Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 18-12-18 kl 07:03 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Fersken sin avatar
God morgen, bloggorama!

Formen er stigende og jeg tror vi får malt gangen før jul. Venter på en elektriker som skulle komme forrige uke, så vi får lys å jobbe i.
Postet 18-12-18 kl 09:52 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn. Det var den herre artikkelen, da.
Postet 18-12-18 kl 10:21 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg retter og retter mens jeg forsøksvis også planlegger undervisning resten av uka. Neste gang noen våger å nevne at det bare er kos og surr siste skoleuke får en pepperkake stappet ned i drøvelen.
Postet 18-12-18 kl 10:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har trent!
Målet for dagen (og morgendagen) er å rydde innboksen og skrivebordet mest mulig før jul.
Postet 18-12-18 kl 10:39 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Sitat:
Neste gang noen våger å nevne at det bare er kos og surr siste skoleuke får en pepperkake stappet ned i drøvelen.
Noen prøvde å antyde tilsvarende på min jobb i går. Jeg hadde omtrent samme reaksjon.
Postet 18-12-18 kl 11:26 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ja, så jeg er egentlig ikke her, da. Bare lammet av overveldende mengder jobb og null konsentrasjon.
Postet 18-12-18 kl 11:27 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg tok mentalt juleferie på fredag, så i morgen er det heldagsmøte før jeg stempler ut for godt i år. Det skal bli fint med noen rolige dager hjemme, ikke at det er så skrekkelig mye som skal fikses eller ordnes, det skal bare bli deilig å slappe litt av.
Postet 18-12-18 kl 11:32 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hipp hurra. Jeg startet dagen med å følge snuppa til tannlege, og der fikk vi beskjed om å komme oss til reguleringstannlege asap. Hun har nemlig en hjørnetann på ville veier. Og reguleringstannlegen til lillebror hadde akkurat fått en kansellering slik at snuppa kunne få en time rett etter broren sin i morgen. Jeg hadde jo ikke noe annet å gjøre nå uansett. Ikke noe annet å bruke pengene mine på heller.
Postet 18-12-18 kl 11:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Første feriedag og jeg er nede for telling grunnet hodeverk. Jaja, neinei det blir nok jul i år også.
Postet 18-12-18 kl 11:57 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Hei hei, bloggorama! Jeg er sykemeldt men jobber visst allikevel. Kan heldigvis gjøre det fra sofaen, da, så jeg slipper å bevege meg som er det viktigste.
Postet 18-12-18 kl 12:14 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Her teller vi varer og planlegger innkjøp for neste år - kjekt å ha det gjort før jul.
Postet 18-12-18 kl 12:40 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Møter på torsdag og i dag har generert nesten umulig menge arbeid som må gjøres før 2. januar. Jeg ser mørkt på romjulen.

Men uansett, denne uken skal jeg bare arbeide vanlig arbeidstid og ha tid hjemme om ettermiddagen.
Postet 18-12-18 kl 13:47 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg startet dagen med trening og sitter nå med dagslyslampe og prøver å få oversikt over ting som absolutt burde gjøres før årsslutt, enten av meg eller noen jeg er ansvarlig for.

Sekstenåringen er forkjølet, men gikk på skolen i dag for å få med seg årets siste matteprøve. Og i kveld har jeg tenkt å tvinge ham til å hjelpe meg å lage smultringer, for det har jeg aldri gjort før.
Postet 18-12-18 kl 13:54 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har vært på generalprøve på Bachs Juleoratoriet. Formen er nedadgående, kjenner jeg er blank i øynene og litt sånn sånn typisk brygger-på-et-eller-annet. Halve koret hoster og harker, og det samme gjør orkesteret. Håper formen holder seg til konsertene er ferdig. Da kan jeg godt ta telling, nå har jeg nesten ingenting igjen av ting som må gjøres før jul. På jobb, altså. Hjemme, derimot ...
Postet 18-12-18 kl 14:23 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
I dag har jeg klart å tømme vann på buksene mine, mens jeg satt. Ikke så kult når jeg skulle bevege meg fra kantina til plassen min.

Snart juleferie.
Postet 18-12-18 kl 14:26 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har sølt te fra termoskoppen min i to dager på rad. I dag turde jeg ikke drikke fra lokket, men skrudde det av i stedet.

Du får ha reserveklær i skuffen, annemede.
Postet 18-12-18 kl 14:29 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg trenger lesetips inn i jula. Noen som har noen brennhete kandidater?
Postet 18-12-18 kl 15:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så at det var kommet en ny Kepler-bok, den er høyt på min liste i alle fall!

Jeg er altfor sliten, ikke så trøtt, men helt kaputtski ellers, vondt over alt, får ikke trent, har vært forkjølt i 4 uker snart, æsj og huff. Og dumme kunder. Sånn, der var dagens klaging overstått.

Blir så bra med noen dager fri, forsøker å aktivt fortrenge at jeg har vakt i romjulen. Er enda bare 8-16, og mest sannsynlig blir det veldig rolig. Har tatt meg fri 2. januar som trøst.
Postet 18-12-18 kl 15:26 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Her bytter vi på å ha omgangssyke, først minsten, så jeg, nå jentene. Håper på snarlig bedring!
Postet 18-12-18 kl 16:14 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Blondie, Gaute Heivoll. Byens spor av S Christensen. Eg har lånt KEPLER si, men synes dei er litt ekle, så eg veit ikkje heilt... Svøm med dem som drukner. Den er flott!!!
Postet 18-12-18 kl 18:18 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Har Heivoll kommet med ny bok? Har allerede lest Byens spor.
Postet 18-12-18 kl 20:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har laget smultringer, for første gang i mitt liv. Gode ble de også.

Og så kjøpte jeg en juleskinke mens jeg likevel var innom Strøm-Larsen, og oppdaget ikke før jeg kom hjem at den var rå. Så den må altså, eh, kokes? Ja?
Postet 18-12-18 kl 22:53 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Blondie, Marstein si siste var veldig bra. Eg held åå med Simon Stranger nå, den er og verdt all hypen. (Litt rart det der, for deg er ein forfattar eg alltid har likt godt og unna eit gjennombrudd, men når han først slår gjennom blir eg sånn «Meh, orker eg å lese så hypa bøker?»
Postet 19-12-18 kl 00:40 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Skilpadda - du pakker den i folie med steketermometer i ovnen og så gratinerer du den til slutt. Gjerne litt lavere kjernetemperatur enn oppskriftene sier.

Denne oppskriften likner mammas, men hun bruker nellik og allehånde og pepper i tillegg til salt
Postet 19-12-18 kl 01:05 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Pamina, takk for oppskrift! Dette passer bra når man skal ha skinke til pålegg også, høres det ut som?
Postet 19-12-18 kl 10:34 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Ja, vi bruker den stort sett kaldt med Waldorfsalat, men den kan serverers varm også. Det er liksom litt hellig 1.juledag når man spiser den første skiven med skinke.
Postet 19-12-18 kl 11:59 av Pamina Pamina er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no