg har vondt i hodet. Ja, ja, det går nok over.
Postet 08-08-23 kl 07:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ser sånn ut ja, Mex.

På kontoret. Her er det foreløpig ikke mange. Noen kommer nok ikke pga anbefalinger.
Postet 08-08-23 kl 08:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi reiser straks på motorsykkelferie, får se om vi må justere ruten etter Hans. Nå er det faktisk opphold her.
Postet 08-08-23 kl 08:10 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Her vest er det foreløpig bare vanlig vestlandsregn, ett litt prematurt besøk av høsten.

Greit å vite at vi kom i mål med det lenge usatte arbeidet med ved og gjernebygging så lenge det var fint oppholdsvær.
Postet 08-08-23 kl 08:12 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen, her vest er det blitt høstvær.
Måtte tråkke på for å komme meg ned bakken.
Postet 08-08-23 kl 08:19 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Her er det ingen tegn til Hans, men heller ekstremvær i motsatt retning. Skal snart og trene, før det blir uteliv.
Postet 08-08-23 kl 08:22 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Unner dere i nord en god sommer før mørket slår inn, Stompa!
Vanlig ruskevær her i vest, håper Hans gir seg uten altfor mange skader rundt omkring.
Også håper jeg vi etter dette får en indian summer eller to, jeg er ikke helt klar for høst enda.

Har startet dagen med litt ekstra kjøring. Eldste har begynt i ny jobb, og av ulike grunner blir det litt curling på morgenen nå de første dagene.

En møtefri dag, det kommer godt med for neste uke der helt bananas ut. Trenger ny ferie etter det.
Postet 08-08-23 kl 08:29 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Fruen har bestemt at vi ikke får snakke om negative ting på messenger mens hun er på jobbreise, så jeg trenger et sted å ventilere.

Jeg fryser, selv med varmepumpe og pledd! Det er rotete og fælt her, og jeg må rydde og vaske til hun kommer hjem, men jeg er dronningen av prokrastinering og får ikke gjort noe som helst. Jeg burde bake og teste cookies, men fordi det er så rotete så er det ikke plass. Og jeg må vaske klær og vaske badet vårt og montere hyller i skapet og gjøre ferdig lettveggene til det nye rommet og klippe klørne på bikkja og vaske inni alle skapene i kafeen, og det regner og regner og jeg er så lei av at det er ti grader. Og så sjefsgruffer jeg over at vi har fått en enstjernes anmeldelse på google fordi det er for trangt, vi har kjedelig mat og vi kommer til å gå konkurs snart. Og så har vi ingen penger.
Postet 08-08-23 kl 09:40 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er litt pinlig berørt over å ha tatt hjemmekontor i går. Å bli hjemme på grunn av litt regn var jo ikke strengt nødvendig. Jeg forsøker å forsvare meg med at jeg hørte på politiets anbefaling, og at akkurat da jeg tok beslutningen så sprutregna det hjemme hos meg.

Men i dag er jeg i hvert fall på kontoret, og jeg kom meg hit i oppholdsvær. Så får vi se hvordan det er når vi skal hjem. Snuppa skal jobbe utendørs i noen dager fremover, så hun har fått beskjed om å møte på jobb i dag for å få utdelt regntøy med riktig merking.
Postet 08-08-23 kl 09:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
på Albertine.

Tjorven - det er jo belastningen på veiene og kollektivtrafikken som er grunnen til å være hjemme, ikke at det er vått. Hos oss ble det sendt ut epost i går kveld med påminnelse om at det var ønske om hjemmekontor i dag for de som måtte reise kollektivt.
Postet 08-08-23 kl 09:46 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Albertine. Kan du dele opp arbeidsoppgavene i "spiselige" stykker og skrive en liste som du kan krysse av på etterhvert? Det hjelper på min motivasjon. Sammen med litt høy og glad musikk.


Jeg er på kontoret. Det var en litt hard økt å komme seg opp i morges, men jeg fikk det til. Mannen er på hytten, så jeg var alene hjemme. Det er litt rart, men også litt godt. Jeg så tv i hele går kveld og bare koste meg med eget selskap og strikketøy.
Postet 08-08-23 kl 09:55 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Kontor-kontor i dag også; det var voldsomt regnvær da jeg dro hjem i går kveld, men det har vært litt av og på, og akkurat nå er det bare litt yr.

Jeg tenker på dem som jobber med å rigge opp alt til Øyafestivalen og håper det går greit der - og at det ikke blir bare gjørme under selve festivalen.
Postet 08-08-23 kl 09:59 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
på Albertine. Det er alltid noen folk som kommer inn med andre forventninger enn det vi som jobber med service kan levere. Andre har bare en dårlig dag og velter ut gruffet. Det viktigste er å svare saklig på alle anmeldelser.

Håper du får opp varmen med litt nødvendig rydding, og at du får gruffet ut til oss her inne.
Postet 08-08-23 kl 10:04 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg skal lage liste. Takk for omtanke.
Postet 08-08-23 kl 10:05 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen! Tilbake i gamlelandet her. Det var ganske så spennende å ankomme Gardermoen rett før midnatt i går kveld, men det viste seg at det verste kaoset var unnagjort. Eller så var de køene et annet sted enn der vi tok flybussen fra. Godt å komme seg trygt hjem!
Postet 08-08-23 kl 10:07 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Albertine, eg vart nysgjerrig på anmeldelsen og måtte sjekke. Dette er jo ein person som tydeligvis har gjort det til si greie å leike sinteversjonen av Gordon Ramsay, både når det gjeld mat og anna. Ganske åpenbart at det ikkje er så mykje kunnskap ute og går der i gården.
Postet 08-08-23 kl 11:57 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Albertine, da, det høres litt overveldende ut! Håper du får orden på det viktigste først. Klørne til bikkja kan sikkert vente.

Jeg har våknet for andre gang i dag. Sto opp og gjennomførte et Teams møte, og så kom migrene tilbake så jeg gikk og la meg igjen. Hodet føles som grøt, og jeg får nok ikke gjort noe i dag.
Postet 08-08-23 kl 12:00 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God formiddag.

Jeg har ferie, men hadde sagt ja til et møte, forsov meg litt, men siden det skulle være på teams hadde jeg god tid, trodde jeg. 5 minutter før møtet ble jeg oppringt om jeg skulle delta på teams for de var fysisk tilstede på biblioteket. Så da måtte jeg bare hive på meg klær og dra avgårde.

Ellers ingen planer i dag.
Postet 08-08-23 kl 12:54 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Syrinx, jeg har også sjekka denne personen og det er det samme over hele fjøla. Gruffer likevel.
Postet 08-08-23 kl 14:04 av Albertine Albertine er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no