Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

I den søte førjulstid - 14



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

I den søte førjulstid - 14

Postet 14-12-13 kl 08:00 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
6. årgang

14

[1 Tåtti] [2 Røverdatter] [3 Acsa] [4 007] [5 Fersken] [6 Koma]
[7 Vixen] [8 Heiko] [9 Blå] [10 Inagh] [11 Eia] [12 Heilo]
[13 Mex] 14 Éowyn [15 LilleLeo] [16 Nextlife] [17 Che] [18 pøbelsara]
[19 Kirsebær] [20 Skilpadda] [21 Input] [22 Ru] [23 Taien] [24 Kanina]

Jeg må innrømme at jeg skvatt litt da jeg så hvilken dato jeg hadde fått tildelt. Jeg vurderte faktisk å bytte den bort til en annen fordi kalenderen skal jo være hyggelig. Fram til i fjor har nemlig 14. desember vært helt vanlig. Barn og voksne åpner luke nr. 14 i advenstkalenderne sine og det er 10 dager igjen til jul . Noen er ferdig med julegaveinnkjøp, noen er kanskje halvveis, og noen har ikke begynt enda.

Men på denne dagen i fjor var det en kamerat av mannen min og meg som ikke orket å leve mer. Og resten av julen ble plutselig veldig rar.

Når jeg tenker på ham ser jeg for meg latter og et stort smil. Jeg er veldig tøysete av meg, også når jeg er trist. Og jeg ler mye. (F.eks så varte mitt "Se like uttrykksløs ut som Posh Spice for å ikke få smilerynker" i knappe 20 sekunder før jeg lo av et eller annet.) Så derfor har jeg funnet fram noen "julete" videosnutter som jeg synes er morsomme:

(De to første videoene skulle være fra Love Actually; Billy Mack med "Christmas is all around" og scenen hvor the Prime Minister og livvakten synger julesang, men de klippene er ikke tilgjengelig i Norge. )

Seiersdans. Eller, Hvordan late som ingenting:




Vil du ha noe "Gift wrapped"? Du er herved advart:




Alt jeg vil ha til jul er ..... Denne puteflaue videoen! :

Kommentarer totalt 13

Kommentarer

Gammel
Teofelia sin avatar


Og takk for hyggelige videosnutter. (Den siste vet jeg ikke om jeg mage til å se. )
Postet 14-12-13 kl 08:54 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar


Jeg lo høyt av dansescenen, så her i huset lykkes du i hvert fall. Og siste filmen.
Postet 14-12-13 kl 09:04 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Ettertanke er også en del av jula.

Jeg liker veldig godt alle klippene fra Love Actually, som jeg elsker så mye at det ikke er nok for meg med den årlige Love Actually-juledaten, jeg må se den et par ganger til ... De siste klippet tør jeg nok ikke se.

Håper dere får ei fin jul, Éowyn, med både humor og glede og ettertanke, og at det triste ikke tar all plassen. Jeg kjenner i alle fall at jeg er litt ekstra takknemlig for menneskene mine akkurat nå, så takk for ei fin luke.
Postet 14-12-13 kl 10:52 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar



Jeg våget meg inn på den nederste videoen, og den løftet lørdagsmorgenen til nye høyder for meg og minstemann.
Postet 14-12-13 kl 11:37 av Frk_Fryd Frk_Fryd er aktiv nå
Gammel
nolo sin avatar
Fin luke. Det er noe spesielt med sånne merkedager.
Postet 14-12-13 kl 12:03 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Fine luken.


Men den siste der. Altså. Jeg. Har. Ikke. Ord.


Og nå har jeg sett den en gang til.
Postet 14-12-13 kl 12:27 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
DM sin avatar


Jeg koste meg med den første videoen, den andre hoppet jeg over, for den har ikke magesåret mitt godt av, og den siste måtte jeg se, - en gang til, for den kan jo ikke være ille som jeg syntes i fjor. Joda.
Postet 14-12-13 kl 12:43 av DM DM er ikke aktiv
Gammel
Najade sin avatar
Haha, flere som har reagert en smule på den nederste der ja.
Postet 14-12-13 kl 12:55 av Najade Najade er ikke aktiv
Gammel
LilleLeo sin avatar
Holy crap! For en forferdelig versjon!
Postet 14-12-13 kl 19:24 av LilleLeo LilleLeo er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Jeg skal se videoene når det er stille i stua har jeg tenkt. Jeg glede meg til Love Actually vises igjen. Jeg tror det er lørdag 21.des på NrK, mon tro?
Postet 14-12-13 kl 20:09 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Postet 14-12-13 kl 22:16 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
Tusen takk for en god latter og et puteflaut minutt
Postet 15-12-13 kl 14:48 av gnuri gnuri er ikke aktiv
Gammel
Røverdatter sin avatar
Takk for fin luke, både flaue og fine snutter. Og en klem
Postet 16-12-13 kl 08:55 av Røverdatter Røverdatter er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no