Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 06-08-19 kl 08:40 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Først samarbeidsmøte og så jobb. Tenker jeg er bra sliten og trøtt i efta
Postet 06-08-19 kl 09:05 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar

Hjemmekontor i dag. Da får jeg vasket litt klær og gjort litt smått i huset her samtidig også.
Postet 06-08-19 kl 09:07 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kjenner at jeg er kommer til å bli ganske sur på "tog for bane" i løpet av de kommende ukene. Jeg har normalt sett veldig grei reisevei til jobb, men nå er det masse folk overalt og flere bytter som bare fungerer sånn middels.
Postet 06-08-19 kl 09:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Hjemmekontor før time på hematologisk avdeling på sykehuset. Det er noe rart med plasmaet mitt. Ikke noe farlig, sier legen, så jeg tviholder på den tanken. Det store spørsmålet blir om jeg får parkert på innfartsparkeringen for t-banen etterpå eller om jeg må kjøre hjem, parkere og så ta buss og tog innover til jobb. Ja til flere innfartsparkeringsplasser, sier jeg bare!
Postet 06-08-19 kl 09:46 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Siste friuke fra den ordentlige jobben, men i går jobbet jeg over åtte timer med guiding for turister (som mot normalt nesten ikke tipset engang ) og i dag skal jeg ut med folk fra hurtigruta. Muligens kommer det et uplanlagt cruiseskip i morgen også. Litt lei nå.
Postet 06-08-19 kl 10:11 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar
Skal man tipse guiden? Det visste jeg ikke. Ooops.
Postet 06-08-19 kl 10:13 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg hadde heller aldri tenkt på å tipse guiden.

Jeg prøver å løse en floke som potensielt har ganske store økonomiske konsekvenser for meg. Litt vondt i magen.
Postet 06-08-19 kl 10:39 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Vi tok båttur i København i sommer. Da hadde guiden et glass hvor man kunne legge i tips på slutten. Han var skikkelig flink, så vi gav han litt.

Det regner i sør.
Postet 06-08-19 kl 10:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
til Blondie!

Jeg har ikke fått tilganger på systemene jeg trenger og går litt i ring rundt meg selv.
Postet 06-08-19 kl 10:51 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
30+ cm høy bunke med post. Har ikke kommet halvveis engang.
Postet 06-08-19 kl 11:06 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 06-08-19 kl 11:25 av star
Gammel
vixen sin avatar
Jeg er trøtt, men på jobb. Ble sent i går for jeg ventet på tilbakemelding fra mann og mini som var på legevakt. De hadde vært på sykkeltur på hytta og mini satt bakpå med mannen. Stakk foten inn i hjulet stakkar. Ikke brudd, men sår og støttebandasje er på. De to største var flinke og klarte seg selv for de var ikke tilbake på hytta før nesten morgenkvisten. Sånn er det i ferjeland...
Postet 06-08-19 kl 11:48 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
Polyanna sin avatar
Oi, star, papirpost??
Postet 06-08-19 kl 12:00 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Fjorten års bryllupsdag i dag. Har bestemt meg for å gå for minst fjorten til.
Postet 06-08-19 kl 12:01 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vet ikke hvordan det er i utlandet, men her i Norge tipser veldig mange utenlandske turister guiden. Vi forventer det egentlig ikke fordi de får beskjed fra båten om at det er helt frivillig, men når man etter hvert ser at man nesten alltid får noe fra 50-70 % på bussen (per par/familie, altså, ikke per person), er det litt uventet når det bare er en eller to som tipser.

Tyskere tipser ofte 5 eller 10 euro, amerikanerne 1 eller 5 dollar. Noen er helt ville. Jeg fikk 50 dollar fra en amerikaner tidligere i sommer. Deler alt med sjåføren, da.
Postet 06-08-19 kl 12:03 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
De jeg guidet i går var litt high maintenance og turen ble ekstra slitsom, sikkert mest derfor jeg ble litt snurt. Når hele dagen bare har vært trivelig fra begynnelse til slutt har det ingen verdens ting å si om jeg får tips.
Postet 06-08-19 kl 12:06 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Gratulerer med bryllupsdag, Pappalille!
Postet 06-08-19 kl 13:09 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde ikke kommet på å gi tips til norske guider i Norge, men vet at man skal gjøre det i utlandet. Men jeg tror ikke at jeg er så veldig "high maintenance".
Postet 06-08-19 kl 14:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Syhyyk! Ikke tid til sånt. Få på jobb og ingen som gjør det jeg gjør. Magesjau, og nå helt utslått.
Postet 06-08-19 kl 15:23 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jepp, Polyanna. Men så har vi hatt sommerstengt i 4 uker fram til i går.

Gratulerer, Pappalille
Postet 06-08-19 kl 15:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Angående tips til guider, når man har betalt en relativt stiv pris for guiding, er det meningen at man skal tipse i tillegg altså?
Postet 06-08-19 kl 15:50 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Nordmenn i Norge tipser ikke, nei, annemede. De utlendingene jeg guider er fra cruiseskip og mange av dem er styrtrike, så de har nok et annet syn på hva som er en stiv pris.

I dag har jeg guidet en gruppe tyskere fra hurtigruta. Det er mer "normale" turister, ingen av dem tipset, og jeg ville blitt overrasket hvis de gjorde det. De var nå uansett så utrolig trivelige at jeg storkoste meg med dem.
Postet 06-08-19 kl 16:16 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg begynte å lese A Song of Ice and Fire høyt for ungene i 2016, og nå er vi sannelig ferdige! Det tok bare tre år! (Vi har lest mest i ferier, og ganske lite innimellom.)

Da kan de få lov til å se s5–8 av serien også, og så bør helst Martin drøye The Winds of Winter til vi er ferdige med det. (Det er neppe noen fare for noe annet. )
Postet 06-08-19 kl 17:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no