Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 11-11-16 kl 08:02 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 75  

Kommentarer

Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Åh, søte valpen!

"I made it" er for øvrig dekkende, det har vært en seig uke. Har dessuten blitt skikkelig forkjøla, og det passer særdeles dårlig. Skal jo på morsom fest i morgen!
Postet 11-11-16 kl 08:31 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Eg er så inderlig trist over Leonard
Postet 11-11-16 kl 08:36 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Triste nyheter å våkne til i dag også
Jeg har hørt på det nyeste Cohen-albumet om og om igjen de siste dagene, det er så vakkert.
Postet 11-11-16 kl 08:48 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Endelig fredag og helg. Blir ikke en veldig rolig helg, så egentlig gleder jeg meg mer til neste helg, da har vi fri på fredag, og ungene reiser til faren på torsdag.

I dag er det sesongavslutning for fotballen, storebror har valgt bursdag istedenfor. I morgen kommer foreldrene mine og broren min med familie på kake og kaffe siden jeg ikke klarte det når jeg hadde bursdag i oktober. Ja, også skal lillebror i bursdag. Og søndag er det minisvømmestevne for lillebror.
Postet 11-11-16 kl 08:48 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Leo tenkte vel det var like greit å sjekke ut nå når Trump vant.

Jeg skulle ønske det var mandag i dag.
Postet 11-11-16 kl 08:59 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er så kaldt, så kaldt. Jeg var ikke helt klar for vinter riktig ennå.

Jeg er verdensmester i logistikk i dag også. Eller naboen min mener i hvert fall det. Jeg synes ikke det er så voldsomt. Det innebærer egentlig bare å "passe" hennes unger mens mannen og jeg er i operaen i kveld. De er store nok til å passe seg selv, og jeg har bare sørget for at de får i seg mat.
Postet 11-11-16 kl 09:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
sindrome sin avatar
Jeg tenkte for meg selv at det ikke var så kaldt idag morges da jeg gikk til bussen. Lurer på om det er mangel på vind som ga meg den følelsen. Stor jobbfest ikveld, gleder meg til å være sammen med kollegaer, spise mat og bli underholdt
Postet 11-11-16 kl 09:17 av sindrome sindrome er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Hjemme med syk minstemann. Får prøve å jobbe litt så lenge han er i barnetv-modus. Deretter kan energinivået finne på å stige faretruende fort, og da er det om å gjøre å skjerme sofaer og stoler og annet inventar
Postet 11-11-16 kl 09:18 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Timar i dag skal eg ordne det slik at eg får reist innom mi aller beste venninne, som sit med beinet høgt, stakkar. Og så skal eg ha med sjokolade, og sørge for å få sett på kaffien.
Postet 11-11-16 kl 09:20 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Idag tenkte jeg å være effektiv på vanskelige oppgaver...hvem prøver jeg å lure, egentlig? Nuvel, kaffe br to på vei ned.
Postet 11-11-16 kl 09:26 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Det er kaldt, jeg står som sild i tønne i et overfylt og forsinket tog, jeg har fått tilbake hudproblemene i ansiktet og jeg er kjempelei meg pga. Cohen. Ja, han var en gammel mann, men læll. Ikke noen topp dag, med andre ord. Jeg skal også i operaen i dag, og er veldig spent. Har forberedt meg så godt jeg kan, men hva om jeg kommer til å kjede meg i tre stive timer?
Postet 11-11-16 kl 09:33 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Divine: verken mannen eller jeg er "operafolk". Dette er vår opera nr 2. Nr 1 var Carmen, og vi ble ikke helt enige med oss selv om dette var helt greia for oss. Så i dag forsøker vi igjen. Jeg mistenker at konklusjonen er at vi er for trivielle for slik høykultur og at vi passer bedre inn sammen med klanen på fotballkamp.
Postet 11-11-16 kl 09:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg velger opera foran fotball any day.

Toget mitt står bom stille på Lysaker. Jeg skulle vært på jobb for en halvtime siden. Akk, ja.
Postet 11-11-16 kl 09:53 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg på på vei til BI og veiledning på en oppgave som knapt eksisterer. 24 dager til levering og jeg har en mastergrad til i lomma. Lenge til jeg skal studere igjen!
Postet 11-11-16 kl 09:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg leser på nettsidene til Aftenposten at det er signalfeil i dag. Hipp hurra for jernbaneverket!

Fotball vet vi jo at vi liker. Vi er enkle sjeler. Så jeg tror nok at vi snart får konkludere med at det er det vi er. Det er jo en grei nok konklusjon, og ingen skal beskylde oss for ikke å ha prøvd alternativer. Men hvis det er fotball vi liker best, så skal vi kanskje ikke streve etter så mye annet?
Postet 11-11-16 kl 09:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Fotball.

(Liker mye annet også, men fotball er fascinerende. Og ungene elsker å spille. Så da.)

I dag skal jeg bare slappe av (samt lage kake). Skal i 40-års lag i morgen, så opp tidlig på fotballcup, etterfulgt av familieselskap hos søstra mi. Blir en bra helg.
Postet 11-11-16 kl 10:02 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg kunne sikkert gått i operaen sånn for å ha vært der, men gi meg heller en fotballkamp, ja. Helst i England.

Jeg har egenmeldingsdag uten å være syk for første gang ever, tror jeg. En uke med minimalt med søvn og en utmattende rettsak i nær familie tok lurven av meg, så i dag skal jeg strikke, lese og rydde litt.
Postet 11-11-16 kl 10:09 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi lurer på å ta fotballinteressen fullstendig ut og få med oss (minst to) av Norges EM-kamper i Nederland i sommer. Siden det er damelagene, så antar vi at det skal være mulig å få tak i billetter.
Postet 11-11-16 kl 10:11 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg og Secunda gleder oss veldig til Madama Butterfly, så dere får værsgo oppføre dere pent!
Postet 11-11-16 kl 10:21 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg jobber så fort jeg kan, for i ettermiddag skal jeg ta med tiåringen og en kompis til sjølvaste hovedstaden. Helga skal tilbringes med å gjøre ting tiåringer elsker, og trettiåtteåringer kanskje ikke er like glad i. Men det blir nok bra.
Postet 11-11-16 kl 10:23 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Åh, jeg skulle gjerne fått en ny mulighet til Madama Butterfly!
Postet 11-11-16 kl 10:27 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Damekampbilletter tenker jeg det er lett å få tak i, ja. Skulle ønske interessen var større, men forstår det litt også.

Jeg har lyst til å ta med familien og se en Liverpookamp en gang.
Postet 11-11-16 kl 10:29 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Leonard Cohen! Another one bites the dust.

Endelig fredag, men uhorvelig mye jobb som må gjøres før helg. Bare å gyve løs!
Postet 11-11-16 kl 10:30 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mannen min tok med snuppa på Liverpoolkamp for noen uker siden. Hun var helt i 100.

Han rare, rare sønnen min har valgt å heie på Manchester United, så han får nok aldri se favorittlaget sitt før han er stor nok til å betale for det selv.
Postet 11-11-16 kl 10:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg velger fotball foran opera hvilken dag som helst. Tror "Don Giovanni" var min kanskje siste forestilling på den fronten - en ren lidelse.
Postet 11-11-16 kl 10:37 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Liverpool på Anfield er fantastisk! Vi har vært der to ganger, og det er minner for livet. I tillegg er Liverpool en veldig pen by med gode restauranter og shoppingmuligheter.
Damelandslaget er jeg derimot ikke særlig interessert i. Eller damefotball generelt.
Postet 11-11-16 kl 10:38 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God fredag. Her er det planleggingsdag, så jeg jobber litt hjemmefra før det blir kvalitetstid for meg og lillesøster. I løpet av dagen skal vi kjøre innom verksted for akutt-time til bilen som hoster. :skrekk: I tillegg har jeg bestilt en dy spatime til det samme dieselvraket på tirsdag. Lønna får bein å gå på denne måneden også.
Postet 11-11-16 kl 10:41 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Apropos Opera, så var vi faktisk høykulturelle senest på mandag. Alle i byen var på sølvkampen på Brann stadion på søndag, mens mannen og meg prioriterte Romeo og Julie i Grieghallen på mandag kveld.
Postet 11-11-16 kl 10:42 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har prøvd både opera og fotball, og jeg har altså ikke klart å bli fenget av hverken det ene eller det andre. Hva gjør det meg til, tro?

Andamannen er forøvrig topp og fortjener skryt. Jeg sliter jo vilt med skulderen, han er på guttetur hele helgen, men kvitterte med å tømme peis og ta omtrent rubbel og bit av klesvasken før han dro, samt å finne frem grusski til både meg og Andungen.

(Så får vi se om de blir brukt i morgen, men det er en annen sak.)
Postet 11-11-16 kl 10:50 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Jeg og Secunda gleder oss veldig til Madama Butterfly, så dere får værsgo oppføre dere pent!
Skal dere også i dag?

Jeg er kanskje ikke verdens mest høykulturelle, men jeg kan stort sett oppføre meg, da. Jeg lover å ikke rope "SPELL NO' CREEDENCE".
Postet 11-11-16 kl 11:18 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Grusski?
Postet 11-11-16 kl 11:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Grusski er gamle ski som tåler litt grus i sålen.
Postet 11-11-16 kl 11:20 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
endelig fredag! Dagene går så fort nå at hodet mitt spinner. Julebord med barndomsvenninner i morgen, det blir veldig koselig!

Tøffe gutten, tjorven, som står imot familievalgte laget. Mine må stå imot kompisene som alle heier på ManU!
Postet 11-11-16 kl 11:23 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er på heldagskurs uten kaffe i nærheten. satser på kaffe til lunsjen i det minste.
Postet 11-11-16 kl 11:30 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Å, hvorfor er jeg en sånn som aldri klarer å planlegge og kjøpe billetter! Jeg vil også på opera!
Postet 11-11-16 kl 11:35 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Toffen: Jeg lover at vi skal oppføre oss fint. Sist vi var i Operaen ble vi litt plaget av at han mannen som satt bak meg snorket så høyt. Vi kommer ikke til å finne på noe sånt tull.
Postet 11-11-16 kl 11:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ellers har vi besøk av to småtasser hjemme, hvorav en med vannkopper, og begge to vil helst være INNI mammaen sin samtidig hele tiden, og det er både nusselig, nostalgisk (rosa vintersko istørrelse 20 i gangen! ) og "deilig-å-være-ferdig-med-det". Og greit å se at å håndtere et rasende lite kryp ut av klær og på med hvitvask og inn i pysj går helt på automatikk og "sitter i hendene". Det virker så LENGE siden vi var der, men hendene har ikke glemt.
Postet 11-11-16 kl 11:38 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er beroliget.

Secunda mener ellers det ligger en forbannelse over Madama Butterfly, for første gang vi prøvde å se den her i Oslo, også med Hui He, ble Hui He dramatisk syk på scenen og måtte avlyse, mens andre gang, på the Met i NY, sovnet Secunda selv etter første akt og ble deretter dramatisk syk på vei ut av salen (etter altså å ha sovet seg gjennom det aller meste først, uten å snorke, for øvrig!). Så vi krysser fingrene for i kveld!
Postet 11-11-16 kl 11:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Spørsmål: Vinrød paljettkjole som antrekk på jobbens julebord. Yay or nay?

Har ikke prøvd den på, men den så ikke ut til å ha veldig dyp utringning. Skal jeg dømme etter kjoler jeg har sett på utstillingsdukker er årets kjoler meget ærbare.
Postet 11-11-16 kl 11:46 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Å alltid være den som funker, som fikser, som stiller opp.
Så frem til en rolig helg hjemme med ungene, venninnebesøk og kos. Istedenfor blir det Vestlandets hovedstad, slagrammet bestemor, søster nyutskrevet fra rusakutten, og mor som ikke har sovet på aldri så lenge.. the joy of family ..
Postet 11-11-16 kl 11:48 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Vinrød kjole er lekkert! Absolutt innafor, eowyn.
Postet 11-11-16 kl 11:49 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Oi, Mex. Det var heftige saker.
Postet 11-11-16 kl 12:03 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg øver meg på å huske at damen heter Hui He, og ikke Hu Hei, som jeg automatisk blir fristet til å si.
Postet 11-11-16 kl 12:06 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Klem til Mex!
Postet 11-11-16 kl 12:07 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Men hvor skal vi spise før vi skal i Operaen, da? Ikke for dyrt, ikke for langt unna Operaen.
Postet 11-11-16 kl 12:08 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Hva med en av stedene i Østbanehallen? Jeg nekter å kalle det Ø.

Eller Piscoteket? Ellers det nye stedet i Folketeaterpassasjen: Nikay!
Postet 11-11-16 kl 12:13 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Å nei Mex!! Tenker på deg, dette er så utrolig kjipt!
Postet 11-11-16 kl 12:16 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
på Mex.
Postet 11-11-16 kl 12:24 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Hva med en av stedene i Østbanehallen? Jeg nekter å kalle det Ø.
Fikk ikke bord verken på Opland Burger eller gastropubben. Er de andre stedene der bra?
Postet 11-11-16 kl 12:40 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Fjøla er fin.
Postet 11-11-16 kl 12:42 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no