Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søffe

Postet 28-08-16 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
God morgen fra Danmark.
Idag venter hjemreise. Mange slitne ungdommer her nå. Mange timer trening og lite søvn, men moro har det vært.

Nå er det rydding av rom og mat.
Postet 28-08-16 kl 07:16 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg og storebror skal på fotballturnering, 2.5 time å kjøre. Lillebror skal på turnering her, så han er hos besteforeldrene.
Postet 28-08-16 kl 07:58 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi skal vist i svømmehallen og sitter å venter på at han som bestemte at vi skulle være der til de åpner skal gjøre seg klar.

I kveld skal jeg på årets dugnad for korpset.
Postet 28-08-16 kl 10:09 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! I dag skal vi rydde videre, etter en triumfens dag i går, hvor jeg blant annet åpnet en flyttekasse fra november 2008 (pakket før visning!) og kastet anslagsvis 50 tvilsomme t-skjorter og singleter. Stay tuned!
Postet 28-08-16 kl 10:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
toffskij. No humra eg høgt. Her kjem onkelen og skal tegne carport til meg, og han blir belønne med vafler. Beste onkelen på jord.
Postet 28-08-16 kl 10:44 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi skal ha overnattingsbarnevakt.
Postet 28-08-16 kl 10:53 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har ryddesjau på storebror sitt rom. Hans del av jobben er å være ute med småsøsknene. Huttetu så mye støv, og kanskje på tide å ta bort kortene han fikk til 9-årsdagen for snart 3 år siden.
Postet 28-08-16 kl 10:56 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har vært våken i tre timer og gruet meg/giret meg opp ukas langløpeøkt. På tide å hoppe ut i det, selv om det regner.
Postet 28-08-16 kl 11:11 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Du och jag, Heilo. Mannen forundrer seg over at jeg fusser så innmari over ukens langtur, mens han liksom bare tar seg en tremilsøkt mer eller mindre som et innfall.

Men nå er jeg klar, først søndagstur, så løpe gjennom marka til Nittedal for bursdagsfeiring. :biternegler:
Postet 28-08-16 kl 11:14 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Ryddet i eldste sine klær og i bod. Man trenger ikke en haug små sekker, så nå gis de videre. Noen er ubrukt.

Regn ute. Eldste lager vafler. Vurderer å begynne på lasagne til middag.
Postet 28-08-16 kl 13:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Hah. 21,49 km. Min lengste tilbakelagte distanse noensinne. :sliten: Jeg stivnet rundt 11 km så man kan si at det ble en litt vond tilbaketur. Men jeg gjennomførte. (Måtte jo hjem. )
Postet 28-08-16 kl 13:59 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har fått jord under neglene og duskregn i ansiktet, det er da så deilig! Ikke like gøy å sitte på soverommet med hylende toåring, som har bestemt seg for at det eneste han vil i verden er å se TV. Au i øret. Resten av gjengen spiller Monopol og venter på å dra i bursdag. Tror kanskje alle blir litt blidere om vi spiser lunsj først...
Postet 28-08-16 kl 14:04 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har kommet hjem fra fjelltur med FP - det var veldig stas! <3
Postet 28-08-16 kl 14:37 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Hvis noen foreslår at du skal dra på kongress i Roma, run for the hills! K.A.O.S.
Postet 28-08-16 kl 17:00 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Candy: I motsetning til på Gjendesheim hvor de tok alt på strak arm tross dobbelt så mange overnattingsgjester som det var sengeplasser. Jeg ble mektig imponert.

Jeg har kommet meg hjem fra fjellet etter en aldeles strålende FP-tur. Jeg har virkelig beveget meg utenfor komfortsonen ved å gå over Besseggen (og jeg kommer ALDRI til å gjøre det igjen), men ble belønnet med strålende samvær med 21 trivelige damer.
Postet 28-08-16 kl 17:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Er ikke italienerne flinke til å organisere, Candy?
Postet 28-08-16 kl 18:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Men de er verdens triveligste. I hvert fall de jeg kjenner som er gode på organisering i tillegg. La dolce vita!
Postet 28-08-16 kl 18:18 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har ganske mye fartstid med italienere, og kvalitetene «trivelig» og «god til å organisere» ser ut til å være helt uavhengige av hverandre, men den siste virker jo mye sjeldnere enn den første. (Organiseringsproblemene pleier ellers ofte å være systemsvikt, store mengder med kvelende byråkrati som gjør det umulig å være effektiv.)
Postet 28-08-16 kl 18:28 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Har omsider satt meg ned med føttene høyt etter klassefeiring for åtteåringen. Det var utrolig koselig, og bursdagsbarnet er strålende fornøyd, og nå bygges det lego inne på rommet. 24 unger i en klasse som leker fint og koser seg og ingen som gråter og alle gutter som jenter har det fint sammen.

Det blir ikke noen stor middag i dag.
Postet 28-08-16 kl 18:38 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Her sover forhåpentligvis snart to små etter kino- og restauranttur i dag. Det er så gøy at vi kan ha med minstejenten på kino nå! Riktignok sovnet hun på slutten av filmen, men da satt hun da i det minste stille. Huset er jommen nyvasket også, så forhåpentligvis kan det bli en relativt rolig kveld før uken braker løs igjen i morgen. Jeg jobber hardt med å motivere meg, men med tre-fire uker igjen på jobb er det jommen ikke helt enkelt.
Postet 28-08-16 kl 20:10 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Bille sin avatar
Ny jobb, ingling?

Har vært halvsyk alene med ungene i helgen og er ganske sliten. Bena høyt, rødvin og sjokoladen NUH!
Postet 28-08-16 kl 20:23 av Bille Bille er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Å, Jaah, rødvin, for en strålende ide!



Jeg er hjemme fra først en veldig fin tremilstur i marka, som gikk overraskende lett (jeg er på det stadiet i treningen der jeg vanligvis tenker at "ha, dette går jo så glatt, det å løpe langt, kanskje jeg skal begynne med ultraløp? . Det pleier å gå over etter selve maratonløpet. ), så en fabelfantastisk bursdagsfeiring med hemningsløst mengder med mat og kaker.
Postet 28-08-16 kl 20:32 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ja Bille, ny jobb fra oktober! Bare 11 år siden sist jeg byttet arbeidsgiver, lzm.

Rødvin, ja. Ikke dumt. Bare disse to sovner snart.
Postet 28-08-16 kl 20:38 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Bille sin avatar
Så gøy da, grattis med ny jobb!
Rødvin var digg, anbefales.
Postet 28-08-16 kl 20:44 av Bille Bille er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Takk! Gleder meg veldig!
Postet 28-08-16 kl 21:02 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Yes, rødvin var ikke feil i dag, Bille!

Grattis med ny jobb, Ingling!

Her ble det en tur på sykehuset i dag også. Pappa kommer seg, undernes tid er ikke forbi, det er helt utrolig egentlig. Forrige uke planla jeg omtrent begravelse.
Postet 28-08-16 kl 22:36 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
@Toffskij Italiensk byråkrati kjenner jeg ikke og jeg tviler ikke et sekund på at det er tungrodd og ganske korrupt, i hvert fall så sier mine italienske venner det. Derimot er de jeg kjenner trivelige og organiserte, men de er ikke byråkrater. De er lærere som jeg ble kjent med gjennom et Comeniusprosjekt jeg har hatt med en franskklasse en gang i tida.
Postet 28-08-16 kl 22:41 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Italienere er vakre og smigrende (når ble jeg sist plystret på av en servitør i tjueårene?), men i stand til å beregne den mest åpenbare logistikkutfordring? Næh.
Postet 29-08-16 kl 02:29 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Da har vi ulike erfaringer.
Postet 29-08-16 kl 06:53 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
+1 på Candy-erfaringen. (Minnes Eros Ramazzotti-load out med gru.)
Postet 29-08-16 kl 07:28 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no