Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 20-11-17 kl 07:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Mandag, og kaldeste dagen hittil i høst/vinter. Men jeg har ulltrøye på, og er full av pågangsmot. Etter kaffen, i alle fall. Trur eg.
Postet 20-11-17 kl 08:54 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Straks avgang til jobb. Det kan virke som at psoriasisen er tilbake i håndflata, irriterende.
Postet 20-11-17 kl 08:57 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg trenger kaffe. Jeg har ikke kaffe. Mandag.
Postet 20-11-17 kl 09:02 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heihei. Denne dagen kan - enn så lenge - gå og leke på motorveien. Kan bare gå oppover, da. :silverlining:
Postet 20-11-17 kl 09:03 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Denne mandagen er i hvert fall mye bedre enn forrige mandag. Da hadde jeg så vondt i ryggen etter en kink at jeg var en skygge av meg selv. Jeg møtte på jobb og fikk strengt beskjed om å pelle meg hjem igjen.

Det er fremdeles vondt, men jeg trenger ikke smertestillende, og eneste ryggtiltak er et par turer i løpet av dagen, sekk fremfor veske og joggesko (fremfor de mye penere jobbskoene jeg pleier å bruke).

I kveld er det foreldresamtale om minstemann. Jeg har sendt læreren en god smørbrødliste over ting som må tas opp, slik at han kunne få være forberedt. Og så lurer jeg på om det er helt tilfeldig at vi har fått tildelt den aller siste timen slik at ingen står og banker på døra for å få slippe til.

Jeg tror ikke at jeg er så helt grusomt vanskelig mor ... eller kanskje litt. Jeg er veldig snill og vennlig, men ganske klar på hva jeg forventer.
Postet 20-11-17 kl 09:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Øøøh, jeg har sovet dårlig, og nå vil ikke printeren virke. Det passer jo kjempebra når jeg skal holde to handoutavhengige forelesninger på rappen uten noe tid å gå på i forkant.

Det er i sånne stunder jeg sier til meg selv at i kveld skal jeg legge meg tidlig.
Postet 20-11-17 kl 09:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
på Maverick.

Og lykke til Tjorven. Av og til må det være lov å være litt vanskelig forelder. Og jeg er sikker på at du er det på en høflig og ordentlig mate, og da går det bra.

Jeg er trett og kald. Jeg har ligget våken siden kl. 3 i natt og bekymret meg for arbeidene med det nye kjøkkenet vårt og så sitter jeg her og venter på håndverkerne og ingen kommer og jeg holder på å falle sammen i nervøsitet for at alle tidsplaner ryker. Heldigvis ringte det nettopp en elektriker, så jeg vet i hvert fall at jeg ikke er helt glemt.
Postet 20-11-17 kl 09:25 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Lykke til med nytt kjøkken, Blå! Prosessen med å komme dit er helt grusom, men det kommer til å bli veldig, veldig bra til slutt.
Postet 20-11-17 kl 09:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Morn morn. Iskaldt i huset i dag, jeg har på meg ørten strikkeplagg og har fyrt i peisen. Håper jobbekontoret er varmere når jeg kommer dit litt senere.

God bedring til pågangsmotet til Eia, hånda til Polarjenta, dagen til Maverick, ryggen til Tjorven, printeren til Toffskij og håndverkerne til Blå. Og noen må gi Pappalille kaffe synes jeg.
Postet 20-11-17 kl 09:43 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk Tjorven. Nå har jeg elektriker og rørlegger og løfte om flere på vei. Han hadde glemt de andre, så det var bra at jeg spurte raskt.

Fremdeles ikke avklaring på om det er et avløpsrør som går ned ved veggen og om det må flyttes og hvor lang tid det kommer til å ta og hvor mye det kommer til å koste.
Postet 20-11-17 kl 09:52 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Huff, Blå - sånne prosesser er skikkelig, skikkelig slitsomme.

Klemmer til alle kalde slitne blåmandagsFPere. Jeg har betalt regninger og forbereder innlegg til konferanse i morgen og skal straks til fysioterapeut. Og så har jeg kaffe. :kaffe:
Postet 20-11-17 kl 09:59 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Oppussing er stress ja, men det blir fiiint etterpå.

Jeg sitter i vår forholdsvis nyoppussede stue med åpen kjøkkenløsning nå, med fyr i peisen, God morgen Norge på TV og kaffe i koppen. Skal spille litt piano, gjøre litt yoga og pusle rundt i huset i dag. Pustepausedag.
Postet 20-11-17 kl 10:16 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Heime med sjukt barn i dag. Då blir det ein roleg innedag.
Postet 20-11-17 kl 10:19 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Her er glatt i dag, syklistene lå strødd og bussene gikk litt sånn hipp som happ. Men jeg kom på jobb før kjernetiden startet og her var god kaffe.
Postet 20-11-17 kl 10:31 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Fekk testa glatten i går. Bilen forsvann berre bortover og hadde tenkt å ta seg ein dukkert i sjøen. Stoppa heldigvis 1 meter før det hadde gått rett ned i sjøen. Satt å gjorde meg klar til å bli både kald og våt. Ekkelt og ganske skjelven etterpå.
Postet 20-11-17 kl 10:44 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Oi, Hjertensfryd, det hørtes skikkelig skummelt ut. Godt det gikk godt!
Postet 20-11-17 kl 11:02 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Det var skikkelig ekkelt. Var sikker på at eg skulle havne i sjøen.
Postet 20-11-17 kl 11:03 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Så ekkelt, Hjertensfryd, den skjelven sitter vel i en stund.
Postet 20-11-17 kl 11:16 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Oi, så utrolig ekkelt, Hjertensfryd! Godt det gikk bra.
Postet 20-11-17 kl 11:26 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Oi! Håper det hadde blitt med ubehaget hvis noe hadde skjedd, Hjertensfryd?

Jeg fikk kjenne litt på grensene til sykkelpiggdekkene mine i dag også, gitt. Det ble heldigvis bare litt sladding, men greit med en påminnelse om at man MÅ senke farten i nedoverbakker med klink is.
Postet 20-11-17 kl 11:59 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
I dag var det til og med krevende for de vanligvis totalt sklisikre piggskoene mine, men de holdt!

Skikkelig ekkel opplevelse, Hjertenstryd!
Postet 20-11-17 kl 12:00 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag. Jeg finner ikke bilnøkkelen, det ble derfor en ganske hyggelig gåtur til og fra barnehagen. Bør virkelig gjøre dette oftere. Men det kan jo være greit å ha tilgang til bilen senere i dag, og i morgen...

Slipper å forholde meg til glatten da. Godt å høre at det gikk godt hjertensfryd, det hørtes skikkelig skummelt ut.
Postet 20-11-17 kl 12:04 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Viss eg ikkje hadde klart å stoppe bilen der eg gjorde, så hadde eg havna i sjøen. Og den hadde nok gått under.

Men alt gjekk fint. Ikkje ei skramme på verken meg eller bil.
Postet 20-11-17 kl 12:08 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Herlighet, så ekkelt Hjertensfryd!

Jeg er fortsatt hjemme på sofaen en uke etter operasjon, og nå begynner jeg å bli leeei. Har rundet både TV, Netflix og internett opp til flere ganger. Jeg trøster meg med at det kunne vært mye verre, og det er bedre å kjede seg enn å vri seg i smerter.
Postet 20-11-17 kl 12:12 av Frk_Fryd Frk_Fryd er aktiv nå
Gammel
Timar sin avatar
Oi, så skummelt, Hjertensfryd! Nå ble jeg sittende å gruble her: Hva gjør man hvis man kjører på sjøen? Dørene blir vel vanskelig å få opp når bilen synker. Skal man hoppe ut med en gang? Eller vente til bilen fylles av vann?
Postet 20-11-17 kl 12:24 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Eg satt å grubla på det samme. Og er det lurast å ta setebeltet av før ein forsvinner utfor? Og kva med airbagen? kor mykje problemer vil den skape?

Det er ganske utruleg kor mykje som fyk gjennom hovudet i løpet av nokre få sekunder.
Postet 20-11-17 kl 12:27 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg har ikke badet med bil i det minste, men jeg har ennå ikke fått kaffe.
Postet 20-11-17 kl 12:31 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Oi, så skummelt, Hjertensfryd!

Her står det at man bør komme seg ut så fort som mulig:

https://smartdriving.co.uk/Driving/D...es/sinking.htm

Sånn nødhammer kan forresten anbefales, jeg har en liten dings som kan knuse vindu og skjære over beltet.

Postet 20-11-17 kl 13:14 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Å hjelpes, nå ble jeg ekstra stressa.. men takk for info, Neket!
Postet 20-11-17 kl 14:25 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Huff så skummelt Hjertensfryd. Godt det gikk bra.
Postet 20-11-17 kl 14:35 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Så utrolig skummelt Hjertensfryd!! Veldig bra at marginene var på din side!

Helt vill mandag her, spørs om denne uken blir noe roligere enn forrige på jobbfronten.
Postet 20-11-17 kl 15:34 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Så utrolig bra at det endte godt Hjertensfryd
Postet 20-11-17 kl 16:30 av Michelle Michelle er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no