Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 10-03-17 kl 08:31 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Siden lillebror kastet opp et par ganger i går kveld, så blir det hjemmedag i dag. Litt usikker på om det er omgangssyke eller noe han har spist, men siden der går mye greier for tiden, så har vi tatt helg.
Postet 10-03-17 kl 08:46 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg trodde jo at jeg var klar for jobb igjen, men i går måtte jeg kaste inn håndkleet kl 14 og innse at feberen var tilbake. Så i dag har jeg en litt rolig dag på hjemmekontor.

Så mye sykefravær som jeg har hatt denne uka, så føler jeg ikke så veldig på at det er fredag.
Postet 10-03-17 kl 09:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Jeg har syklet i solskinn!

Riktig nok kun de siste 100 meterne til jobb, men dog.

Ja, jobb, ja. Jeg sitter som katten oppi papirene i dag - tilsyn fra Arbeidstilsynet om kort tid. :flikker på HMS-dokumentasjon:
Postet 10-03-17 kl 09:21 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Aj da, Tjorven - god bedring!
Postet 10-03-17 kl 09:22 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Ekte tårnfrid her, to av tre er hjemme med omgangssyke, mannen er på reise og jeg har besteforeldre som passer barn så jeg kan holde en workshop galve dagen. Not my proudest moment.
Postet 10-03-17 kl 09:29 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her er det full rulle hele dagen, og så skal jeg fly hjem med seint fly, så det blir vel ikke noe ordentlig fredagsfølelse på en stund. Jo, kanskje litt i firetida. Vi får se.
Postet 10-03-17 kl 09:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
på Palmen. Sånn er det jo av og til. Og så deilig å ha besteforeldre som kan stille opp.

Jeg er på jobb. Jeg har hatt fire hektiske reise/møte/workshop dager og er så trett at jeg ikke helt vet hvem jeg er akkurat nå. Toppe det med en sjef som igjen har kommet med et helt kreisikonsept, som jeg skal gjennomføre på kort tid og som jeg ikke fikk presentert før det var så sent at hun ikke hadde lyst på innspill på det. Og to universitetsoppgaver som skal skrives så raskt som mulig. Og så må jeg kjøre til en fotballkamp langt borte i kveld.

Men. Rolig helg. Og jeg skal drikke vin med en venninne. Hold på lyspunktene.
Postet 10-03-17 kl 09:44 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Musemus sin avatar
God dag.
For et nydelig vær! Jeg har liggi rett ut på sofaen hele uka og sett på sola, men i dag skal jeg jammen sjekke om beina orker å ta meg en tur ned til byen. Litt usikker, men jeg må ha sol. Og frisk luft!

God helg.
Postet 10-03-17 kl 09:48 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Huff, god bedring til alle syke.
En smule pjusk selv. Forkjølelse på gang. Klør i halsen, nyser, lett snørrete .. jau .. En lett blanding av gjemme/hjemmekontor. Har for mange møter til å gjemme meg helt bort, men godt med en dag hvor jeg slipper å forholde meg noe særlig til folk fysisk.

Ellers er snart helg og Oslotur med guttene.
Postet 10-03-17 kl 09:53 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har stelt for mannen. Lagd frokost og lunsj. Og tatt på ham sokken på beinet med brudd. Han fikk også godsaker i tablettform før jeg reiste. Følte i grunnen at jeg hentet ut ett helt apotek i går. Fem resepter for mannen, en for meg og to for ungene.

Nå er jeg på vei til iPadseminar. Hvilke muligheter gir iPad i undervisningen? Spennende!
Postet 10-03-17 kl 09:58 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Palmen. Så fint at du har besteforeldre som kan stille opp, da. Og god bedring til kokosnøttene dine.

Jeg var ute med kunde i går og valgte derfor hjemmekontor i dag, litt fordi jeg må dele dagen min opp i arbeid for flere kunder og litt fordi de fleste hos kunden (som var ute i går) indikerte at det lå an til hjemmekontor for dem også. Har rukket en kaffe og en te, masse eposter og gjennomgang av en økonomisk analyse. Ute skinner solen, himmelen er blå og jeg er blid og fornøyd etter en god natts søvn.
Postet 10-03-17 kl 09:58 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Palmen: Det skal du virkelig ikke tenke på. Ungene blir godt ivaretatt av besteforeldre. Noen ganger er man litt Tårnfrid, men sånn er det bare, og så lenge ungen ikke står og venter en hel dag ved siden av motorveien, så klarer de seg greit. (Dette med å vente ved motorevien var nettopp det Otto Jestersen lot ungen gjøre i den virkelige Tårnfrid-serien.)
Postet 10-03-17 kl 10:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg har en rolig fredag og skal bare jobbe litt hjemmefra før jeg reiser med en delegasjon trettenåringer til Ungdomsbirken. Vi er så mange at jeg må en runde nummer to for å hente de som kommer med toget. Det blir en helg i logistikkens tegn. Men hyggelig også. Alt for idrettsgleden.
Postet 10-03-17 kl 10:20 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Det var et eller annet obstfeldersk over den der "Birken" og "idrettsglede" i samme avnitt, kjenner jeg.

Jeg er litt blæh på jobb for tida. Har for mye å gjøre, samtidig som det jeg gjør ikke gir resultater. Ikke fordi JEG ikke gjør det jeg skal, men fordi jeg ikke har folk å delegere til. Frilansere, hvor er dere?

Anywho, jeg var på Bjørnov&Sunde-show i går, og selv om jeg nok trakk ned gjennomsnittsalderen blant publikum, så storkoste jeg meg. Og jeg liker som regel ikke showkonseptet, men dette var stas.

I kveld skal fjortenåringen og jeg være hjemme alene. Han vil ha ravioli, hevder han. Og mor styrter til matbutikken. Han sier det er så "kjeeeedelig å være sammen deg, mamma. Pappa er mye bedre", så jeg får innynde meg med yndlingsmiddag og litt godteri.
Postet 10-03-17 kl 11:00 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
God morgen! Jeg er lykkelig fordi jeg har sovet ut.
Postet 10-03-17 kl 11:04 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Jobber et par timer før jeg avspaserer og flyr til Bergen. :gledeseg:
Postet 10-03-17 kl 11:07 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Barn og idrettsglede, Divine, barn. For 13 av 15 av disse jentene handler det i hovedsak om sosialt samvær, kan man kombinere det med mestringsglede, så gir det dem idrettsglede, vøtt.
Postet 10-03-17 kl 11:28 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Vinker inn fra en travel fredag. Det skal bli godt når fredagsroen senker seg på fjellet en gang i kveld.
Postet 10-03-17 kl 12:24 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Palmen, besteforeldre som passer spysjuke barn synes jeg ikke er Tårnfrid. Bra å ha besteforeldre i nærheten som kan passe på dagtid, tenker nå jeg!

Jeg er på jobb, siste dag med 50% sykmelding, så kort dag med kun ett møte. Helt fint, ser frem til frisørtime i ettermiddag og kosehelg med min egen gjeng pluss mamma som er på besøk. Og date med mannen i morgen, enn det!
Postet 10-03-17 kl 12:28 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Hellu.

Jeg lengter etter å gå ut i sola, og lurer på om jeg spasere fra ett kontor til et annet, i stedet for å ta banen. Masse jobb og møter i dag, og så kom jeg plutselig på at jeg kanskje må skynde mg hjem tidlig og skrape sammen noen gøyalt fra klesskapet siden jeg skal på temafest i morgen kveld, og flyr klokken 19 i kveld.


Ellers er jeg fortsatt sur på dommerne i går som lot motstanderlaget selv plukke ut hvilken spiller som skulle utvises etter at en av dem hadde kakket sønnen min i hodet med en kølle. De valgte selvsagt lagets dårligste spiller.
Postet 10-03-17 kl 12:52 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Gikk å la meg med dundrende hodepine kl 2045 i går, heldigvis så var den borte når jeg våknet i dag.

Har ansvaret for gutt med arbeidsuke i dag, det er en utfordring for tålmodigheten kjenner jeg, men det er jo fredag i det minste.
Postet 10-03-17 kl 13:12 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Våknet opp til en telefon fra jobb som ga meg frysninger idag. Brannvesenet rykket ut på en selvmordhendelse igår kveld, påkjørsel av tog. Slike utrykningen er en påkjenning, og en situasjon jeg tror få ser for seg når de drømmer om å bli brannmann. Men denne hendelsen ble ekstra vond da det viste seg at det var datteren til en kollega på jobb som var død. I tidlig tenåra Det er så vondt og grusomt, og jeg har lyst klemme på barna mine idag.
Postet 10-03-17 kl 16:09 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Da var jeg hjemme! Hurra! Ungene har storkost seg, tross alt,(hallo, vafler til lunsj lissm) min workshop gikk bra, fikk en superhyggelig venninnetelefon på morgenen og vant en tammeavtale på ettermiddagen. Nå ærre helg!
Postet 10-03-17 kl 16:24 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Herregud, Nessie, så skrekkelig! Jeg kjenner jeg blir helt varm og kald.
Postet 10-03-17 kl 16:28 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Så grusomt, Nessie! Jeg husker at tante måtte slutte å jobbe på akuttmottaket da min fetter var i 16-17-årsalderen. Rett og slett fordi det var for mange av vennene hans som kom inn.
Postet 10-03-17 kl 16:37 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Så fælt Nessie.
Postet 10-03-17 kl 16:38 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Åh, så grusomt, Nessie...
Postet 10-03-17 kl 17:08 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Så fælt, Nessie
Postet 10-03-17 kl 17:13 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Så grusomt Nessie!
Postet 10-03-17 kl 17:44 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
LilleLeo sin avatar
Så forferdelig!
Postet 10-03-17 kl 17:56 av LilleLeo LilleLeo er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Så utrolig vondt, Nessie.
Postet 10-03-17 kl 20:24 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Xian sin avatar
Forferdelig vondt, Nessie. Opplevde dette i mitt lokalmiljø som tenåring (en gutt i klassen under meg), og jeg glemmer det aldri.
Postet 10-03-17 kl 20:36 av Xian Xian er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
til Nessie!
Postet 10-03-17 kl 20:39 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg blir helt satt ut av nyheten din, Nessie, det er vanskelig når sånt skjer. Det blir tøffe tak!
Postet 10-03-17 kl 20:41 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så forferdelig Nessie!!
Postet 10-03-17 kl 20:49 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no