Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 10-01-20 kl 06:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
God morgen

Strålende morgen som tilnærmet alltid, klar for ny dag interessante oppgaver på arbeid. En liten halvtime deilig frokost (også som tilnærmet alltid) med ektefelle, barn, havregrøt, smørbrød med eggerøre/røkelaks, smørbrød med husets hjemmelagede karrysild, te og melk før ti-tolv minutter familiemorgenandakt inkl frisk sang. Ti minutters fottur til arbeid og nå klar for å lede morgenmøtet her (start absolutt senest kl 07:00:00, gjerne kl 06:58 eller 06:59 om alle er kommet og klar). Skikkelig uskikk med langtekkelige morgenmøter over 15-16 minutter før pumpene inntas, så på vårt står effektiviteten i høysetet og ingen får mer enn 0,5 sekunder betenkningstid når ordet er deres.
Postet 10-01-20 kl 07:58 av Vestlendingen Vestlendingen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar

Jaja. Kaffe her, så finner jeg vel sjelen min i løpet av dagen.
Postet 10-01-20 kl 08:24 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar


Jeg ligger ennå i senga, hører på mannen som rydder ut av oppvaskmaskin. Skal straks innta en relativt kjedelig og enkel frokost, som hver morgen: havregryn med naturell yoghurt og eplebiter.

Deilig at barnet begynner ni på fredager.
Postet 10-01-20 kl 08:44 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er frokostmøte på jobben i dag. Den har så digg frokost at jeg ikke har spist noe hjemme.

Vårt møte begynner kl 9. Gjerne noen minutter senere også.
Postet 10-01-20 kl 08:47 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg er snart i gang med andakten her i huset
Postet 10-01-20 kl 08:56 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
På jobb, og klar for første møte som begynner 08.45...

Bare meg og guttene hjemme i dag, og de har ytret ønske om McD middag. Urk. Kjenner jeg meg rett, så gir jeg vel etter.
Postet 10-01-20 kl 09:14 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Vi har også møte hver fredag morgen, og det var egentlig 8:45. Men ingen kom før ni, så da ble vi enige om å flytte det til ni. Så nå kommer alle sånn ca 09:10.
Postet 10-01-20 kl 09:15 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Her er det rolig start på dagen, jeg gleder meg skikkelig til jeg får klarsignal for å begynne å sykle til jobb igjen.
Postet 10-01-20 kl 09:34 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi har aldri møte på morgenen fredager, derimot har jeg normalt undervisning fra 8.35. Men i dag ligger jeg fortsatt i senga, og elevene har fått arbeidsoppdrag. Syk på fjerde dagen, og jeg er leeeeeiiii.
Postet 10-01-20 kl 09:45 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gmorn. I går kjørte jeg bil i 8+ timer for et møte på halvannen time. I dag skal jeg heldigvis ikke det. Forhåpentligvis fruktbart møte i går da.
Postet 10-01-20 kl 09:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Etter et par dager med litt slapt hjemmekontor var det på tide å komme seg ut i verden. Masse ting som haster.
Postet 10-01-20 kl 10:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hondacry, hvilken andaktsbok bruker dere? Vi bruker https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...uhvbY0NL6gwE&s - så får våre barn en dose engelsk med det samme også.
Postet 10-01-20 kl 10:10 av Vestlendingen Vestlendingen er ikke aktiv
Gammel
Input, er din sjef "manager" uten evne til å være "leader"?
Postet 10-01-20 kl 10:12 av Vestlendingen Vestlendingen er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Eh, nei. Sjefen min er en særdeles bra sjef, kanskje én av de beste jeg har hatt. Hun skjønner at så lenge vi gjør det vi skal, er det ingen grunn til å detaljstyre denne typen ting.
Postet 10-01-20 kl 10:17 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Kaffe inntatt, mer må til. Vanskelige ting må løses i dag også. God fredag!
Postet 10-01-20 kl 10:28 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har også hatt møte, men ikke på jobb da.
Postet 10-01-20 kl 10:30 av star star er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Hvorfor får jeg stadig vekk påminnelser fra Altinn om å sjekke skattekortet mitt, når jeg allerede har vært inne og sjekket og til og med gjort endringer?
Postet 10-01-20 kl 10:35 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
De driver med en del endringer i registre og sånt nå, Stompa, så det bugger sikkert litt. Ignorer.

Jeg er på jobb igjen, fortsatt ikke helt i slag, men prøver. Kort dag, da. Og fredag. Bra greier.
Postet 10-01-20 kl 10:39 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Vestlendingen, jeg klarer ikke å lese om du er alvorlig eller tuller.

Det høres ut som en fantastisk, om enn utopisk for meg, start på dagen. Ville kanskje byttet ut andakten med allsang, eller en felles yoga pose.

Nå er det så lenge siden frokost kl. 6.40 at jeg har begynt å glede meg til lunsj om en time.
Postet 10-01-20 kl 12:07 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Stompa: For hver gang du har vært inne og endret får du nytt skattekort og dermed ny melding. Og etter en viss tid blir det purret. Men det skal ikke være flere meldinger for det samme samtidig.
Postet 10-01-20 kl 13:26 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har bare vært inne og sett, fersken, og jeg har fått melding flere ganger. Kan ikke huske at jeg har fått det tidligere år.
Postet 10-01-20 kl 18:15 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
Jeg har ikke sett på den og jeg har bare fått én melding. Men bor ikke dere begge i nye fylker, kan det ha noe med det å gjøre?
Postet 10-01-20 kl 18:56 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Nope, vi bor i samme fylket som vi alltid har gjort,
Postet 10-01-20 kl 19:27 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Jeg har bare fått mld etter at jeg forandret det. Bor i nytt fylke.
Postet 10-01-20 kl 20:08 av star star er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
Åja, trodde dere bodde i Troms, polarjenta. Men når du sier det, husker jeg jo at du ikke gjør det.
Postet 10-01-20 kl 20:21 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Litt for lang arbeidsdag i dag (også), men hjemme fem minutter før middagsklokken ringte (dersom praktisk mulig kl 19:30 på mandag-torsdag og kl 19:00 på fredag) - middagen hadde en av husets tvillinger ansvar for i dag. Nå er middagen samt dagens fjerde kopp te + en julekake inntatt og bordet ryddet. I kjellerstuen er ungdomsbibelgruppen der tvillingene er deltakere kommet i gang og jeg er klar til fungere som rådgiver der om spørsmål skulle komme, ellers tid for ektefellen og Bach (som Johan Sebastian) nå.

@Input (09:17)
Flott med sjefer som ikke detaljstyrer likt og ulikt unødvendig, men punktlighet ved møter er etter min sjefsvurdering viktig fordi upresishet her stjeler mange menneskers tid. Er møter unødvendig og bare noe som holdes “fordi vi alltid har gjort slikt” skal det bort, er det nødvendig skal det starte presis - i respekt for andres tid. Sjefer som ikke forstår det er ikke LEDERE i betydningen “leader”, for de godtar at andres tid sløses bort,

@Tink (11:07)
Som den danske multikunstner Piet Hein sa det et av sine “gruk” signert “Kumbel:
“Den, der kun ta’r spøg, for spøg
og alvor kun alvorligt,
han og hun haær faktisk fatted
begge deler dårligt”

Det er imidlertid 99 % alvor

En rolig og avslapppet morgen er vidunderlig start på dagen, gir krefter for resten av den og er ikke utopisk for noen med normal helse: Bare å stå opp (og dermed legge seg) i passe tid.
Allsang før og etter er altså en del av andakten og at andakt velges er naturligvis konsekvens av kristentroen. Er den fraværende blir andakten naturligvis like fraværende.
Lunsj på arbeid er kl 11:20-12:00, te er kl 15:00-15:20. Vi arbeider flittig, men tar selv julaften tid til nødvendige pauser, for uten mat og drikke duger helter ikke.
Postet 10-01-20 kl 21:14 av Vestlendingen Vestlendingen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no