Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 10-11-17 kl 07:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Pelle sin avatar
God morgen. Jeg er på vei til Curacao på en ukes Pelleferie. Gleder meg helt vilt!!! Håper bare jeg rekker transfer, har litt snau tid i Amsterdam.
Postet 10-11-17 kl 08:34 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Kos deg Pelle.

Jeg sitter på kontoret og er litt tom og trett. Det har vært en intens halvannen uke, og nå er jeg tilbake i litt mer normalt tempo, men da er det litt vanskelig å komme i gang, særlig når det er fredag. Jeg har et møte kl. 9 som kommer til å skaffe meg masse mer arbeid. Og så venter jeg på svar fra en sjef, som har bedt meg om å organisere et møte, som jeg var litt usikker på, og når det nå kommer spørsmål om mer konkret innhold i hva vi vil snakke om så svarer hun meg ikke. Og det var ikke meg som ville snakke om dette i første omgang, så det er litt vanskelig for meg å svare.

Alt i alt så skal jeg drikke kaffe og arbeide langsomt frem til kl. 9. Så skal jeg ha møte, jobbe litt og gå tidlig hjem.

I kveld er vegetarianeren vår ikke hjemme så resten av familien skal fråtse i lammekoteletter. Vi har alle godt av å spise mindre kjøtt. Men jeg kjenner at jeg gleder meg veldig når vi skal gjøre det.
Postet 10-11-17 kl 08:39 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Pappalille sin avatar
God ferie, Pelle!

Jeg er halvsyk på andre uka og tror jeg skal dra og trene i dag. Enten blir jeg skikkelig syk av det og ferdig med hele skiten, eller så opprettholder jeg status quo. Jeg liker høsten, men dette liker jeg ikke.
Postet 10-11-17 kl 08:41 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Litt trøtt i skrotten etter festligheter i går, men det går seg nok til. I morgen skal det i alle fall soves!
Postet 10-11-17 kl 09:05 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God ferie Pelle.

Jeg er trøtt etter lite søvn i natt og er på 4 dagen med syk unge.
Ellers må jeg ringe Nav, men jeg er utafor boksen så de kan sikkert ikke svare. Basert på tidligere erfaringer.

Hvorfor skal det være så j..... vanskelig å få jobb uten bachelor og master, men mye erfaring?

Men nå kaffe.
Postet 10-11-17 kl 09:06 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Jeg er tidlig på jobb og må sette i gang med kaffetrakting til seminar og siste finpuss på mitt eget innlegg.

God ferie til Pelle!
Er medtrøtt med alle trøttinger. Mørketida altså.
Postet 10-11-17 kl 09:16 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God ferie pelle.

Vi er på radiologisk avdeling, livet med håndballspillende barn altså...
Nuvel, det blir jo helg etterhvert og vi skal på hyttetur!
Postet 10-11-17 kl 09:32 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Åååå, kos deg Pelle!
Jeg har en mann i sol og varme nå, men lar være å tenke på det for å unngå å bli grinete.

juske på:, Millen. Jeg skjønner frustrasjonen din!

Blir kort dag på jobb i dag, men det får jeg ikke gjort så mye med. Når begynner dere forresten å dra før skolebarn drar om morgenen? Det hadde hjulpet litt på logistikken..
Postet 10-11-17 kl 10:00 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Vi har barn som går i 2 og 5 og det hender vi drar før dem. Setter på alarm på komfyren.
Postet 10-11-17 kl 10:22 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God tur, Pelle!

på Millen, skjønner også veldig godt frustrasjonen.

Jeg er på jobb, for anledningen med kake til folket. Nå har jeg en liste ting jeg skal komme gjennom før helgen, såååå...
Postet 10-11-17 kl 10:29 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God morgen kaffebloggen! Jeg har gjemmekontor før et møte jeg gruer meg til senere i dag. Planen er å dra på hytta helt alene denne helga, for å koble ut alle andre omsorgsbehov og ryddebehov og matlagingsbehov enn mine egne. Jeg er spent på om jeg kommer meg avgårde, forrige fredag hadde jeg samme plan men feiga ut og ble hjemme.
Postet 10-11-17 kl 10:39 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Planleggingsdag på skole/SFO for ett av barna. Det kom som julekvelden på kjerringa, kan du si. Men vi skal jo spare penger på jobb, så hvorfor ikke innføre litt barnearbeid når man først er i gang. Billig arbeidskraft, det.
(Ikke egentlig, det er svindyrt å ha henne med. Mat, og drikke og dill og dall for å holde ut ...)
Postet 10-11-17 kl 10:40 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Timar: rundt jul i 4.klasse, da hun sluttet på SFO. Vi får henne opp av senga og setter klar matpakken, så spiser hun frokost og kommer seg av gårde selv. Jeg har ennå ikke fått beskjed om at hun kommer sent på skolen, så hun klarer tydeligvis å følge klokka.

Men, det er ikke aktuelt i dag. Vi er hjemme, hun fikk hjernerystelse i går og må ta det med ro. Litt trøtte begge to, etter vekking flere ganger i natt, men det har nok gått bra.
Postet 10-11-17 kl 11:37 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Timar: Knerten har kommet seg på skolen på egenhånd i litt over et år nå. Han går i 5. klasse. Jeg skal nok ikke påstå at han alltid kommer til rett tid, men skolen har ikke meldt noen bekymring. Snuppa, som har et annet tidsbegrep enn ham, forteller at han relativt jevnlig ankommer skolegården nokså andpusten og rød i ansiktet. Det er rent bakkeløp hjemme fra oss og til skolen, så jeg tenker han har godt av treninga.
Postet 10-11-17 kl 12:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Timar: Da minstemann begynte på skolen. De to største har ansvar for å få ham av gårde. Aldri vært noe problem.
Postet 10-11-17 kl 12:51 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Mine kommer vel aldri til å ta ansvar for det selv, for jeg jobber jo på skolen, så de blir med meg. Men det har skjedd at jeg har dratt tidligere også har de sykla på skolen, det går fint det.
Postet 10-11-17 kl 15:09 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
vixen sin avatar
Jeg setter alltid på komfyrklokka sånn at jeg er sikker på at han rekker bussen. Han går nå i fjerde. Har gjort dette over et år og det fungerer fint.
Postet 10-11-17 kl 15:29 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vesla har trening til kl 16 på fredager, så vi står klare med bagasje og skal dra til hytta så fort hun ramler inn døra. Helg er ikke feil!
Postet 10-11-17 kl 16:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Min fjerdeklassing er alene i tre kvarter hver morgen, det går veldig fint. Hun slår av lys, setter på alarm, låser døra og går til skolen helt uten problemer. Utrolig digg med lettere morgenlogistikk!
Postet 10-11-17 kl 16:50 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg kom meg på hytta. Mutters alene i nesten-mørketids-skogen. Jeg blir sikkert litt mørkeredd i løpet av kvelden men har nå likevel planer om å kose meg og lade batterier.
Postet 10-11-17 kl 16:54 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg skal gå natteravn i kveld, og gleder meg til å avverge brannbomber og mest sannsynlig heroinsmugling og gjengslagsmål. :oslosørtiljegdør:

Kjipt vær, da.
Postet 10-11-17 kl 17:15 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hjemme og ganske tom etter to heftige dager på jobb. Vel, hele uka har vært heftig fordi jeg holder på å gjennomføre 27 foreldresamtaler ( ), men det toppet seg liksom litt i går, med våpentrussel mot skolen og full politiaksjon. Det var heldigvis bare en utrolig dårlig spøk, men det har vært mye å gjøre i dag, ja.
Postet 10-11-17 kl 17:19 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
I hear you, Stompa!
Er ferdig med 26 av mine 27 samtaler. :sliten: :menglad:
Nå ligger jeg i badekaret med mørk sjokkis og bringebær.
Because I’m worth IT!

Kos deg på hytta, Heilo!
Lykke til som natteravn, Mave! Beundringsverdig!
Postet 10-11-17 kl 18:55 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Håndballkamp kl. 20 i Gjerdrum en fredags kveld er ikke akkurat favorittaktiviteten...
Postet 10-11-17 kl 19:06 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Hoff, Blånn. Da er det tross alt bedre å møte Sinsen/Refstad i morgen tidlig klokka 09.
Postet 10-11-17 kl 19:09 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jepp, det er det, Minerva! I morgen er det loddsalg både for korps og håndball (samme barn, men ikke samme som har kamp i dag) og søndag er det sekretariatsvakt og kamp for begge gutta...
Postet 10-11-17 kl 19:20 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Ferdig med en maratonperiode på 14 dager, med oppgaveskriving, forelesninger og travleldager på jobb. Korøvelse i seks timer i morgen, slitsomt men ganske greit også. Gleder meg veldig til søndag!
Postet 10-11-17 kl 20:08 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jobben er helt koko bananas for tiden, titimersdager er blitt helt normalt, liksom. Helg uten planer nesten, mannen er riktignok på dugnadsvakt for korpset, storesøster overnatter hos kjæresten etter korpsøvelse, eldste dro til en kompis. Lillemor er på rommet sitt, jeg er på gullrekkekjøret. Og har vin. Og det snør.
Postet 10-11-17 kl 21:40 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Himmel og hav Stompa, det var ikke noen liten ekstrabelastning. Og 27 foreldresamtaler høres mye ut! Kos deg i badekaret Minerva - eller du har vel foehåpentligvis kommet opp derfra nå?

Jeg har meditert og gjort yoga og strikket og til og med drukket et lite glass vin og takker for at jeg ikke er SSB-sjef eller mye annet. Fytti katta for en storm.
Postet 10-11-17 kl 22:45 av Heilo Heilo er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no