Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 19-02-20 kl 06:09 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen! Ny dag i uken hvor det ikke lov å sutre på jobb. De nærmeste kollegaene mine har fått en utfordring i dag om å finne en dato til lønningspils. Må finne på noe til i morgen også, her skal arbeidsmiljøet få en boost!
Postet 19-02-20 kl 07:12 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Så bra med litt positive innslag i arbeidsmiljøet, Frøy!

Har startet arbeidsdagen så smått hjemmefra, før jeg skal levere ett barn på SFO og ta med meg det andre på jobb litt etter hvert. Kort arbeidsdag fulgt av litt handling og café med åtteåringen, og så er det jommen meg noen dager fri! I hvert fall nesten helt fri.
Postet 19-02-20 kl 07:39 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Siste jobbdag før litt vinterferie. Må denne dagen løpe avgårde. :ferieklar:
Postet 19-02-20 kl 08:13 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Spent på om mellomste kommer seg hjem fra Finse i dag, eller om det blir enda et døgn der oppe. Morgentoget er innstilt i allefall.

Jeg skal straks tusle en tur på jobb.
Postet 19-02-20 kl 08:17 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har innvilget meg hjemmekontor slik at jeg kan følge minstemann til optikeren. Han mente nå at han myste vel mye også med briller på, og jeg innser at han har rett (jeg har litt å gå på når det gjelder å følge med på slikt - da han fikk brillene var han -2,5 og så fryktelig dårlig).

Ellers fikk jeg en sjokkbeskjed i går. Jeg skal på en konferanse i Chicago i sommer, og sjefen min ville veldig gjerne at vi skulle tilby oss å holde et innlegg. Ettersom fristen for å melde inn innlegg gikk ut for 5 måneder siden, så følte jeg meg relativt sikker på at jeg skulle slippe unna. Enten er det en svært tynn konferanse (øvrige agenda tilsier IKKE det) eller så må jeg ha skrevet et fyrverkeri av en "call of papers", for i går kom det beskjed om at de skulle gjøre et unntak for meg ettersom temaet jeg hadde foreslått var så usedvanlig interessant. Så i slutten av juni skal jeg stå på en svær konferanse og prate (på engelsk). Jeg har gjort det før, og selv om det er innmari skummelt, så er det en helt utrolig følelse når jeg er ferdig.
Postet 19-02-20 kl 09:15 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Yuhuu Tjorven. Så gøy. Lykke til.

Jeg er på jobb. Forholdsvis forkjølet, men jeg var lur nok til å gi meg en halvtime ekstra i sengen i morges og det var greit.

Det meste av dagen går med til et kurs der jeg bare er "teknisk arrangør". Det vil si at jeg bare skal være tilstede og sørge for at alt glir. Det kan jeg leve helt godt med.
Postet 19-02-20 kl 09:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Så gøy Tjorven!
Postet 19-02-20 kl 09:32 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Bra jobba Frøy!
Postet 19-02-20 kl 09:33 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Dette høres spennende ut Tjorven. Jeg har blitt anntatt til å holde et innlegg på en konferanse i Købenahavn i november, og blir svimmel bare ved å tenke på det...
Postet 19-02-20 kl 09:35 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

På plass på jobb, pottetett, og blir hentet om ca 1 time for å kjøre på et møte 1.5 time unna. Det blir en lang dag.
Postet 19-02-20 kl 09:46 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Spennende med konferanser!

Min vinterferie har tatt seg opp, lillebarnet kom hjem i dag. Hun sover riktignok, men det er deilig å ha henne i hus. Nå skal jeg skrive ferdig studieoppgave mens hun dormer, været tilsier topptur senere i dag.
Postet 19-02-20 kl 09:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Spennende med konferanser! Dere er tøffe!

Jeg har vært på jobb siden før 7, og fått levert viktig tilbud. Nå må det være lov å dorme litt med en kaffe før man haster videre?
Postet 19-02-20 kl 09:49 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Sitter heime inntil vidare, begynner ikkje på jobb før litt seinare. Har snakka med journalist alt, litt skummelt, men det blir nok bra.
Postet 19-02-20 kl 10:38 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er på jobb og prøver å holde susingen i hodet under kontroll. Har fått en oppgave jeg ikke helt vet hvordan og i hvilken ende jeg skal begynne.
Postet 19-02-20 kl 10:55 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Wow, Tjorven. Så spennende.

Kommet meg på jobb en time senere enn planlagt.
Eldste har planer om å dra meg ut på joggetur etter jobb. Kommer til å være dau før vi har runda gamlehjemmet (som er nærmeste nabo)
Postet 19-02-20 kl 10:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Moro Tjorven.

Min bransje er svært lite eksotisk, og jeg skal holde innlegg på en konferanse på Gardermoen over nyttår. Juhu, liksom. Men glad for å bli spurt da, selv om jeg gruer meg litt til å skrive innlegget.
Postet 19-02-20 kl 11:04 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Veldig gøy Tjorven! Og Tink også, dere er tøffe!

Bra innsats for arbeidsmiljøet Frøy, sånt er så viktig, og ofte skal det ikke så mye til. Fort å gå seg inn i en negativ spiral med mye sutring og klaging, bra med tiltak for å hoppe ut av den. Håper det varer!

Jeg har litt problemer med å komme i gang og holde fokus på jobb. Tror jeg blir påvirket av å vite at andre har ferie, og nå truer det med å klarne opp og bli fint være ute i tillegg. Ja ja, bare å komme seg gjennom dagen.
Postet 19-02-20 kl 11:05 av My My er aktiv nå
Gammel
Heilo sin avatar
Så mye fin jobbinspirasjon ute og går her! Heier på trivselstiltakene til Frøy og på konferanseinnleggene til Tjorven og tink! Jeg synes alltid det er mye morsommere og mer meningsfylt å være på en konferanse der jeg også skal presentere noe selv. Da er man liksom mer deltaker og ikke bare tilhører.

Jeg sitter hjemme og prøver å skrive artikkel. Det går langsomt, men det går nå på sett og vis fremover, så da bør jeg jo være fornøyd.
Postet 19-02-20 kl 11:13 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ungen min har laget frokost, nå dypdykker hun i fryser og skap for å lage middagsplan for resten av uka.
(jeg skal huske på denne stunden når hun blånekter å være med på tur senere i dag. )
Postet 19-02-20 kl 11:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg skal på jobbintervju i dag. Litt nederlag at det ikke er faglig relevant, men det er penger inn og null mer tære på sparekonto om det går i boks så jeg får være fornøyd. Det gjør også at jeg kan være mer kresen når jeg søker og bare søke på jobber jeg gjerne vil ha.
Postet 19-02-20 kl 11:32 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Pappalille og
Postet 19-02-20 kl 12:26 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Bergensbanen er fortsatt stengt. Poden får lang vinterferie på fjellet ser det ut til.
Postet 19-02-20 kl 12:28 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Lykke til, Pappalille!!
Postet 19-02-20 kl 12:51 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Lykke til med jobbintervju, pappalille! Nå er jeg enig med deg om at jobb/inntekt er viktigere enn nøyaktig riktig arbeidsoppgaver. Alt til sin tid. Jeg tenker at bare det å bæretillatelse nytte vil kunne hjelpe deg nå.
Postet 19-02-20 kl 12:57 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
My sin avatar
Bæretillatelse? Hva slags jobb er det egentlig du søker på Pappalille?
Postet 19-02-20 kl 15:43 av My My er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Vinterferie
Postet 19-02-20 kl 16:48 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Dali sin avatar
Sjekker innom etter herlig skitur i sola, helt alene med lydbok på øret. Lykken er at vi skal på hytta i morgen så jeg får gleden av enda flere skiturer. Og sikkert helt alene etter som barna ikke lett lar seg lokke med.
Postet 19-02-20 kl 17:15 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Jeg er på jobb igjen etter to dager vinterferie. Ikke gøy å komme tilbake til kaos og haugevis av mailer, alle viktige, så har jobber jeg nå hjemmefra for å komme litt mer ajour. Men, det er onsdag, snart helg, igjen.
Postet 19-02-20 kl 17:22 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no