Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 17-02-17 kl 07:40 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
Jeg har overlevd gastroskopi!!! Nå sitter jeg på skeiva og venter på at jeg både skal bli stødig og få igjen følelsen i tunga og halsen

Jeg fikk god distraheringshjelp på morgenkvisten av alle de nye pokémonene som plutselig har dukket opp rundt om.
Postet 17-02-17 kl 07:58 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så bra, Timar! Godt å ha det unnagjort.

Fredag før vinter-f her, skal bli bra! Blir hjemme med studier og unger hele uka, men det blir et avbrekk.
Postet 17-02-17 kl 08:06 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nextlife sin avatar
Himmel og hav så glad jeg er det går mot helg, jeg er sli-hiiten. Jeg brakk armen for to og en halv uke siden, og det er virkelig krevende å skulle opprettholde normalt funksjonsnivå, alt tar så lang tid, og jeg kompenserer på så mange måter at jeg jeg blir helt utslitt.
Postet 17-02-17 kl 08:15 av Nextlife Nextlife er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Tidlig start på dagen, jeg tenkte feil og var alt for tidlig ute på OSL :koko: Fikk drukket kaffe og lest aviser og handlet et skjerf og fanget noen Pokémons. Godt det er fredag!
Postet 17-02-17 kl 08:17 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Så bra Timar!

Jeg er også sliten og klar for helg. Mannen vil reise på hytta, jeg har mest lyst til å krølle meg under pleddet hjemme. Men jeg skal være god kone, smile pent og pakke sekken.

Først jobbe litt.
Postet 17-02-17 kl 08:24 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Det er fredag! Jeg er på sykehjemmet "mitt" og har egentlig nok arbeid til å fylle dagen, men tenker at de må få lov til å stå opp før jeg braser inn på rommene deres eller kjører brannalarm, så jeg får sitte her i 20min til.
Postet 17-02-17 kl 08:37 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så bra at det er over Timar. Gikk det bra?

Og god bedring til Nextllife. Jeg brakk armen i fjor og det er virkelig helt skrekkelig.

Jeg er på jobb. Jeg er fremdeles trett og sur. Jeg har en sjef som er veldig opptatt av at det skal lages en strategi og nå skal vi arbeide sånn og sånn og så plutselig gjør hun selv ting på en helt annen måte. Og når jeg spør så får jeg til svar at "nei, strategien er ikke endret, men det passet best sånn". Jeg skal forholde meg til noe som jeg i utgangspunktet var uenig i, men hun står fritt til å tolke og gjøre som hun vil og samtidig påstå at hun forholder seg til strategien.
Postet 17-02-17 kl 08:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har grusomt mye å gjøre, men er riktig så blid likevel.

Blå: Det høres fryktelig frustrerende ut!
Postet 17-02-17 kl 08:40 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Fredag! Jeg er maks forkjølet, og syns selvsagt veldig synd på meg selv. Men syns mer synd på eldste som også er forkjølet, og som skal herje rundt i skogen på camp refugee i helgen. Flaks det er vinterferie neste uke, så hun får hentet seg inn. Blir nok litt av en opplevelse!

Men nå; Kaffe, to-do-liste, appelsin.
Postet 17-02-17 kl 08:44 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fredag! Sol! Dokumentasjon på å ha snudd minus til pluss i mitt første år som sjef. What's not to like?

Vi skal på vinterferie i ettermiddag, men jeg må hjemom noen dager i neste uke for å jobbe. Litt luksus med alenetid i byen noen dager, selv om mesteparten av tida går til jobb og møter.
Postet 17-02-17 kl 08:46 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Blå, det hadde vært grunn til å bytte sjef for meg altså. Så håpløst.

I dag skal jeg være hjemme og kose meg med lillegutt som var syk i går med omgangssyke men er i topp form i dag. Det blir kos!
Postet 17-02-17 kl 08:52 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk for støtten. Det hjelper.

Og ja, jeg har innsett at jeg må bytte sjef. Dessverre har styret vårt hørt vår bekymring om vår nåværende og bare pålagt henne å bli bedre. Men det hun dessverre ikke kompetent nok til. Det vil si, jeg har begynt å se meg om etter en ny jobb. Men det kan nok ta litt tid. Jeg har det tross alt godt på mange måter her hvor jeg er, så jeg tar ikke det første og beste.
Postet 17-02-17 kl 09:06 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
På jobb og er skrekkelig glad det er fredag. Det har vært en strevsom uke for å si det mildt. I går satt jeg intet mindre en 11 timer på kommunestyremøte. Vanskelige saker og mye halloi. Sitter i tillegg litt nedsyltet i vanskelige sosialsaker så gleder meg til kveld og avslapping i sofaen. Junior har vinterferie i neste uke og han skal på vintercamp i Trollheimen. De skal bo på hytte og det er ski, isfiske, lavvotur og trugetur. Tror det blir kult og helt sikkert spennende å dra uten noen foreldre eller noe. Søskenbarnet skal være med, men ellers så bare ukjente. Kult opplegg. Kurslederne har med seg tolv barn mellom 8-12 år.
Postet 17-02-17 kl 09:38 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så spennende vixen. Nyt sofaen og helga!
Postet 17-02-17 kl 10:08 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Postet 17-02-17 kl 12:17 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Arf. Den gjengen der, altså.

Jeg har hjemmekontor etter hørselssjekk med minsten min, heldigvis ser det ikke ut som om det er noe galt der. Aleinekveld med jentene i kveld, så det blir pannekaker og kos på dem og forhåpentligvis sofa og film på mor når de har sovnet. Passer meg utmerket!
Postet 17-02-17 kl 12:32 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hurra, liksom.
Postet 17-02-17 kl 12:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Hjelpes, han der igjen.. Sukk.

Så utrolig frustrerende, Blå! Og så irriterende at det er du som må bytte jobb når det er sjefen som er udugelig.

Nå skal det pakkes til vinterferie på fjellet! Jeg gleder meg!! Til alt unntatt å finne fram til en ny hytte et ukjent sted der veibeskrivelsen består i å telle antall stikkende hit og dit før man svinger, og på en igjen før neste avkjørsel.. Håper vi ikke ender opp i en snøhule mens vi venter på lyset! :P
Postet 17-02-17 kl 12:54 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Halloen! Festlig fredag i februar?

Jeg sitter på Moderskipet (aka Hovedkontoret aka Der jeg egentlig hører hjemme) for en sjelden gangs skyld i dag. Her er det masse koselige kollegaer og sjokolade, så det er bare så vidt jeg får gjort det jeg skal. Men nå må jeg svosje!
Postet 17-02-17 kl 13:46 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Festlig fredag, tja. Har grini på jobb en gang allerede, det er sjelden et godt tegn.
Postet 17-02-17 kl 13:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg syns det er en DUSTEFREDAG!
Postet 17-02-17 kl 14:10 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Det er faktisk en møkkafredag, på alle sett og vis.
Postet 17-02-17 kl 14:16 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Shiiiiiit! Hva skjer'a, folkens? Er det politikken som gir frustrasjoner, for det kan da ikke være været? Snakk med tante Palmen! Dustefredag, grining og møkkafredag høres ikke bra ut.
Postet 17-02-17 kl 14:18 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Taaahaaante Palmen! :hikstestemme:

:snufs:

Jeg har formulert oppsigelsen min et utall ganger i natt, ikke sovet mer enn en time usammenhengende (selv om ungen sov! ), fått en ny shitload av dritt i trynet på jobb, og endte med å stå og hulke da en (hyggelig) jobbmann spurte hvordan jeg hadde det.

Jaja.
Postet 17-02-17 kl 14:23 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
på Maverick. Jeg håper at noen pjusker på deg i helgen.
Postet 17-02-17 kl 14:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Politikk, hodepine (også tør jeg ikke ta migrenetablettene jeg har fått for å teste ut i redsel for at jeg skal bli en siklende angstklump med brystsmerter og jeg vet ikke helt om det er migrene), et prosjekt hvor ingen har hørt på meg og hvor det nå viser seg at jeg har rett og det koster mange penger og jeg har ingen planer for vinterferiebarnet i neste uke og alle kompisene hans skal vekk og jeg vil ha sommer og blæ.
Postet 17-02-17 kl 14:26 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg blir pjusket med. Og har kommet over skammen over å ha snufset på jobb også.
Postet 17-02-17 kl 14:51 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Er ingen skam å snufse på jobb, Mave.
Postet 17-02-17 kl 14:58 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nei, jeg synes jo ikke det for andres del heller. (Og viste seg forsåvidt å være litt utslagsgivende å la maska falle et øyeblikk for at situasjonen ble tatt på alvor.)
Postet 17-02-17 kl 15:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Pjusk!!!

Mave: du, dah.
Tally: ungen min har heller ikke vinterferieplaner. Om det er en trøst. Og blæh til prosjektet.
Postet 17-02-17 kl 15:11 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Alt er en trøst! Så håper jeg ungen din også får en fin vinterferie.
Save
Postet 17-02-17 kl 15:14 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Oppdatert 17-02-17 kl 15:27 av Tallulah
Gammel
Fersken sin avatar
Her er det enda en uke før vinterferie, på ungene vel og merke. Alt er litt blæh for tiden, men det går nok over snart.
Postet 17-02-17 kl 15:37 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi skal også være i Oslo i vinterferien. Ungene må være en del alene på dagtid, men jeg skal prøve å ta et par dager fri.

De skal ha et animasjonsfilm-opplegg på Munch-museet for unger mellom 10-14 og lurer på å sende snuppa dit en dag (de krever forhåndspåmelding). Det kunne kanskje vært noe for både Palmebarnet og Hiawata?
Postet 17-02-17 kl 17:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Å ja, Munchmuseet og animasjonsfilm hadde vært noe! Det skal jeg sjekke. La oss snakkes om det Tjorven.
Postet 17-02-17 kl 20:12 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Takk for tips, Tjorven!
Postet 17-02-17 kl 20:14 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no