Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 23-08-22 kl 07:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 15

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Hepp! Ble vekket av mann kl 07.00, på jobb 07.30. Tid på sykkel: 16 min. Effektiv? Ja.

Note to self: sjekk lyd på telefon før innsovning.

Nå til dagens donter.
Postet 23-08-22 kl 08:41 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Det Ukrainske flaggets dag i dag. En litt fin og ganske sår start på dagen med flaggheising på jobb. Vi har en del menn her hos oss som av medisinske grunner ikke kan være i Ukraina og kjempe, flere av dem såret i krigens første dager, og i dag og i morgen (den Ukrainske nasjonaldagen) er ikke helt enkle dager for mange.
Postet 23-08-22 kl 09:11 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag lot jeg meg selv sove lenge. Det var en begivenhetsrik dag på jobb i går, og i dag så er det sosialt samvær med nye kolleger på kvelden. Vi har omorganisert, og i dag skal vi ha seksjonsmøte først og deretter ha "fest". Noen av de nye kollegene kjenner jeg godt, men slett ikke alle. Sånn sett er det litt spennende.

MEN; jeg søkte en ny jobb i går. Jeg ble kontaktet av et rekrutteringsfirma om en stilling som høres spennende ut, og som har veldig mye bedre betalt. Jeg har allerede snakket med dem en gang, og de ba pent om jeg kunne søke offisielt. Jeg vet ikke om jeg faktisk vil bytte jobb, men jeg er veldig usikker på hvor lang tid vi skal bruke på å falle på plass nå. Jeg frykter at det blir en lang og smertefull prosess som vil kreve svært mye arbeidsinnsats av meg.
Postet 23-08-22 kl 09:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Muligens litt mer arbeidslyst i dag.
I dag må jeg huske å ta noen telefoner.
Postet 23-08-22 kl 09:25 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Mårn. Jeg vurderte hjemmekontor i dag, men så i kalenderen at jeg hadde to møter som krevde fysisk oppmøte, men i det jeg setter rumpen på stolen avlyser møteholder for han skulle ha hjemmekontor. Passe fornøyd med det menneske nå kjenner jeg. Er et stykke reis hjem igjen også så jeg gidder ikke det. Har lukket kontordøren og satt på musikk og jobber med en presentasjon til et opplæringsopplegg jeg skal holde for 60 stk i morgen.
Postet 23-08-22 kl 09:35 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Jeg sitter hjemme og blomstrer og vurderer hva jeg skal gjøre nå. Kommer ikke helt i gang med studiene siden det ikke ligger noen framdriftsplan i Canvas enda, og det er vel strengt tatt streikebryteri å planlegge timer (som jeg uansett ikke vet når jeg kan gjennomføre).

Jaja. Har streikevakt fra 10.30, så kan jo strikke litt fram til det.
Postet 23-08-22 kl 09:48 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Her ryker pengene unna til dyrere mat og strøm, så nå er det på tide å sanke inn alle utlegg og reiseregninger som finnes gjemt og glemt. Neida, vi klarer oss nok, men det er veldig lite igjen til gøye ting.

Skulle ønske noen ville ha meg til en bedre betalt jobb, men skjønner at det er vanskelig å vurdere hva som er mest verdt Tjorven.
Postet 23-08-22 kl 10:07 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Takk for verdifulle perspektiver på dagen, Pappalille, og ikke minst det lille stillbildet av hvordan de ukrainske mennene som faktisk har fått forlate landet har det.

Jeg er på plass på campuskontoret og skal forberede forelesningen "Regioner i en turbulent verden" til oppstart av et bachelorkurs i morgen. Tittelen på forelesningen er gjenbruk fra i fjor, og det er litt skummelt å titte på den og se at de tingene jeg brukte som begrunnelse for turbulens da virkelig har paret seg og fått unger det siste året...
Postet 23-08-22 kl 10:10 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Og, ja, Heilo. Jeg ble litt full av egne i-landsbekymringer. Lykke til med forelesning!
Postet 23-08-22 kl 10:14 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Nei, nei, tink, ikke tenk sånn på det! Jeg skrev mitt innlegg samtidig som ditt, og dette med høyere priser og andre forhold som skaper utfordringer også for oss som har vært vant til å føle oss priviligerte og "trygge" er jo en del av det samme bildet. Det var i alle fall ikke meninga å skape i-landsbekymrings-skam for noen!!!
Postet 23-08-22 kl 10:19 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er veldig takknemlig for at jeg har en helt ålreit betalt jobb i utgangspunktet. Jeg kjenner meg like sjokkert hver gang jeg kjøper mat nå. Mat har virkelig blitt MYE dyrere. Dette må være skikkelig kritisk for ganske mange.

Særlig når det kommer på toppen av strømprisene.
Postet 23-08-22 kl 10:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er veldig glad for at disse økte prisene ikke kom for to år siden, da jeg slet med å få kjøpt middag den gangen. Nå har jeg husholdning med to inntekter og lavt boliglån, det gjør all verdens forskjell.
Postet 23-08-22 kl 10:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Eg klarer meg enno, men merker det godt at prisane er gått opp. Einslig, uføretrygda og dårlig betalt jobb er ikkje ein god kombo. Kanskje eg burde finne meg ein mann?
Postet 23-08-22 kl 10:50 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Eg fekk melding seint i går frå mellomste. Då var dei kommen fram til hytta dei skal vera på denne veka. Nesten 12 timar hadde dei brukt. Gått frå Finse til Demmevasshytta, over Hardangerjøkulen. Ei veke med bresikring og slikt foran seg. Eg tipper det er ein sliten gjeng i dag. Men, ho digger det. Villmark var heilt rette linja for ho.
Postet 23-08-22 kl 10:55 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da har jeg fått gjort 2 av tingene jeg glemte i går innenfor åpningstider.
Nå lurer jeg på hva det tredje er.
Postet 23-08-22 kl 12:34 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no