Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 30-04-20 kl 08:41 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
GeekyGirrrl sin avatar

Først ute sånn omtrent?
Jeg har tatt på meg bluse i dag. Nå jobber jeg og hører litt podkast mens jeg gjør rutineoppgaver.
Snart langhelg og endelig en etterlengtet hyttetur!
Postet 30-04-20 kl 08:45 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Det skjedde noe rart i morges. Mobilen min begynte plutselig å lage lyder klokken 05.45 Den var i nattmodus og ingen vekkerklokke var på. Merkelig og ikke minst irriterende, da jeg ikke fikk sove mer etterpå.
Ja,ja. Tredje dag med legeavtale for arvinge denne uken; denne gang astmalegen.
Postet 30-04-20 kl 08:51 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det kommer en ny baby i familien min i dag, jeg gleder meg til meldingen om at alt har gått bra. :nervøs gammelmor:

I dag har jeg faktisk to avtaler utenfor hjemmet. Typisk når jeg fremdeles ikke er helt i form og med hektisk innspurt før eksamen.
Postet 30-04-20 kl 08:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Snart helg, ja!
Været ser helt nydelig ut, men det er jo iskaldt! Jeg trenger virkelig å få skaffet meg et glasshus på terrassen! Men søknadsprosessen tar jo luften ut av meg hver gang.
Postet 30-04-20 kl 08:53 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!
Jeg har sovet litt av og på i natt, ligget med følelsen av at jeg kommer til å forsove meg og derfor ikke sovnet skikkelig. Men jeg forsov meg ikke, tvert i mot var jeg svært tidlig på kontoret! Snart mai dere!
Postet 30-04-20 kl 08:54 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg har flyttet kontoret ned på spisebordet i dag. Bare for å få litt avveksling.

Og så skal jeg ta en pause midt på dagen for å gjøre noe handling før butikkene blir fulle. Og på plantemarked med min mor i ettermiddag. Avslutter dagen med digital leksehjelp for Røde Kors. Ikke at jeg kan tenke meg at det blir mange der kl. 19-21 før en fridag. Men man vet jo aldri og det er viktig at det er noen som kan ta i mot spørsmålene om de kommer.
Postet 30-04-20 kl 09:12 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
En torsdag som er en fredag? Det kan jeg like!

Nå som vi bare er hjemme begynner det å bli tid for å ta tak i alle de tingene som ikke ble noe av da jeg hadde opp mot 100 reisedøgn i året.

Nå som stue-oppussingen vi har utsatt i all evighet er overstått, skal kontoret/gjesterommet få en grundig rydding og et møbel byttes ut med noe mer funksjonelt. Matboden i kjelleren skal få den hylla på veggen som har mangla så lenge og så skal der også ryddes godt. Kjellerstua skal få plass til et heve-/senkeskrivebord til mannens hobbysaker og nå også hjemmekontor og til slutt må vi nok gå løs på kjelleren også. Også er det garderoben da ... Der er det også runder å gå. Hva ligger egentlig underst-bakerst? Noe kapselgarderobemenneske blir jeg nok aldri, men noe mer styring på sysakene trenger jeg helt sikkert nå som jeg er her lenge nok til å kjenne på det.
Postet 30-04-20 kl 09:17 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Torsdag og snart helg.
Skole 10-14 på Storebror, 10- til uvisst på hun som mener at hun ikke skal på skolen, men skal nok få henne avsted.

Telefonmøte med PPT i dag, regner med at hele tiden Lillesøster er på skolen går med til telefonmøte i dag. Overgang til ungdomsskolen for elev med spesielle behov når man ikke kan ha møter er en smule hassle gitt.

Så kommer kjæresten etter jobb i dag, og det blir langhelg. Ungene drar på hytta til foreldrene mine i morgen en gang. (dog mener vel hun som mener at hun ikke skal på skolen, at hun ikke skal dit heller, kjenner jeg henne rett)

Lillesøster har leke-avtale med venninne etter at skolearbeid er gjort i dag, tror det blir godt for henne.

Og i helgen skal vi se på om vi får lagd steinplatt på siden av dokkestua, for å ha hagemøbler der også, da det er sol mye tidligere der, enn oppe på platten.
Postet 30-04-20 kl 09:46 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Permitteringsdag i dag - forhåpentligvis den siste på en stund. Til uken er det full fart på jobb igjen (håper det varer)!

I går gravde jeg hagekomposten over i henger (rotter i området), mens mannen begynte på den etterlengtede dyrkebenken min. Jeg blir ikke fortrolig med pallekarmer i hagen, men fant noen materialer slengende på tomten vi kunne bruke. Der skal de nyinnkjøpte aspargesplantene stå.
Postet 30-04-20 kl 09:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Storebror gikk på badet 0715. Han er enda ikke ute, men hører han snart er ferdig nå.

Hvordan det skal bli å få den ungen på skolen til 0830 igjen - det ser jeg på som et stort mysterium.
Postet 30-04-20 kl 09:52 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Rekker ikke lese skikkelig her, har så ufattelig mye å gjøre enda jeg satt til nesten 1930 i går. Flere kunder som nå kansellerer, ikke uventet, så da må alt gjøres om på, igjen, og sånn går nå dagene.
Postet 30-04-20 kl 10:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Straks bytte dekk, deretter innom jobb en tur. Vurderer å ta telefonmøtet der, før jeg drar hjem for å ha møte på teams.
Postet 30-04-20 kl 10:40 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb med lite tiltakslyst.
Skal hente 2 pakker på 2 ulike plasser på vei hjem. En pakke hang på postkassa når jeg våkna.
Postet 30-04-20 kl 10:57 av star star er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
GOd formiddag! Jeg er på jobb. Klarte å komme meg ned til tross for tre supervonde tær (mareritt å ta på sko, for å si det sånn). Nå ble jeg akkurat oppringt fordi en rapportering jeg hadde gjort oppover i systemet ikke var god nok. De skulle vite hvor mange klasserom som har håndvaskemuligheter og såpe/papir. Det holdt ikke å svare at alle klasserom og spesialrom har vaskemuligheter, men jeg mpåtte telle antall rom (og hvor mange vaskeenheter det var i hvert rom). Da sa jeg at det, det er tullete bruk av tid... Ikke riktig sånn, da. JEg sa at vi har 15 klasser og tre spesialrom i bruk som alle har vaskerenne, såpedispenser og tørkepapir. Og ja, vaktmester er syk...
Postet 30-04-20 kl 11:12 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Så da leker du vaktmester også, Blånn? Du er som poteten, kan brukes til alt!

Her pøsregner det og det skal det visst gjøre frem til søndag, mye vind også. I ettermiddag skal jeg i alle fall på polet en tur (om de er åpne, det har jeg glemt å sjekke kom jeg på nå.....)

Lurer på å kjøpe maling og male listene i første etasje. De er så slitt. Så er det ting som skal på loftet.
Postet 30-04-20 kl 11:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. Jeg er på jobb-jobb - det er utrolig deilig å starte dagen med en sykkeltur! Må bare nyte godværet mens vi har det. (Godvær som i sol og opphold - vi har mye vind og temperaturene ligger mellom 5 og 10 grader, så det er rimelig friskt ).

Jeg har unnagjort to dobbeltimer på Skype, og tenkte jeg skulle prøve å dra hjem når jeg har fått unna litt rutineoppgaver. I går var jeg her 10 timer, og det makter jeg ikke i dag igjen.
Postet 30-04-20 kl 12:35 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God ettermiddag! Nabohuset rehabiliteres totalt, bråket er konstant og forstyrrende. De skal visst holde samme støynivå i to uker til sa entreprenøren da jeg spurte på msgr. Blæh!

Jaja, nå blir det 3 stille dager heldigvis. Gleder meg til å sove lenge, møte svigers i hagen deres, og kanskje møte svogers på grilling hos dem utendørs etc.
Postet 30-04-20 kl 13:36 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
At Yahya Hassan er død slo meg rett i bakken. Så ufattelig tragisk!
Postet 30-04-20 kl 16:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Addison, dersom det er slik at arbeidet foregår mindre enn 6 uker, bør ikke støyen fra dem være mer enn 65 dB på dagtid. Be om å få se støyvurderingene som er gjort.
Dersom arbeidene går over 6 uker, er det innstramminger på støyen de får lov å lage.
Dette skal forresten stå i reguleringsbestemmelsene.
Postet 30-04-20 kl 16:33 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Blondie, ja, den kjente jeg også i magen. Men det var vel ikke uventet at ville skje, på den ene eller andre måten.
Postet 30-04-20 kl 18:13 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Nei, det var et turbulent liv det der.
Postet 30-04-20 kl 18:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no