Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Nasses lille verden

Jeg er liten og rosa, men om min verden er i virkeligheten så liten som meg vites ikke, men noe må jo bloggen hete? Og noe må den handle om - mye dill og dall; smått og stort.
Gammel

Pippi snart 1 år.

Postet 13-06-10 kl 23:29 av Nasse
Pippi blir 1 år den 18.juni. Hun er blitt stor siden hun kom til oss 8.august 2009. En glad boxer, det er det hun er. Elsker mennesker og andre hunder. Det kan vøre slitsomt å gå tur med henne, siden hun kan trekke en del, noe som skjer stadig sjeldnere. Vi har vært på lydighetskurs i mars. Første kurs etter valpekurs. Det hjelper å være streng og staere enn hunden. Nå sitter, dekker, kommer på plass når vi ber henne om det. Morsomt.

I mai var vi på Klubbmesterskap i Lydighet. Vi...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Vi har hund
Kommentarer 1 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Rose

Postet 11-05-10 kl 21:36 av Nasse
Rose av Marie Takvam

Fordi eg er kvinne
sette dei håret mitt opp i ein krans
slipte neglene mine
måla munnen min raud,
ville skapa meg om til ei rose.

Nå i kveldssola
ser eg skuggen min drage seg ut,
bli til eit kvasst sverd.

Auger, hender, 1975
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Uten kategori
Kommentarer 5 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Vi har vært på utstilling.

Postet 09-11-09 kl 19:36 av Nasse
Som tittelen antyder så var vi på valpeshow på søndag. Pippi og søstera deltok som de to eneste boxervalpene på utstillinga. Dermed var jo plasseringa nesten gitt. Det kunne enten bli 1. eller 2.plass. Pippi kom på 2.plass, men fikk særdeles gode kritikker, synes nå jeg.

Her er lista fra den italienske dommeren (jeg har ikke giddet å oversette):
  • good head
  • nice expression
  • good skull
  • good muzzle
  • good set of ears
  • good neck
  • straight shoulder
  • good topline
  • good
...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Vi har hund
Kommentarer 9 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Pippi

Postet 25-10-09 kl 22:04 av Nasse
Her er Pippi den dagen hun flyttet inn til oss den 8.august 2009. Jeg skal se om jeg kan finne nyere bilde av henne etter hvert. Hun har vokst kjempemye de siste månedene.

Vi har begynt på valpekurs, dvs vi har hatt vår 5.kurskveld i denne uka. Det er morsomt og lærerikt både for valp og hundefører. Vi har lært innkalling, øvd på å passere andre hunder og mennesker uten å hilse, gå pent i bånd, dekk og sitt. Vi har endelig funnet en godbit som fungerer for øyeblikket i hvert fall....
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Vi har hund
Kommentarer 14 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Pippi er i hus

Postet 10-08-09 kl 17:10 av Nasse
Familien hentet henne på lørdag, mens jeg var i oslo. Litt sårt, men det gikk nå bra. Hun har blitt fort kjent i huset. Flyr rundt og snuser og smaker på alt. Det klør vel i tennene tenker jeg. Hun spiser godt også. Vi har selvsagt hatt uhell av både det ene og det andre, men hun sier fra også. Pippi blir vill og gal når hun skal bæsje, og flyr rundt for å finne et egnet sted. det har tatt oss litt tid til å skjønne at det er det hun vil, så nå går det bedre.

Pippi er ei trygg lita...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 4 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Se på hunden vår!

Postet 30-07-09 kl 17:37 av Nasse
Vi får ei tsipe fra sommerens kull, og ikke det kullet som skulle komme i uke 38. Grunnen er at oppdretter ønsket noen som var villige til å ha ei tispe de kan få et kull på. Og det er vi interessert i. Rett og slett fordi vi da kan få ei hund i august i stedet for november. Dermed om ei uke så blir vi hundeeiere til Pippi.





Hun er ei...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 23 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Ting Tar Tid

Postet 03-07-09 kl 14:26 av Nasse
Og særlig løpetid. Dvs. tispa som skal bli mor til valpen vi skal ha, har ennå ikke fått løpetid.

Kan dere sende over løpetidvibber til den stakkars tispa? Jeg er slett ikke utålmodig. Neida.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 8 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Hagen i juli

Postet 02-07-09 kl 14:52 av Nasse
Et knippe med bilder av hagen min slik den ser ut akkurat nå:







...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 17 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Det er så godt..

Postet 23-05-09 kl 21:38 av Nasse
... når jeg merker at jeg ikke puster og peser lengre når jeg går i de tyngste bakkene når jeg går trimturen min. Jeg er i bedre form da, ja sant? Jeg går samme turen hver gang, for da er det lettere å se/merke forskjell.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 4 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Det går fremover

Postet 11-05-09 kl 20:21 av Nasse
Ja, for det gjør det. Jeg var på en trimtur i går og i dag. Jeg går i 1 time, og 6 km i timen. Jeg merker jeg blir sprekere. En kan bli avhengig av dette.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Uten kategori
Kommentarer 6 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Det er ikke gøy...

Postet 09-05-09 kl 22:05 av Nasse
... å oppdage ei kul i brystet. Alle tankene som flyr rundt som gale. Frykten for det man helst ikke vil snakke om eller nevne med ord. For det kan gå troll i ord. Så går man til legen som også kjenner at det ene brystet er mer knudrete enn det andre. En får bekreftelse på at en ikke er hypokonder. Egentlig så håper en jo på det. Det er en god følelse å bli tatt på alvor, og får time på kirurgisk og mammografi uka etter 17.mai. Legen mente at det sannsynligvis ikke er noen ting, men kun...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 32 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Utålmodig, neida.

Postet 04-05-09 kl 16:46 av Nasse
Jeg, som er uvant med hund og som aldri skulle ha hund, har sommerfugler i magen av forventninger. Og utålmodig er jeg også, men det hundeparet som vi har satt oss på liste hos, der har ikke tispa fått løpetid ennå. Litt tålmodighetskrem tas i mot med takk!
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Uten kategori
Kommentarer 8 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Det går opp og ned..

Postet 03-05-09 kl 20:43 av Nasse
Litt som i Alf Prøysen sangen "Hompetitten". Vekta har så og si stått stille, men midjemålet er blitt mindre. Så noe er det. I denne uka har jeg fått tid til å trimme også. Ikke verst bare det. Det er lys i tunnelen.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 5 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Hagen i mai

Postet 03-05-09 kl 20:40 av Nasse
Nå har jeg pyntet ute, plantet i bed og potte. På trappa står det flere potter med Margeritter, Stemor og Tagetes. Det ble så flott atte.

I hagen har vi plantet to nye Rhododendronbusker som blir spennende å følge med på. Og så har jeg plantet to Primula i bedet.

Jeg pleier å fornye litt hvert år, ikke så mye om gangen rett og slett for å se hva som trives og ikke trives her, og for å se hvordan de vokser.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 2 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Hagearbeid

Postet 19-04-09 kl 13:47 av Nasse
Hagen ser ikke ut etter en vinter med mye snø. Dermed måtte vi til pers i dag med luking, rydding og nedklipping av grener på rosebuskene. Det er så mye skvallerkål i hagen at jeg nesten er lei før lukesesongen har startet. Vi blir ikke kvitt det. Dvs vi kan men det er enormt arbeide. Egentlig så må man grave ut hele hagen, ha på litt gift, legge jorda i brakk, legge på "plast" e.l. i bånn så ha på ny jord før en planter igjen. Og selv da er en ikke garantert for at skvallerkålen forsvinner....
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 4 Nasse er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no