Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 09-12-20 kl 07:53 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 14

Kommentarer

Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Godt i gang med arbeidsdagen her på hjemmekontoret. Irritert over alt rotet som er utenfor min kontroll, men alt ordner seg vel til slutt.

Skal få sendt avgårde hemmelig nisse pakken min i dag, og har time hos frisøren i ettermiddag. Etterlengtet sådan, har fått en ganske så fin og grå stripe i skillen (som dekkes med brunspray riktignok når jeg går ut, men likevel).
Postet 09-12-20 kl 08:46 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Regn i sør og skikkelig mørkt.

Fikk verdens fineste sms nå av 10.klassingen sin norsklærer. Min datter har arbeidsuke denne uken, i fotoforretning, skaffet seg jobben selv. Læreren hadde vært der i går på besøk og snakket med leder og hun skrøt henne opp i skyene. Gode muligheter for ekstrajobb der tenker jeg.

Skal straks på AMU/BU møte på Teams som stedfortreder. Da går nok tiden.
Postet 09-12-20 kl 09:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Rutineoppgaver må gjøres, men jeg sliter med å komme skikkelig i gang. Tror jeg tar en kopp kaffe til og ser om det hjelper.
Postet 09-12-20 kl 09:20 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
"Slapper av" på hjemmekontor etter to hektiske dager på jobb, med ekte folk. Det er gøy å spille inn film, men du verden så slitsomt!

I dag har jeg også vært gretten mamma på FB, på trinnet til ett av barna har klassekontaktene bestemt seg for å samle inn kr. 100 fra hver elev for oppmerksomhet til lærere og mulig arrangement til våren. Jeg gruffet over en innsamling til trenere til et av de andre barna på 50, sist uke. Lappene fyker ut for tiden...
Postet 09-12-20 kl 09:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
[Repeat] Jeg leser til eksamen, da. På denne tiden i morgen er jeg ferdig, det skal bli frytelig godt. Akkurat nå er jeg i fasen hvor jeg innbiller meg at jeg ikke kan noe som helst, det er ikke så behagelig. Jeg må spa opp litt motivasjon til å få på plass strukturen i det jeg skal si, så håper jeg at hukommelsen min gidder å fungere i morgen.
Postet 09-12-20 kl 09:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 09-12-20 kl 11:35 av Blondie
Gammel
Nenne sin avatar
Så moro, millact.

Tilbake på hjemmekontoret. Det var kaldt på jobben og ikke så mange folk, det er like greit å sitte hjemme.
Postet 09-12-20 kl 09:42 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Her våknet storebror opp forkjølet. Så nå er koronnatlf ringt, og han skal testes i morgen. Her er det føre var prinsippet som gjelder.
Postet 09-12-20 kl 09:48 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Er så tiltaksløs.
Postet 09-12-20 kl 11:31 av star star er aktiv nå
Gammel
Tink: Det MÅ jo være frivillig! Og 100 kr var mye. Vi samlet inn 20-30 kr for de som ønsket.

Polarjenta: God bedring til storebror! Håper det bare er forkjølelse.

Blondie: Er det ikke alltid slik at man tror man ikke kan noe som helst?

Jeg har det plutselig rolig på jobb, men det er et dårlig tegn. Venter på mye som ikke kommer før fredag, så neste uke og juleuken blir fryktelig travel. Det er slik hvert år, men.
Postet 09-12-20 kl 11:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
På vår barneskole har de lagt ned forbud mot innsamling av penger. Skolen kjøper blomster til lærerne til jul og sommer. En veldig fin ordning som gjør at man slipper å sitte med klump i halsen.
(det som utløste det, var en innsamling til sommergave hvor sluttsummen ble på 4500,- ).
Postet 09-12-20 kl 11:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her ba de om 30,- ved skoleslutt.
Postet 09-12-20 kl 12:02 av star star er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Helt enig tink. 100 kr er alt for mye. Frivillig innbetaling av ca 20-30 er absolutt nok. Og gaven er fra hele klassen, uansett.
Postet 09-12-20 kl 13:11 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Og for å repetere meg selv fra en tråd i forumet; gaver over en viss størrelse må man skatte av. Noe å tenke på det også når man kjøper dyre gaver.

Egentlig er slik innsamling en skikkelig uting. Én ting er det om det er penger til overs fra et felles arrangement og overskuddet brukes, men innsamling der noen holder øye med at alle bidrar er bare ikke greit!
Postet 09-12-20 kl 14:39 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Det er jo frivillig, men kjenner på e visst press. Særlig etter å ha vært på innsiden av diverse innsamlingsaksjoner. Jeg vurderer å ta fram kjepphesten og ri denne til FAU.
Postet 09-12-20 kl 15:23 av tink tink er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no