Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 15-12-20 kl 07:49 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 14

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Mornings. Jeg skal på fysisk kontor for siste gang i 2020, det blir litt rart. Først skal jeg til fysio, skulderen er helt ute av stand til å fungere. Fikk akutt-time, jeg håper det er mulig å fikse kjapt.
Postet 15-12-20 kl 08:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Auda, Blondie. Krysser fingre for quick-fix!

Kaffe og havregryn er klar på hjemmekontoret. Ja, mer skjer det vel ikke i mitt liv denne dagen. To be continued..
Postet 15-12-20 kl 08:21 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Lykke til med skulderen Blondie! Her er det hjemmekontor med ekspedisjon til testsenteret for to sjuklinger som klager over henholdsvis vond hals og vondt i magen. Føler meg som verdens værste mor som egentlig ikke tror de er særlig syke, men man kan jo ikke sende de til skolen for å se det an heller i disse tider. Ikke lar de seg avskrekke med trussel om test heller...

Er veldig spent på hva Fintdethei har fore i dag. Du skal vel spise middag?
Postet 15-12-20 kl 09:03 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Vi har det ikke travelt på jobb lenger.

Det betyr at vi kan jobbe etter plan, og at vi rekker varetelling før jul.

Ja, og så har jeg begått en annenstemme og koret på en låt for første gang (tjeneste for en venn). Det er et oversatt/gjendiktet dikt fra en bok som er tonesatt av min nevnte venn, og forfatteren ble så fornøyd at han har lagt ut låten. Det er både flaut og barnslig gøy.
Postet 15-12-20 kl 09:05 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
God morgen. Ungene er mast gjennom morgenen, men tror at minst en fortsatt mener at man har all verdens tid, og ikke ser noen grunn til å kle på seg, riktig enda. Er jo hele 5 minutter til vi skal ut av døra, et HAV av tid.

Dagens plan er å bake rundstykker, søskenbarn kommer innom med pakke til Lillesøster, ettersom hun er navnevitne på henne, kattungen skal til vetrinæren for kastrering, chipping, vaksinering osv osv. Og kjæresten skal hente julegavene til ungene som er lagt av i nabobyen, mens kattungen er til dyst.
Postet 15-12-20 kl 09:10 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er trøtt som en strømpe, men sover veldig godt for tiden. Derfor tenker jeg at det å være trøtt er en god ting. Jeg har lyst til å sove mer! For en som har slitt med søvn de siste 20 åra er dette en snodig greie, og jeg tror at jeg bare skal nyte at det er sånn.

Jeg har mista helt oversikten over når snuppa skal på skolen. Det er enklere med knerten - han skal dit hver eneste dag. Sistnevnte er både han og jeg veldig takknemlige for.
Postet 15-12-20 kl 09:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
God morgen fra regnbyen i sør! Mørkt og trist ute, men jeg teller ned skoledager.

Eldste skal ha hjemmeprosjekt, skrive om et yrke og intervjue en person. Presenteres i morgen på skolen. Sa at i verste fall får hun ringe en av mine kolleger og lære om siviløkonomstudiet. Så skal hun på skolen noe før hun skal jobbe i butikk i byen. Hun gjorde det så bra på arbeidsuken forrige uke at de spurte om hun kunne jobbe noen kvelder denne. Hun øyner håp om sommerjobb der.
Postet 15-12-20 kl 09:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Ugh, skikkelig ekkel opplevelse da jeg leverte på skolen.

Det er gressvoller rundt skoleplassen/parkeringen, ut mot en ganske trafikkert vei. Skolebussene kommer også på den siden. Det kjører folk til og fra skolen der, + til og fra flere boligfelt. Og det går ganske fort, pluss at det er en sving. Da jeg kom rundt svingen, la jeg merke til en mørk flekk på den ene vollen, og en flekk som bevegde seg, mot veibanen. Da jeg kom nærmere var det to barn, 1-2 klassinger, og den ene var på vei ut i veien for å hente noe. Null refleks.

På vei tilbake så var det samme barnet på vei ut i veibanen igjen. Nesten umulig å se.

De satt "gjemt" på veisiden av vollen, så jeg går ut fra at SFO ansatte som var ute i skolegården ikke visste at de var der, for de har egentlig ikke lov til å være der. Det er jo en grunn til at den gress-vollen er der, liksom.

Jeg føler meg litt overbeskyttende, men jeg sendte mld på schoollink til administrasjon på skolen, for det her syntes jeg var skummelt og ekkelt.
Postet 15-12-20 kl 09:42 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Rørleggeren driver å monterer oppvaskmaskina.
Ene guttungen er hjemme og ikke helt i slag.
Skal montere seng i ettermiddag, dvs skru på bein. Trodde så kjekt at senga skulle gå i bilen, men det gjorde den ikke. Måtte inn å kjøpe lastestropp slik at jeg kunne feste bakluka.
Skulle gjerne blitt kvitt køyesenga da.
Postet 15-12-20 kl 09:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Oi, så utrolig skummelt Serafin. Godt du sa fra.
Postet 15-12-20 kl 09:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg glemte nesten å gå på jobb, det vil si inn på hjemmekontoret, i dag. Var på plass fem minutter før undervisningen min starter, og det får være greit, selv om jeg måtte redigere power point før jeg kunne begynne. Flaks at hettegenser og ugredd hår er innafor.
Postet 15-12-20 kl 10:11 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Genuint drittvær å sykle i på morgenen i dag. Slaps hjemme og regn nede i byen. Utpå dagen skal jeg sykle til Erlik kaffe for å hente julegave til de ansatte. Men det får bli etter en times inspeksjon.
Postet 15-12-20 kl 10:39 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
En time inspeksjon i pøsregn unnagjort. Det drypper av inspeksjonsvesten.
Postet 15-12-20 kl 13:03 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Bra du gav beskjed, Serafin!

Jeg gav beskjed til rektor for noen uker siden da jeg så små skolebarn løpe ut i veien mellom bilene for noen uker siden.
Postet 15-12-20 kl 13:18 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no